Gå til innhold

- Nye iPad har dårligere batteritid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke overasket over denne testen, tok påstanden ifra Apple om lik batteri tid med en klype salt...

 

Jeg er en stor Apple fan og jeg liker den nye skjermen veldig og ikke minst bedre kamera. Men jeg liker lite at den blir så varm som den gjør, det er ikke et stort problem men det er ikke direkte behagelig heller.

 

At den er blitt tykkere og tyngre legger jeg godt merke til siden jeg har mange timer med iPad2, selv om det er snakk om veldig små nummer her slik.

 

En annen ting er at jeg synes den nye iPad er tregere på mange ting, mange apper henger litt og opplevelsen føles ikke like bra som med min forrige iPad synes jeg.

 

Samt at mange apps ser direkte stygge og ufokusert ut på den nye iPad. Jeg sitter ikke igjen med den samme kvalitets følelsen jeg hadde med iPad2 selv med en vesentlig bedre skjerm og kamera...

 

Lenke til kommentar

En annen ting er at jeg synes den nye iPad er tregere på mange ting, mange apper henger litt og opplevelsen føles ikke like bra som med min forrige iPad synes jeg.

 

Samt at mange apps ser direkte stygge og ufokusert ut på den nye iPad. Jeg sitter ikke igjen med den samme kvalitets følelsen jeg hadde med iPad2 selv med en vesentlig bedre skjerm og kamera...

 

@_Larzen_ At apps henger og/eller har dårlig grafikk er nok noe utviklerne av appene må fixe, slik at appene kan nyttiggjøre seg av den økte prosessorkraften og den høye oppløsningen på nye iPad.

Endret av FKiil
Lenke til kommentar

Ikke overasket over denne testen, tok påstanden ifra Apple om lik batteri tid med en klype salt...Jeg er en stor Apple fan og jeg liker den nye skjermen veldig og ikke minst bedre kamera. Men jeg liker lite at den blir så varm som den gjør, det er ikke et stort problem men det er ikke direkte behagelig heller.At den er blitt tykkere og tyngre legger jeg godt merke til siden jeg har mange timer med iPad2, selv om det er snakk om veldig små nummer her slik.En annen ting er at jeg synes den nye iPad er tregere på mange ting, mange apper henger litt og opplevelsen føles ikke like bra som med min forrige iPad synes jeg.Samt at mange apps ser direkte stygge og ufokusert ut på den nye iPad. Jeg sitter ikke igjen med den samme kvalitets følelsen jeg hadde med iPad2 selv med en vesentlig bedre skjerm og kamera...

 

3-5grader varmere er ikke noe problem. Og den kan umulig være tregere, det må eventuelt skyldes andre ting.

Lenke til kommentar
Ikke overasket over denne testen, tok påstanden ifra Apple om lik batteri tid med en klype salt...Jeg er en stor Apple fan og jeg liker den nye skjermen veldig og ikke minst bedre kamera. Men jeg liker lite at den blir så varm som den gjør, det er ikke et stort problem men det er ikke direkte behagelig heller.At den er blitt tykkere og tyngre legger jeg godt merke til siden jeg har mange timer med iPad2, selv om det er snakk om veldig små nummer her slik.En annen ting er at jeg synes den nye iPad er tregere på mange ting, mange apper henger litt og opplevelsen føles ikke like bra som med min forrige iPad synes jeg.Samt at mange apps ser direkte stygge og ufokusert ut på den nye iPad. Jeg sitter ikke igjen med den samme kvalitets følelsen jeg hadde med iPad2 selv med en vesentlig bedre skjerm og kamera...
3-5grader varmere er ikke noe problem. Og den kan umulig være tregere, det må eventuelt skyldes andre ting.

 

Joda, når den skal tegne opp vesentlig flere piksler, vil det kreves vesentlig mer prosesseringskraft. Selv om de tester f.eks. lavkvalitetsfilm, vil jeg tro at den vil skalere opp bildet.

 

Ellers er det jo sånn at jo høyere oppløsning man har, jo mer ønsker man å utnytte dette. Som igjen nok vil si vesentlig kortere batterilevetid. (hvem ser vel video med den latterlige oppløsningen de hadde i testen, selv på ipad 2?).

 

Jeg har selv brukt ipad 2 en del over noen uker, samt innimellom. Det er helt ok å bruke den egentlig, men teksten er ikke skarp nok på nettsider. Ipad 3 har jeg ikke testet, men jeg synes ipad 2 har for få valg i forhold til android. (jeg liker å kunne justere mer på ting og tang). Jeg personlig har lyst på transformer infinity, selv om den "bare" har fullhd. Ekte tastatur og 5 kjernet cpu (ene kjernen er hvilekjerne) drar meg mot den. Men det kan være jeg også ender på samsung, om de kan imponere meg eller til dels imponere meg. (mest pga. streaming fra tven, som blir en pluss i margen).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...