Gå til innhold

Denne leverer monsterlinjen til TG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

glimrande att de har 200gb koppling till nixen i oslo,

men i slutändan så kommer de aldrig någonsin få uppleve disse hastigheterna.

1, deras egna netverkskort klarar det ikke =)

2, servern de skall hämta ifrån har troligtvis inte mer en 100mb =)

 

 

det som är så fint att kedjan aldrig är starkare en den svagaste länken,

=)

Lenke til kommentar

Vel, når det kommer til nix'n så sprer det seg på mange linker videre, så god hastighet får de, men aldri 200Gbit mellom _en_ server og _en_klient.

 

Men det er heller ikke meningen. 200Gbit fordelt på 5000 personer er kun 40Mbit per pers. Litt mer enn man de fleste har hjemme så ikke noe å si på det. Og man får nok mye mer enn det siden alle ikke benytter seg fullt ut av linja.. men max 1Gbit kan en person uansett bruke da pga porten han/hun har. Det er også visstnok "bare" 2Gbit uplink til core fra hver kantswitch

 

Men moro bare for å ha rekord i hastighet :)

Lenke til kommentar

Oida, Huawei har sneket seg inn på TG også. Jeg regner med det er ganske høy paranoiafaktor på TG og jeg finner det rart at ikke flere er skeptiske til at all trafikk går gjennom Huawei sine systemer.

 

Min oppfatning av dette selskapet er at de har èn oppgave: Å få total kontroll over all kommunikasjon i verden. Dette er noe USA har fått med seg og har derfor valgt i ikke bruke disse hos seg. Europeiske land har valgt disse som hovedleverandør grunnet prisen. Hva er så denne prisen? Jo, en tiendel av hva Cisco sine systemer koster. Det eneste problemet er at den kinesiske regjeringen også får full kontroll over all kommunikasjon i europa (stenger ned hele nettet før invasjonen starter. Radio, tv, internett, telefon). Kina skal i krig og dette er begynnelsen.

 

Kanskje jeg bommer litt på det som har med krig å gjøre. Men at de nå fanger opp alt som blir sendt digitalt i europa og med at tastetrykk kan lamme oss totalt er det ingen tvil om. Kina er en overvåking og pirat-stat og vi har gitt de full tilgang til hele europa.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vel, når det kommer til nix'n så sprer det seg på mange linker videre, så god hastighet får de, men aldri 200Gbit mellom _en_ server og _en_klient.Men det er heller ikke meningen. 200Gbit fordelt på 5000 personer er kun 40Mbit per pers. Litt mer enn man de fleste har hjemme så ikke noe å si på det. Og man får nok mye mer enn det siden alle ikke benytter seg fullt ut av linja.. men max 1Gbit kan en person uansett bruke da pga porten han/hun har. Det er også visstnok "bare" 2Gbit uplink til core fra hver kantswitchMen moro bare for å ha rekord i hastighet :)

 

Man får mye mer enn 40Mbit/s i praksis; flaskehalsen ligger derimot i nettverkskortet på PC-en og harddisken. Mine nedlastninger ligger på mellom 20 og 35MB/s, og Nettfart viser ca. 600Mbit/s på min PC ned.

 

Dessuten brukes bare litt over 0,5% av kapasiteten. Det er selvfølgelig ingen praktisk grunn til at man skal ha 200Gbit/s her, men imponerende er det! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
paranoid much?pakk deg inn i dyna hjemme hos mamma, du..
Så du mener at USA, Australia og India er helt på bærtur? Du er virkelig ignorant...

 

USA går gjennom noe av det samme med Kina pr i dag som dem gikk gjennom med Japan på 80-tallet. Dem har våkna opp en dag og oppdaget at Kina kan produsere mer enn billige plastvarer. Med andre ord så går "frihandel" ut vinduet siden USA nå føler seg truet som kongen på hightech-haugen.

 

India har ikke særlig godt forhold til naboen i nord, så at dem ikke handler Kinesisk burde ikke komme som noen overraskelse. Pokker og, det var stor ståhei noen år siden når ett Indisk prestisjeprosjekt viste seg å bli produsert i Kina.

 

Australia er det eneste som stikker seg noe særlig ut av trioen i så måte. Men for alt vi vet så kan det være noen aktiviteter under bordet...

 

Seriøst, om en skal være internasjonalt paranoid så ser jeg ingen grunn til å stole noe særlig mer på USA enn på Kina. Begge vil gi fingeren til alle lover og regler for å sikre seg selv når katastrofen inntreffer.

Endret av hobgoblin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

FYI: switche på tg er fremdeles 100 Mbit/s, og hvis ikke tech:net har gjort noe siden 2005 ell noe så er det fremdeles half duplex så får ikke folk i salen utnytta 200 Gbits :p

 

så jeg tipper det er folk uten i fra som bruker meste parten av linja, feks streaming i hd osv

 

menmen, jeg hadde jo overlevd fint med 80-100gbit eller noe, bare hvis de hadde oppgradert til 1Gbit's switcher på radene ;)

 

hvor mange Gbit's har NIX egentlig?

