Gå til innhold

Mass Effect 3 får saftigere slutt (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig. Personlig har jeg aldri hørt om noe lignende, som at slutten i et spill blir endret på grunn av fansen.

 

Jeg tror Fallout 3 gjennomgikk noe av det samme som dette men slutten ble ikke endret men istede fikk vi Broken Steel dlcen, jeg er ikke 100% sikker på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Why? Mange takler vist ikke en sånn slutt, de må sitte igjen med en blomst i hånden, bli klappet på hodet og gjenoppleve et disney drama av good endings...

I Drago Age Origins, endte jeg med å ofre karakteren min på slutten - det var den mest heltmodige og gode måten å slutte det spllet på.

I Fallout 3 døde mann på slutten også ja, igjen som et fantastisk symbol på ikke å være selvisk.

Ikke at jeg har imot flere alternative slutter - mer at så mange skal være så avhengige av at slutten må være en perfect happy ever after slutt, for hovedpersonen....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er dypt skuffet over all den sutringen fra fansen. Og værst av alt så må vi alle lide under at det blir laget noe ekstra for de kvisete selviske "drittungene" som absolutt ikke fikk det slik som de ville.... Det eneste de hadde trengt å fått i retur spør du meg er litt juling, en vask, og beskjed om å ha seg på hue og rævva ut av sitt gutterom før de gror fast og skaff seg en jobb i stedet for å sutre og klage over et åndsverk som har tatt timer,dager og år og gjennomføre, og som en kvisete selvisk dott får med seg sin hær av sutrete dotter for så å ødelegge produsentens kunstneriske frihet. Take it or Leave it....og ikke ødelegg mer for oss som bruker tiden på andre ting enn å sutre....buhu.....det er et spill ffs!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utrolig. Personlig har jeg aldri hørt om noe lignende, som at slutten i et spill blir endret på grunn av fansen.

 

De er vel klare på at de ikke ønsker å endre den, bare utvide den litt for å oppklare og vise litt mer om hva som skjer etter slutten.

 

 

Hvis man ikke liker slutten kan man ikke bare ta noen andre valg underveis i spillet og så ender man opp med noe annet? Eller er det bare en slutt samme hva man gjør?

 

Har bare spilt nesten gjennom 1eren jeg.

 

Liten spoiler:

 

Det er ikke vanskelig å oppleve alle avslutningene, og alle er skuffende på samme måte.

 

 

 

Why? Mange takler vist ikke en sånn slutt, de må sitte igjen med en blomst i hånden, bli klappet på hodet og gjenoppleve et disney drama av good endings...

I Drago Age Origins, endte jeg med å ofre karakteren min på slutten - det var den mest heltmodige og gode måten å slutte det spllet på.

I Fallout 3 døde mann på slutten også ja, igjen som et fantastisk symbol på ikke å være selvisk.

Ikke at jeg har imot flere alternative slutter - mer at så mange skal være så avhengige av at slutten må være en perfect happy ever after slutt, for hovedpersonen....

 

Det er absolutt ikke her problematikken ligger. Det har vært nok av triste avslutninger på spill opp gjennom som har blitt hyllet, problemet med slutten til Mass Effect 3 var at den var fryktelig dårlig, ikke at den var trist.

For var den egentlig trist? Vanskelig å si, nesten.

 

 

For de som har spilt gjennom spillet anbefaler jeg å se hele denne videoen (hvis de ikke allerede har gjort det):

 

http://www.youtube.com/watch?v=7MlatxLP-xs&context=C42a97a3ADvjVQa1PpcFN6EVZdg2tswc4G2hYnLibIQbbm5Cxigs0=

 

Videoen kritiserer ikke at slutten er dårlig fordi den ikke er en typisk Hollywood-slutt, den kritiserer slutten fordi den feiler på de fleste plan som en avslutning av en serie som Mass Effect. Mannen bak legger svært godt ord på problemene med det hele. Om jeg er enig med ham i at den burde endres er jeg imidlertid usikker på.

Endret av ShampooMacTavish
  • Liker 4
Lenke til kommentar

personlig synes jeg dette gir en liten bismak. Jeg vet ikke helt, men jeg mener kanskje Bioware burde latt slutten være slik de hadde laget den. Det er Bioware som er kunstnerne, og det virker bare så dumt at de gir etter for kritikerne.

