Gå til innhold

Panasonic byr på speilløs moro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For egen del så er det uaktuellt å sponse produsenter som bruker så små bildebrikker i dette prisskjiktet.

 

Det blir alikevell interessant så se hvordan det stiller opp mot Nikon 1J1 og Sony NEX C3.

 

Er det forventet 2012 lanseringer med crop x1.5?

Endret av Grøgger
Lenke til kommentar

Er det forventet 2012 lanseringer med crop x1.5?

 

Det kommer nytt på 1.5 crop hele tiden. Nikon D3200 er forventet snart, muligens en Canon-modell også. Av speilløst har Fuji og Pentax lansert allerede i 2012 og nye Samsung-modeller er forventet. Sony er jeg ikke sikker på, men hittil har jeg ikke sett noe på 1.5 crop som er i nærheten av å konkurrere med MFT på størrelse inklusiv linse.

Lenke til kommentar

For egen del så er det uaktuellt å sponse produsenter som bruker så små bildebrikker i dette prisskjiktet.

 

Det blir alikevell interessant så se hvordan det stiller opp mot Nikon 1J1 og Sony NEX C3.

 

Er det forventet 2012 lanseringer med crop x1.5?

Du mener det er uaktuelt å "sponse" produsenter som bruker så små bildebrikker og i samme slengen nevner Nikon 1J1. Vet du hva du snakker om?

Sensoren til Nikon 1J1 er 13,2*8,8mm og sensoren til GF5 er 17,3*13mm.

 

Det kommer nye APS-C kameraer hele tiden, men det hjelper lite når det ikke finnes optikk som frister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Panasonic har lansert oppfølgeren til sitt speilløse microFourThirds-kamera DMC-GF3. De hopper over et trinn og kaller nyheten for DMC-GF5.

 

Dette gjorde de også med LX-serien, da de gikk fra LX3 til LX5. Flere andre produsenter har også hoppet over tallet 4 i noen av sine kameraserier. Blant annet så valgte Canon å hoppe over Powershot G4, og gikk fra G3 til G5.

 

Grunnen er visstnok at tallet 4 uttales likt som ordet død i Japan (muligens også andre asiatiske land). Panasonic GF død høres ikke veldig forlokkende ut :)

 

På den annen side så har Panasonic nettopp lansert FT4, så hvor seriøst de tar det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Den såkalte scenevelgeren i DMC-GF5 består av 23 forskjellige motiver, hvor du skal velge det bildet som ligner mest på den situasjonen du er oppe i.

Høres veldig ut som Casios "Best Shot"-funksjon. :)

 

Nesten så jeg får lyst å tørke støv av mitt gamle EX-F1 og leke litt med det igjen...

 

For nytt mFT-hus ville jeg nok heller kjøpt OM-D E-M5 men det koster jo en del mer...

 

Annet kamera med 4-tall: Nikon D4. :O

Endret av JadedGamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...