Gå til innhold

Se hvordan Googles databriller virker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg og! Håper de finner på noe lurt for oss med vanlige briller...
Mener jeg leste et sted at de ville komme med briller som har innfatning..

 

Du leste riktig.

Dette sto på dagbladet.no for fem dager sida. (http://www.dagbladet...oogle/20993392/)

Og til teknofil: Velkommen etter!

Dagbladet hadde ikke påskestengt, slik Tek har.. ;)

 

Kan du forklare hvorfor amobil.no, hardware.no og gamer.no posta artikler da? ;)

Lenke til kommentar

Er spent på språkstøtte for vestlandsdialektene våre! For ikke å snakke om nordtrøndersk..

 

Nord-trøndersk er ikke så vanskelig å forstå, noen ord kan være vanskelige å forstå, som f.eks ronnballar (eller hvordan det enn nå blir skrevet) som betyr høyballer (utrolig nok) og f.eks mosabjønn, som blir brukt som skjellsord, og betyr mosegrodd bjørn. Er kvart trønder og har feriert mye der oppe (nesten på grensa til Nordland), som da kan være årsaken til at jeg skjønner det enklere enn andre.

For info så bor jeg i Oslo og snakker Oslos østkant dialekt. Og det er STORE forskjeller mellom trøndersk og Oslo dialekt. Enkelte av kompisene mine skjønner ikke bære av trøndersk, mens andre kan skjønne noen deler. Dette kommer nok som regel an på om personen vil gå inn for å tenke seg hva det betyr.

Men så er dette en datamaskin og de kan som kjent ikke helt forstå enkelte dialekter. Noe som minner meg på denne videoen:

Sier litt om kanskje hvor korttenkte Apple er, og om hvor "fantastisk" Siri er, og om hvor vanskelig det er for datamaskiner å forstå noe annet enn engelsk (ren engelsk, som dem snakker i f.eks London eller NY).

Merket dette selv på min gamle Nokia 5800 Xpressmusic, hvor jeg f.eks kunne si ring Navn Navnesen, og kom heller inn på bildealbumet.

 

Kan du forklare hvorfor amobil.no, hardware.no og gamer.no posta artikler da? ;)

Ja. Ikke alle har hatt ferie. ;)

 

Er et poeng. Men mener, hvis noen har fri i tek universet, så må alle få fri.

Lenke til kommentar

Håper de endrer dem slik at de ser litt mer normale ut. Skal være ganske nerd for å gå med noe slikt på gaten.

 

Hvis dette kommer i nærmeste fremtid driter jeg i hvordan jeg ser ut. er så kjekk fra før ^^

men lurer på når dette blir såpass bra at det er verdt ett innkjøp. tenker på kamera og talefunksjonen skal fungere topp. altså forså norsk (eller norskengelsk)

Endret av Vgst
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det blir vel et problem hvis man snakker engelsk som P. Solberg :p

 

Om det blir noe ala Siri, så tror jeg det kan funke bra.

 

Hva er det de sier kameraet skal være på? 2Mpx?

Har til gode å oppleve en løsning som egentlig fungerer sånn nogenlunde med tale per dags dato. Har testet diverse på mobil (Android), og det blir mye rart iblant. Google's egen fungerer greit nok, men ikke bra nok til at jeg bruker det. I bilen min har jeg en Jabra Freeway, som visstnok skal fungere bra med tale. Den fungerer bra, men ikke med tale. For sikkerhets skyld testet jeg den på jobb med flere kolleger, bare for å forsikre meg om at det ikke bare var min engelsk som var dårligere enn jeg innbilte meg. :)

 

Det eneste gode eksempel jeg har sett er det de benytter på f.eks AHUS for å lese inn journalnotat. Men de er også trent opp til å fungere optimalt med brukeren, så det skulle nesten bare mangle. Og selv der må legen gå over å rette småting som liknende ord og korrekt punktsetting.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...