Gå til innhold

Selv operatørene skroter Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er sikkert - min Lumia 800 skal ut så snart som mulig. Jeg er skuffet rett og slett. Apparatet er kjempefint og tar gode bilder. Bra touch skjerm også. Meeeeen... når M$ forstår at marketplace er viktig og ikke soneinndeler faenskapet, så skal jeg revurdere det. Dessuten, når HTC Titan kommer med tethering som standard, men Lumia serien må vente på 900 for det samme, så blir jeg mildt sagt oppgitt og irritert.

 

Synd, for plattformen er ganske god hva angår det sosiale. Kjempeflott med Microsoft plattformen i forhold til jobb. Bare så synd det føles halvveis for meg.. noe det aldri gjorde på Apple plattformen (ikke brenn fakler a, kidz...).

Lenke til kommentar

En ting er sikkert - min Lumia 800 skal ut så snart som mulig. Jeg er skuffet rett og slett. Apparatet er kjempefint og tar gode bilder. Bra touch skjerm også. Meeeeen... når M$ forstår at marketplace er viktig og ikke soneinndeler faenskapet, så skal jeg revurdere det. Dessuten, når HTC Titan kommer med tethering som standard, men Lumia serien må vente på 900 for det samme, så blir jeg mildt sagt oppgitt og irritert. Synd, for plattformen er ganske god hva angår det sosiale. Kjempeflott med Microsoft plattformen i forhold til jobb. Bare så synd det føles halvveis for meg.. noe det aldri gjorde på Apple plattformen (ikke brenn fakler a, kidz...).

 

Soneinndeling i seg selv er da ikke noe problem. Det finnest flusst av programmer som er en selvfølge i statene som er ubrukelige her og motsatt, og da er det bra at f.eks. Netflix ikke er tilgjengelig her.

Lenke til kommentar

Er vel å sette det på spissen at operatørene skroter den, når verdens største operatør melder at den er en salgssuksess. Operatørene er enkle, den mobilen de tjener mest på er den de pusher og dermed den som selger best.

 

Bare for å ha sagt det, skriver dette på min Mac som er på nett via min iPhone, så jeg er ikke en MS-fanboy ;)

Lenke til kommentar

når M$ forstår at marketplace er viktig og ikke soneinndeler faenskapet, så skal jeg revurdere det.

 

Android Market er også soneinndelt. Har du feks. et svensk SIM-kort (som du har om du har Tele2), er det noen norske apper som ikke dukker opp. Usikker på om App Store er det.

 

Problemet er ikke Microsoft, men de som publiserer appene.

 

Lenke til kommentar

Er foresten ikke måte på hvor negative tek.no nettverket er når det kommer til Windows Phone. Selv det at Nokia gir god service og tilbyr "money back" blir negativt vinklet.

 

Nokias behandling av denne buggen er eksemplarisk, selskapet tar annsvar, feilen fikses og kundene får plaster på såret, sammenlign det med måten Apple fremstod med Antennagate og du ser hvem som bryr seg om kundene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lumia 800 er jo fantastisk :),brukt den siden februar nå, og etter batteri fiksen holder den nå 2 dager mellom hver lading, på rolige dager :), "market place" får også flerer og flere apper :)

 

Dessuten glimmerende jobb tlf :)

 

btw, "Samsung slate" med W8 er glimmerende, når det og WP8 blir lansert har jeg trua !

Lenke til kommentar

Kan ikke uttale meg helt på Nokia Lumia, men er Super fornøyd med min HTC Titan med Window Phone 7. :)

 

Har hatt iPhone 3S før dette. Windows phone er både deiligere å bruke og bedre interface. Android er for folk som vil bruke mye tid på å leke med telefonen sin, ikke for sånne som meg.

Lenke til kommentar

Det går rykter om Nokia N9 (med Meego) selger mer en Lumnia i noen markeder, som Tyskland, med minimal markedsføring i fohold til Lumnia.

N9 selges i langt færre land enn Lumnia.

 

Publiserte salgstall fra Netcom for jan-mars 2012 har Nokia Lumia 800 på topp tid uten å liste N9. Telenor hadde enerett på salg av N9 når den ble lansert i 2011. Vet ikke volum av solgte N9 i Norge.

 

Hvis det er tilfellet burde Nokia flytte fokus.

 

Mulig Stephen Elop missforstod da han ble bedt å endre en trend med synkende overskydd, og skiftet overskudd med underskudd ;-)

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er helt enig med Tord. Jeg har hatt iOS og Android og jeg har aldri vært så fornøyd som med min Nokia Lumia 800, etter baterifiksen. WP er stilrent og Lumiaen passer perfekt med sin stilrenhet. Jeg tror alt for mange er opptatt av specs. istedet for opplevelse. Lumia 800 har for eksempel bare 1GHz prossesor, men den går som en drøm uten lagging, fordi WP er så optimalisert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...