Gå til innhold

Vant du kamera fra Samsung?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skjønner jeg hvorfor så mange hadde svart feil, jeg gjorde samme feilen selv og Googlet ikke etter å ha lest 2010 på Akam.

 

Det ser ut som om Samsung introduserte NX-systemet et år før de kunne levere første kameramodellen for salg. I følge planene skulle den første modellen være for salg siste halvdel av 2009.

 

Kanskje Akam ikke var på PMA 2009? Det ble riktignok bare fremvist en modell, prototypene var tydeligvis ikke klare.

Lenke til kommentar

Vi var til stede på PMA 2010, hvor første NX-kamera ble vist frem. Vi var ikke til stede på PMA 2009, så vidt jeg husker, og jeg var ikke klar over at Samsung allerede der, ett år før første preproduksjonsmodell var på plass, annonserte NX-systemet. Så ja, jeg ser at størsmålet var uheldig formulert i lys av dette.

 

Det er imidlertid lite vi får gjort med det nå, når vinneren allerede er trukket, annet enn å love å sjekke grundigere neste gang. Denne gangen gikk det tydeligvis litt for fort i svingene i iveren etter å få konkurransen klar i tide, pga påskeferien.

Lenke til kommentar

Er glad for at jeg bruker en brøkdel av tiden min her på akam. Dette er flaut og kvalmt. Dere skulle ha mistet alt av presserettigheter på framtidige lansereinger/PMA/CES etc. Samsung skulle ha krevd å fått returnert kameraet sitt.

 

....jeg var ikke klar over at Samsung allerede der, ett år før første preproduksjonsmodell var på plass, annonserte NX-systemet.

Tull og senilitet! Du skrev/reproduserte denne artikkelen for akam 2. mars 2009

http://www.akam.no/a...ilrefleks/68250

 

Så ja, jeg ser at størsmålet var uheldig formulert i lys av dette.

Det er imidlertid lite vi får gjort med det nå, når vinneren allerede er trukket, annet enn å love å sjekke grundigere neste gang.

Hva hjelper det? Du tok feil, mange svarte riktig og fikk ikke være med på trekningen.

 

Dere får finne på noe for alle som svarte riktig på spørsmålene.

 

edit:

 

Alt du trengte å gjøre for at dette skulle bli ditt, er å ha råflaks og svare riktig på våre spørsmål. Den som gjorde det var Tomas N. Gabrielsen, og nedenfor finner du fasiten. 36% av de 2333 som svarte hadde svart riktig.

36% svarte riktig, men hvor mange svarte riktig på spm 1-3 og 2009 på spm 4? Dere regner med at 64% av de som bruker akam er idioter? Har dere hatt så stor feilprosent tidligere?

 

SPM. 4

Når introduserte Samsung NX-systemet?

Introduserte og NX-systemet = 2009

Introduserte/annonserte/lanserte og NX 10 = 2010

NX10 er et kamera i NX-systemet.

 

Det er ikke mulig å ta feil av dette. Det er bare å sjekke med det stedet dere henter nyheter, artikler etc. http://www.dpreview.com/

Endret av kelux78
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er glad for at jeg bruker en brøkdel av tiden min her på akam. Dette er flaut og kvalmt. Dere skulle ha mistet alt av presserettigheter på framtidige lansereinger/PMA/CES etc. Samsung skulle ha krevd å fått returnert kameraet sitt.....

 

Dette er da ingenting å ta sånn på vei for.

Ingen har blitt skadet av dette, så pust ut tenk på noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er glad for at jeg bruker en brøkdel av tiden min her på akam. Dette er flaut og kvalmt. Dere skulle ha mistet alt av presserettigheter på framtidige lansereinger/PMA/CES etc. Samsung skulle ha krevd å fått returnert kameraet sitt.....

Dette er da ingenting å ta sånn på vei for.

Ingen har blitt skadet av dette, så pust ut tenk på noe annet.

 

Enig der. Er da mennesker som sitter i akam og sist jeg sjekket så kan vel alle ta feil.

 

Men er det sånn at kun de som svarer rett er med i trekningen? Dersom det er tilfellet er det jo veldig kjedelig å ikke bli med i en trekning når man faktisk har rett....

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har per dags dato skrevet godt over 1000 artikler for Akam. Dessverre kan jeg ikke huske dem alle. Da jeg laget spørsmålene husket jeg ikke at Samsung bekreftet tidligere at de ville slippe NX-systemet, og jeg sjekket kun når første kamera i systemet ble annonsert. Det er dessverre ikke alltid mulig å sjekke alle eventualiteter når vi under tidspress og skal få gjort mest mulig, deriblant pga påskeferie få laget en helgekonkurranse en uke før vi vanligvis skulle gjort det.

 

På den annen side kan det selvsagt diskuteres hvorvidt en bekreftelse på at noe skal lanseres kan kalles en introduksjon av det, i større grad enn når første produktet i serien faktisk lanseres. Hvorvidt det er en feil i konkurransen eller ikke kommer helt av på hva man definerer som en introduksjon.

 

Det er selvsagt beklagelig dersom noen har følt de har mistet vinnersjangser på grunn av dette, men hva kan vi gjøre?

 

For det første er det som nevnt ikke en helt klar og entydig feil her, men derimot en MULIG feil. Ikke ville det vært rettferdig overfor vinneren å trekke på nytt heller, ikke ville det vært praktisk mulig å tilby trøstegevinst til alle de som føler de gikk glipp av en vinnersjanse, og ikke er det mulig å trekke på nytt med en ny premie. Sistnevnte har vi rett og slett ikke råd til. Vi kjøper aldri premier, vi er avhengige av å få dem fra produsenter som har lyst til å på den måten sponse konkurransene våre.

 

Jeg er enig i at situasjonen er uheldig, og jeg skulle ønske det var en enkel og praktisk løsning på det, men det er det dessverre så vidt jeg kan se ikke. Kritikken fra kelux78 kjenner jeg meg uansett ikke igjen i, da den fremstår som en overreaksjon. Som andre har påpekt er det ingen som har blitt skadet av dette.

 

Bare så det er sagt, så ville jeg personlig mye heller brukt disse premiene til fotokonkurranser enn til spørsmålskonkurranser som dette. Det får jeg imidlertid ikke lov til av ledelsen.

 

For øvrig fordelte svarene på spørsmål 4 seg slik (blant de som svarte rett på resten av spørsmålene):

 

A) (2008): 1 stk

B) (2009): 69 stk

C) (2010): 845 stk

D) (2011): 4 stk

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Det stod også i testen at dette var den 4. NX-modellen, så her var det enda et lurespørsmål...

 

Nei, da har du ikke lest teksten nøye nok. Det står følgende: "Samsungs NX200 er den fjerde kameramodellen i NX-serien som er sluppet i Norge". Leser man videre står det at Samsung lanserte kameramodellen NX5 før de slapp NX200, noe som gjør NX200 til den femte modellen totalt. Men NX5 ble i utgangspunktet bare sluppet i England, Tyskland og Sør-Korea. Dette står også i testen, om man leser videre ned på siden.

Endret av Paal Harald
Lenke til kommentar

litt synd da det var bare 69 som svara B) som var rett og hadde hatt mye større sjangse til å vinne, men slik er det.

 

en kan bare håpe at det blir betre neste gang,

og det er av og til ikke alle som har super kameraer som kan vere med på ta bilde konkuranser

(som meg som bare har en enkel Ixsus) mot alle desse system kameraene/speilrefleks folka.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...