 

For meg virker det som om de gjør en desperat handling for å holde på fansen. Det er vel ingen hemmelighet at Bioware er inne i en tøff periode med et MMORPG som virker å ikke trekke nok kunder, mye kritikk for Dragon Age 2 og nå for Mass Effect 3.

 

Men jeg tror kanskje de kunne tjent mer på å være litt mer sta og rakrygget.

 

Personlig er jeg glad i de fleste Bioware-franchisene, og bryr meg lite om kritikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

personlig synes jeg dette gir en liten bismak. Jeg vet ikke helt, men jeg mener kanskje Bioware burde latt slutten være slik de hadde laget den. Det er Bioware som er kunstnerne, og det virker bare så dumt at de gir etter for kritikerne.

 

For meg virker det som om de gjør en desperat handling for å holde på fansen. Det er vel ingen hemmelighet at Bioware er inne i en tøff periode med et MMORPG som virker å ikke trekke nok kunder, mye kritikk for Dragon Age 2 og nå for Mass Effect 3.

 

Men jeg tror kanskje de kunne tjent mer på å være litt mer sta og rakrygget.

 

Personlig er jeg glad i de fleste Bioware-franchisene, og bryr meg lite om kritikken.

Kunstnere? Make no mistake. Bioware har laget et spill de ønsker skal tjene inn så mange penger som mulig
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig skuffende. Dette betyr at RGB slutten og space casper blir værende. De hadde to muligheter for å fikse slutten: enten å benytte indoctrination theory eller å kutte hele catalyst greia og lage noe nytt. De valgte altså å lage til noen epilogue scener for å forklare den bedritne slutten til oss "idioter" som ikke forstår "kunsten" deres.

Endret av Giske
Lenke til kommentar

Om ikke fansen skal klage må Bioware slutte å komme med lovnader om at valgene man gjør underveis i spillet blir å ha innvirkning på slutten, samt innvirkning på spillserien underveis. I Mass Effect 2 var det minimalt som hadde endret seg pga valgene mine i Mass Effect 1 osv. Og verre er det at slutten skal være identisk når man har tatt forskjellige valg i tre spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her kjenner jeg at det er mange som misforstår problematikken (på hele internett!). Noen fans ønsker selvsagt en sukkersøt lykkelig slutt... dem om det.

 

- - - - - SPOILER ALERT - - - - -

 

Hovedproblem:

Jeg syntes ikke slutten var direkte dårlig, den var gripende og hadde Mass Effect 3s jevnt over mørkere tone. Det mange reagerer på er at de 3 sluttene omtrent er helt like bortsett fra litt ulike farger på diverse eksplosjoner og andre mindre detaljer. For enkelte er det også et problem at dette var fullstendig uavhengig av hva en har foretatt seg tidligere. Litt deterministisk, men for meg personlig er dette greit nok. Shepard er til syvende og sist ett menneske.

 

Jeg likte heller ikke at jeg som hadde spilt som paragon hele veien ble tvunget til å skyte The Illusive Man, for ikke selv å bli drept, det føltes lite gjennomført selv om jeg (tydeligvis) ikke hadde nok paragon-poeng til å låse opp siste charm-dialog med ham...

 

Sekundære problemer:

Mitt kanskje største problem med slutten er at vi introduseres for masse ny informasjon som virker litt klasket på. - Gutten er plutselig the catalyst? Hva i alle dager var da vitsen Crucible? Plutselig er reapers kun dukker for et system/vesen vi ikke kjenner til, som etter et ukjent antall utryddelser av organisk liv plutselig ombestemmer seg?

 

Jeg har ingen problemer med en filosofisk eller dyp slutt, men her når ikke Bioware helt opp. I stedet for at vi sitter med en tydelig åpen slutt som legger opp til tolkning (se f.eks Donnie Darko), sitter vi heller igjen med helt konkrete spørsmål som skapes av den kontraintuitive informasjonen vi forsynes med til slutt. - Faktisk virket slutten så obskur og lite troverdig for noen på Bioware sine forum at de mente Shepard selv var indoktrinert og hallusinerte!

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Utrolig å se at folk ikke syns slutten var ekstremt dårlig. Du får 3 valg, uansett hvilken av de valgene du gjør. Så er slutten HELT identisk og det som skiller de valgene fra hverandre er noen farger på eksplosjonen. Og du skjønner ennå hvorfor vi ikke er fornøyd(?). Forklar meg da, hvordan havnet Liara plutselig på normandy, når hun var nede og hjalp shepard. Når romskipet krasjlandet på den planeten og ser hun går ut av skipet. Eh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...