Gå til innhold

Når stenger ølsalget i dag?


Hei Sveis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe alle fikk kjøpt det ølet de trengte før påske.....

 

Takk. Fikk heldigvis hamstret drikke fra vinmonopolet i siste liten. Helt latterlige regler på slikt i Norge, blir helt sint. Føler noen ganger jeg lever i en totalitær stat.

 

Godt å høre at ting gikk bra. Norge er et bra land på så mange måter, men synd at vi blir behandlet på en slik måte i alkoholpolitikken. Er ingen mening i at vinmonopolet skal stenge klokken 15 onsdag før påske og deretter holde stengt i 6 dager.

 

Onsdag før påske er også for mange en vanlig 8-16 arbeidsdag....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fjern Vinmonopolet, og lovlig-gjør alkoholsalg i dagligvarebutikker sier nå jeg.

 

Er både litt JA og NEI på dette spørsmålet jeg :)

 

Man vil aldri få vinmonopolet sin ekspertise og vareutvalg i en dagligvarebutikk. Så fremt avgiftene ikke settes ned vil prisene også antagelig gå opp da Vinmonopolet har en lav avanse på varene de selger. Skikkelig dyre konjakker er ofte billigere i Norge enn andre steder da avgiftene utgjør en mindre del av salgssummen.

 

Men etter min mening bør nå dette skje:

 

Alle kommuner bør ha minst et polutsalg. Åpningstidene bør også utvides til f.eks 20 på hverdager og 18 på lørdager. Tullet med stengt på påskeaften bør oppføre.

 

Avgiftene bør også tilpasses våre naboland.

 

Skjer alt dette er jeg tilhenger av fortsatt opprettholdelse av Vinmonopolet her til lands.

 

Helt enig. Det er deilig å være i utlandet hvor man kan kjøpe alkohol hele døgnet hvis man vil.

 

Og i morgen er det visst også en slags søndag så ingen øl å få da heller....

 

Du kan kjøpe lettøl.

 

Lettøl kan merkelig nok kjøpes hele butikkens åpningstid ja selv om det også inneholder alkohol... :)

 

Forøvrig koster nå lettøl ca det samme som sterkøl gjør i Sverige....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...