 

just my two and a half cent ;)

peace out

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

paranoid much?

pakk deg inn i dyna hjemme hos mamma, du..

Så du mener at USA, Australia og India er helt på bærtur? Du er virkelig ignorant...

Jeg tror nok du bare har delvis rett. At kinesiske myndigheter er truende til å legge inn bakveier i kinesiskprodusert utstyr stiller jeg meg ikke tvilende til. Men jeg tror heller dette eventuelt vil bli brukt til etteretningsformål og industrispionasje enn en forberedelse til en storkrig.

Kina er uansett et land som gjør mye riktig. De tenker veldig langsiktig. Der vestlige selskaper planlegger kanskje fem år frem i tid tenker de ofte tjue.

Ser dette f.eks. i Afrika der de underbyr vestlige selskaper gjerne til under egen kostpris. Resultatet er at landene på sikt blir avhengig av kinesiske reservedeler og dermed tjener de penger på sikt.

Lenke til kommentar

Oida, Huawei har sneket seg inn på TG også. Jeg regner med det er ganske høy paranoiafaktor på TG og jeg finner det rart at ikke flere er skeptiske til at all trafikk går gjennom Huawei sine systemer.

Hvis vi for moroskyld antar at det er sannhet i det du sier. Hvorfor skulle folk på TG bry seg om at Kinesiske myndigheter fikk se nettrafikken deres?

Lenke til kommentar
Oida, Huawei har sneket seg inn på TG også. Jeg regner med det er ganske høy paranoiafaktor på TG og jeg finner det rart at ikke flere er skeptiske til at all trafikk går gjennom Huawei sine systemer.
Hvis vi for moroskyld antar at det er sannhet i det du sier. Hvorfor skulle folk på TG bry seg om at Kinesiske myndigheter fikk se nettrafikken deres?

 

Av samme grunn som gjør at folk raser over DLD ;) Ingen liker å ha et kamera på seg når man tørker seg i ræva.

Lenke til kommentar

paranoid much?

pakk deg inn i dyna hjemme hos mamma, du..

Så du mener at USA, Australia og India er helt på bærtur? Du er virkelig ignorant...

Jeg tror nok du bare har delvis rett. At kinesiske myndigheter er truende til å legge inn bakveier i kinesiskprodusert utstyr stiller jeg meg ikke tvilende til. Men jeg tror heller dette eventuelt vil bli brukt til etteretningsformål og industrispionasje enn en forberedelse til en storkrig.

Kina er uansett et land som gjør mye riktig. De tenker veldig langsiktig. Der vestlige selskaper planlegger kanskje fem år frem i tid tenker de ofte tjue.

Ser dette f.eks. i Afrika der de underbyr vestlige selskaper gjerne til under egen kostpris. Resultatet er at landene på sikt blir avhengig av kinesiske reservedeler og dermed tjener de penger på sikt.

 

Jeg regner også med at dagens formål med denne spionasjen er rettet mot industri og etteretning. Jeg er også enig i at Kina gjør mye lurt med å underby for å komme seg inn på markeder i utviklingsland, men her har de et forbedringspotensiale. De kjører et skittent spill.

 

Å underby alt og alle med statlig sponsing er ikke bra. De pøser på med sine egne arbeidere og stakkaren som bor det får bare se på. HMS legger de også helt på sidelinjen da de har en lei tendens til å kun forholde seg til landets lover og hvis de sier at man kan jobbe 24/7, ikke trenger verneutstyr, ingen minimumslønn osv. så kjører de det løpet. Vestlige firmaer har som regel egne regler som også passer på de ansatte.

 

Dette regner jeg med vil endre seg etter hvert da kineserene har begynt å organisere seg. For noen måneder siden var det noen ansatte i en bedrift i kina som gikk til streik for å få mer lønn/mat/fri whatever. Pressmiddelet de brukte var selvmord... Selv om de har en lang vei å gå når det gjelder forhandlingsteknikker så har de ihvertfall begynt å sette krav. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

FYI: switche på tg er fremdeles 100 Mbit/s, og hvis ikke tech:net har gjort noe siden 2005 ell noe så er det fremdeles half duplex så får ikke folk i salen utnytta 200 Gbits :p

 

så jeg tipper det er folk uten i fra som bruker meste parten av linja, feks streaming i hd osv

 

menmen, jeg hadde jo overlevd fint med 80-100gbit eller noe, bare hvis de hadde oppgradert til 1Gbit's switcher på radene ;)

 

Du er klar over at TG byttet til gbit switcher på bordene i 2010?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...