Gå til innhold

Google utfordrer Dropbox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Har ikke testet dropbox, men dette ser jo riktig så spennende ut :D Kanskje jeg skal hive meg på denne "nettskytrenden" jeg og :tease:

Flytter jo en del ting mellom mobilen og PCen min så dette hadde vært genialt, slipper å bruke kabler :D

Lenke til kommentar

Har nå Dropbox med 6 GB og hauger av filer på både min stasjonære, mac og mobil, så det må mer enn noen usle GB til for å få meg til å bytte skute!

 

Har jo også sikret meg box-konto med 60 gb (mener jeg det var) på kampanje, så om jeg skal forlate dropbox blir det nok ikke google drive ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvordan vil denne tjenesten stå seg mot de 25GB man får med Skydrive?

 

Skydrive er nok fint for de som bare bruker Officeprodukt osv, men har noen mangler i forhold til det Dropbox/box gir med integrasjon mot flere plattformer.

 

En annen ting er at Microsoft kjører knallhard linje på sensur av alt du legger innpå Skydrive.. legger du feks et bilde av deg selv halv(naken) eller et tegnebilde av en naken julenisse til og med, så kan det hende at Microsoft fjerner dette uten varsel og fryser kontoen din.

 

Eks: http://wmpoweruser.com/microsoft-monitoring-censoring-skydrive-uploads/

 

 

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg å vite hvordan Google vil forholde seg til kryptering, men så at det ikke sto noe om det i kildeartiklene.

 

Spesifikt lurer jeg på:

 

Kan Google åpne filene mine?

Alternativt; vil bruk av TrueCrypt være offisielt støtta?

 

Noen her som vet og evt. kan peke til noen kilder?

Lenke til kommentar

Har nå Dropbox med 6 GB og hauger av filer på både min stasjonære, mac og mobil, så det må mer enn noen usle GB til for å få meg til å bytte skute!

 

Har jo også sikret meg box-konto med 60 gb (mener jeg det var) på kampanje, så om jeg skal forlate dropbox blir det nok ikke google drive ihvertfall.

50gb gratis på box om du har android =3

Gratisversjonen av Box kan man ikke bruke på samme måte som Dropbox - man har ikke en mappe som automatisk synkroniserers - man må manuelt laste opp og ned filer. Som gjør det passe ubrukelig ift. Dropbox.

 

Man kan få over 20GB gratis på Dropbox...

 

Hvordan? Har selv 14 GB - studentkonto med masse invites og Camera uploads. Visste ikke at man kunne få enda mer ...?

Lenke til kommentar

Hva med Jotta sin løsning nevnt i artikkelsen. Man får 5 GB uten kostnad der også, og de har klientversjoner i likhet med Dropbox. Eller at man kan betale 49 kr pr mnd og fri lagringskapasitet.

 

Et annet aspekt som mange ikke tenker på er hvor dataene blir lagret og hvem som kan få innsynsrett i de. Både Google Drive og Dropbox er underlagt amerikanske lover hvis jeg ikke tar helt feil, men Jotta er underlagt norske lover, noe som kan være en stor fordel for forbrukere.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

jotta fungerer bra for å ta backup av filer/områder, men ikke for aksessering av disse via mobil ol. Men om man ønsker å finne et bilde som ikke har et logisk navn (noe mine som regel ikke har) er det umulig å finne bildet uten å åpne et og et, da man ikke får opp miniatyrbilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...