Gå til innhold

Nytt teleselskap halverer prisen på kontantkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min første mobil med kontantkort da jeg var 14 år, på en tid ordene "World Trade Center" bare var et skyskraper-navn. Meldingene kostet 1,50 kr stykket, og man måtte på butikken for å fylle på.

 

Nå har alle fjortenåringene iPhone, og bruker datatrafikk kontinuerlig mens de sitter på bussen. Om Chilimobil vil overleve holder det ikke med "halv pris" på kun meldinger og samtaler, for datatrafikk utgjør en stadig større utgift i ungdommenes mobilregning. Om forretningsmodellen er å tjene penger på overpriset datatrafikk, så går de under før året er omme..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Chess er jo faktisk billigere...

Chess superkontant:

0,99,- startpris (lik)

0,29,- pr min (lik, forutsetter 200,- i påfyll, ikke 399,- som chili)

0,29 pr sms (billigere)

12,- pr mb (maks pris 10,- pr dag, lik makspris)

1,29,- pr mms (lik pris)

 

Ser INGEN grunn til å bruke Chili. Jeg jobber i en mobilbutikk, og selger Chess superkontant som aldri før. Ser ikke på chili som en konkurrent overhodet.

Lenke til kommentar

Ehh - Superkontant koster 0,99 i minutt hvis du ikke lader, chili koster 0,29 hvis du ikke lader 12 kroner per megabyte

 

10,- makspris pr dag på data. Og er man stor bruker av kontantkort fyller man gjerne på minst en gang i mnd uansett. Chili er billig, ikke noe å si på det, men ble ikke blåst av banen..

Lenke til kommentar

Vel og bra med 19 øre pr min, men hvis data og sms-prisene er dårlige hjelper det lite... Blir spennende å se om de er konkurransedyktige utenom vanlig tale

SMS-prisen var bra dårlig på 0,49,- synes jeg, men har ikke oversikt over andre kontantkorttilbydere. Folk som bruker mobildaa bruker vel i stor grad mobilabonnement med dette inkludert. Om de bruker kontantkort fra før, er det i hvert fall allerede svindyrt.

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...