Gå til innhold

Mann lagde sin egen utgave av Googles databriller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som kan konfirmere at dette er juks eller ekte? Med skikkelige argumenter?
juks. Han har filmet bladet også lagt til de iconene som overlay.

 

Når man kommer med slike påstander, så er det alltid greit å ligge ved bevis eller en kilde. Inntil det skjer så er ditt utsagn totalt vås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...sikkert spennende, men hvorfor vise nyhet om hobbyprosjet, når du kan invistere i et kickstarter prosjet og få egne briller!

De har mange forskjellige versjoner, alt fra videobriller, ar-briller, heldekkende AR briller, +++

Må såklart utvikles ferdig, men det ser ut som de har kommet et godt stykke på en del av versjonene:

 

Lenke til kommentar

Er det noen som kan konfirmere at dette er juks eller ekte? Med skikkelige argumenter?

 

tror det er ekte.

han bruker jo vuzix briller, som er videobriller, og ettersom han har kunnskap om slik så går jo resten enkelt. han bruker adobe air for å få "voice commands" , han har koblet de opp til yahoo vær applikasjon.

så hovedsaklig er det jo de 3 tingene som gjør det mulig, så jeg stemmer for at det er ekte.

leste at han også skal komme med en blogg hvor han forklarer nærmere. han jobber jo også i et firma som utvikler slike briller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig det var noe jeg ikke skjønte, men hvor er det kameraet han bruker til å filme alt fra innsiden...? Og helt i begynnelsen når han skal sette de på kommer aldri ramma forran og krysser linsa.... Er det bare noe jeg ikke forstår eller..?

Lenke til kommentar

Mulig det var noe jeg ikke skjønte, men hvor er det kameraet han bruker til å filme alt fra innsiden...? Og helt i begynnelsen når han skal sette de på kommer aldri ramma forran og krysser linsa.... Er det bare noe jeg ikke forstår eller..?

 

Han har en av disse brillene http://www.vuzix.com/ar/product_browser.html

Det er kamera foran en skjerm. På denne måten kan du filme det du ser i stereo, prosessere det med datamaskin og så vise det foran øynene. Det står også at han bruker DragonNaturallySpeaking som stemmegjenkjenning som er markedets beste og raskeste stemmegjenkjenning. Ingen ting som tilsier at dette skal være juks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er det noen som kan konfirmere at dette er juks eller ekte? Med skikkelige argumenter?
juks. Han har filmet bladet også lagt til de iconene som overlay.

 

Når man kommer med slike påstander, så er det alltid greit å ligge ved bevis eller en kilde. Inntil det skjer så er ditt utsagn totalt vås.

Som jeg sa tidligere, det er fake. Folk som har litt erfaring med videoredigering kan lett lage en sånn video.

 

Lenke til kommentar
Er det noen som kan konfirmere at dette er juks eller ekte? Med skikkelige argumenter?
juks. Han har filmet bladet også lagt til de iconene som overlay.

 

Når man kommer med slike påstander, så er det alltid greit å ligge ved bevis eller en kilde. Inntil det skjer så er ditt utsagn totalt vås.

Som jeg sa tidligere, det er fake. Folk som har litt erfaring med videoredigering kan lett lage en sånn video.

 

[*media]

[/media]

Det at man kan lage en sånn video betyr ikke at det er fake...

Mor lille kan ikke fly, en stein kan ikke fly; ergo er mor lille en stein.

 

Et argument mot at det er fake: Det er temmelig dårlig sammenliknet med f.eks. den videoen du postet rett over. Hadde han lagd noe fake så hadde han nok gjort det litt mer overbevisende.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan konfirmere at dette er juks eller ekte? Med skikkelige argumenter?
juks. Han har filmet bladet også lagt til de iconene som overlay.
Når man kommer med slike påstander, så er det alltid greit å ligge ved bevis eller en kilde. Inntil det skjer så er ditt utsagn totalt vås.
Som jeg sa tidligere, det er fake. Folk som har litt erfaring med videoredigering kan lett lage en sånn video.[*media]
[/media]
Det at man kan lage en sånn video betyr ikke at det er fake...
Mor lille kan ikke fly, en stein kan ikke fly; ergo er mor lille en stein.
Et argument mot at det er fake: Det er temmelig dårlig sammenliknet med f.eks. den videoen du postet rett over. Hadde han lagd noe fake så hadde han nok gjort det litt mer overbevisende.

 

Hadde han tatt kameraet og vist brille fra utsiden og fra innsiden med 360 grader rundt hadde det vært mer troverdig. Siden han bare viste fra hans perspektiv så er det mindre troverdig.

 

 

Men nå som jeg så videoen igjen, ser det ut som at han filmet med webkameraet også bare lagt til stemme også ikonene.

 

Også har han har ikke vist hvordan det ser ut innefra brillene. Hadde han vist hvordan det ser ut på baksiden av glassene hadde jeg trodd mer på dette.

 

Selv om han sier at ingen effekter er brukt, betyr det ikke at han ikke har gjort det. Jeg tror han har på briller og headsett og alt annet for at det skal se mer troverdig ut.

Lenke til kommentar
Hadde han tatt kameraet og vist brille fra utsiden og fra innsiden med 360 grader rundt hadde det vært mer troverdig. Siden han bare viste fra hans perspektiv så er det mindre troverdig.

 

 

Men nå som jeg så videoen igjen, ser det ut som at han filmet med webkameraet også bare lagt til stemme også ikonene.

 

Også har han har ikke vist hvordan det ser ut innefra brillene. Hadde han vist hvordan det ser ut på baksiden av glassene hadde jeg trodd mer på dette.

 

Selv om han sier at ingen effekter er brukt, betyr det ikke at han ikke har gjort det. Jeg tror han har på briller og headsett og alt annet for at det skal se mer troverdig ut.

Ja, det er jo så klart det største argumentet for at det er fake, egentlig. Hvorfor ikke vise innsiden av brillene, bare for å vise det. :/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...