Gå til innhold

- Ingen tvil om helseplager av stråling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I blindtester er det dokumentert at folk ikke klarer å si om de er påvirket av stråler eller ikke, så dette er (bevislig) bare tull. At enkelte faktisk er uføretrygdet med dette som årsak er helt spinnvilt! Merkelig at en tilsynelatende oppegående person som Gro føler seg rammet av dette. "Lidelsen" har uten tvil fått god vind i seilene pga henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor/hvordan anslaget om hvor stor del av befolkningen som lider av dette kommer fra? Virker for meg veldig søkt å si at mellom 75 000 og 500 000 mennesker lider av noe som ikke kan bevises annet en at det trolig er det psykisk fenomenet noceboeffekt.

 

 

http://www.forskning.no/artikler/2008/august/191701

Artikkelen begynner å bli noen år gammel men skal fortsatt være relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

i seg selv skal en ikke se bort i fra at mennesker kan være påvirket av el-stråling, men så er jo også mennesket påvirket av de fleste ting rundt dem også da. Om dette er skadelig eller ikke er ennå ikke bevist, da det kan ha ukjente fremtidige virkninger. Inntil videre så må jeg dog si meg enig med Jon, at dette ikke er en gyldig årsak til å være uføretrygdet eller bli sett på som syk på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Jeg sier som en tidligere kollega av meg når folk sier de tror på ditt og datt av hva folk sier og har som plager, "Præsten trur! Du ska' væta!" Det er helt utrolig at politikere støtter Brundtland i dette enda hovedvekten av forskningen motbeviser påstandene om sensitivitet ovenfor stråling. Det er ikke politikernes jobb å tro på andre. Det er deres jobb å være undersøkende og å skape trygge rammer for befolkningen. Det gjør de ikke ved å spre frykt.

Lenke til kommentar

Jeg har en far som ikke klarer å bruke en mobil uten handsfree fordi han får utrolig vondt i hodet ellers. Jeg tror ikke han plages av mobil-master da.

 

Selv om vi godtar at han får vondt i hodet av å bruke mobilen, så er det ikke dermed sagt at årsaken er strålingen. En mobiltelefon avgir også mye varme som kan forårsake dette...

Lenke til kommentar

Jeg har en far som ikke klarer å bruke en mobil uten handsfree fordi han får utrolig vondt i hodet ellers. Jeg tror ikke han plages av mobil-master da.

 

Selv om vi godtar at han får vondt i hodet av å bruke mobilen, så er det ikke dermed sagt at årsaken er strålingen. En mobiltelefon avgir også mye varme som kan forårsake dette...

 

Det høres ut som du gjetter mer enn Brundtland.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Endelig er Bent Høie informert om at elsensivitivet eksisterer som en sykdom. I Sverige har 250.000 - 290.000 meldt fra til sin lege at de opplever negative symptomer når de er i strålingsmiljøer, symptomer som hos dem forsvinner når de er iute av strålingsmiljøer. Dette er reelt. ikke bare for Gro Harlem Brundtland. i Sverige er elsensitivitet en statlig godkjent diagnose - og har vært det siden 2004. Det finnes tusenvis av fagfelle godkjente universitets forskningstudier på den internasjonale forsnkingsstuesiden pubmed som bekrefter elsensitivitet og skader som slik elektromagnetisk stråling fra mobiler og wifi ohg AMS kan lede til. Ikke bar kreft diagnoser, som jo også er kraftig koblet til stråling i følge forskningen. Så...get wise get wired. Internett ser supert - men bruk kablet nett. Slå av ruteren i dag. og tekst ikke ring. Slå av mobil og nettverk om natten, så sover du og barna dine trygt.

Lenke til kommentar

Her er en link til studier som beviser at mobil og wifi og AMS stråling fører til elsensitvitet. På Engelsk dog, de fleste strålingsstudier er internasjonale, Norge ligger langt bak nåpr det gjelder dette feltet. Selv om vi ligger langt foran i å bruke slik helsefarlig trådløs teknologi. Helsefarlig for alle. Ikke kun de som får symptomer. Mobilstråling ødelegger cellene i menneskekroppen, som fører til migrerende symptomer som hodepine, ufokusert, tap av korttidsminne, muskelsmerter, stikkende smerter, hjerteproblemer, sviktende kne, tinnitus. Har du disse eller flere av de 38 mest vanlige elsensitive symptomene ville jeg sluttet bruke trådløs teknologi på dagen. Elsensitivitet unner jeg ingen. Å være allergisk mot nøtter og gluten er kjipt, men ingen tvinger nøtter og gluten ned i munnen din hver gang du går ut av huset. Slik er det å være elsensitiv: å få symptomer når en er utsatt for stråling. De vil si på cafe (wifi), i gata i byene (hotspots), på motorveien (mobilmaster), hjemme (AMS), på kino (mobiler, på fly (radar), i matbutikker (mobiler og trådløs betaling). Skjønner? Dette er ikke en hverdag jeg unner noen. Men det er min hverdag. Nå.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=electromagnetic+field+electrosensitivity

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Her er en link til studier som beviser at mobil og wifi og AMS stråling fører til elsensitvitet. På Engelsk dog, de fleste strålingsstudier er internasjonale, Norge ligger langt bak nåpr det gjelder dette feltet. Selv om vi ligger langt foran i å bruke slik helsefarlig trådløs teknologi. Helsefarlig for alle. Ikke kun de som får symptomer. Mobilstråling ødelegger cellene i menneskekroppen, som fører til migrerende symptomer som hodepine, ufokusert, tap av korttidsminne, muskelsmerter, stikkende smerter, hjerteproblemer, sviktende kne, tinnitus. Har du disse eller flere av de 38 mest vanlige elsensitive symptomene ville jeg sluttet bruke trådløs teknologi på dagen. Elsensitivitet unner jeg ingen. Å være allergisk mot nøtter og gluten er kjipt, men ingen tvinger nøtter og gluten ned i munnen din hver gang du går ut av huset. Slik er det å være elsensitiv: å få symptomer når en er utsatt for stråling. De vil si på cafe (wifi), i gata i byene (hotspots), på motorveien (mobilmaster), hjemme (AMS), på kino (mobiler, på fly (radar), i matbutikker (mobiler og trådløs betaling). Skjønner? Dette er ikke en hverdag jeg unner noen. Men det er min hverdag. Nå.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=electromagnetic+field+electrosensitivity

 

Tror du bør lese bedre gjennom kildene dine.

"CONCLUSIONS:

Our findings suggest that the adverse symptoms experienced by electrosensitive individuals are due to the belief of harm from TETRA base stations rather than to the low-level EMF exposure itself."

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...