Gå til innhold

? Apple planlegger fysisk spillkontroller til iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPad -> Airplay -> kontroller -> appstore med billig apps = <3

Hvis det kommer (og da at det blir som å spille på en ps3 eller litt dårligere) så hadde det vært kult. Kunne bare tatt med en iPad når du skal bort og koble den opp mot tven der : )

Lenke til kommentar

Jeg tror vi snakker kanskje 5-10 år før spillkonsoller blir byttet ut med ipad/iphone.

 

Selvsagt er vel kanskje ikke alle opptatt av grafikk og ytelse, men alikevel tror jeg ikke Playsation 4/Xbox 720 er helt døde ennå, selv Playstation 5/ xbox 1040 vil leve trygt.

 

Men nå kan man ikke spå fremtiden.

Lenke til kommentar

Fordi det stadig kommer flere produsenter av CPU/GPU i tabletmarkedet og fordi teknologien i dette segmentet har en imponerende teknologisk utvikling, vil jeg tro at tablets vil så godt som ta over for konsoller innen fem år. Det er mindre fokus på PC-er og mer på tableter og jeg vil derfor også regne med at teknologisprangene blir større her.

 

iPad 3 (eller New iPad om du vil), har allerede bedre oppløsning og mer RAM enn Xbox 360, men mangler litt kraft i CPU- og GPU-avdelingen. Den er fortsatt ikke så alt for langt unna. Det kan argumenteres med at Xbox 360 begynner å bli gammel, det er jeg enig i, men det er fortsatt en stund til neste generasjon med konsoller kommer.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Eg forstår at tablet'er kan overta spillkonsoll markedet, men dette er jo i stor grunn fordi det markedet er ekstremt stagnert i ytelsen...

 

At det overtar datamaskina syns eg bare er ønsketenkning i lang tid fremover, og for den saks skyld mitt personlige mareritt. Touchscreener syns eg er grusomme å bruke til... egentlig det meste.

Lenke til kommentar

Herp moro at det er mulig å koble til kontroller til Android enheter siden dag 1.

Morro at de dåttene hos Google da ikke klarer å lage en platform som er mulig å utvikle på, eller klarer å generere inntekt til utviklere :p Nytter lite med muligehter når de ikke blir brukt :p

 

Eh en platform som det ikke er mulig å utvikle på? Not sure if Applefag or just trolling. Finnes haugevis med spill og emulatorer som det er mulighet å bruke kontroller på Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herp moro at det er mulig å koble til kontroller til Android enheter siden dag 1.

Morro at de dåttene hos Google da ikke klarer å lage en platform som er mulig å utvikle på, eller klarer å generere inntekt til utviklere :p Nytter lite med muligehter når de ikke blir brukt :p

 

Eh en platform som det ikke er mulig å utvikle på? Not sure if Applefag or just trolling. Finnes haugevis med spill og emulatorer som det er mulighet å bruke kontroller på Android.

Joda, det er sant, men utviklerne dropper jo platformen i større grad pga den enorme fragmenteringen. Å utvikle på android er et marerit vs iOS, siden det er 1000 forskjellige telefoner å ta hensyn til.

 

Når deg gjelder spill og slikt med kontroller, hvorfor markedsøres ikke det hardt da? det er nytt for meg i hvertfall, og jeg jobber med android til daglig.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Men dette antyder da at teknologien på konsoll/PC vil stå stille?Om du kan rendre PS3 grafikk på en Pad, så kan du rendre Avatar grafikk på konsoll, og kansje VR retina grafik på PC?

Står ikke stille men beveger seg ikke like fort, nå er det kommet mye bedre cpuer som bruker lite strøm så de blir fort bedre, ultrabook er et annet utslag av dette.

Nei vill ikke kunne ta igjen pc, det er ingen problem å få mer ut mer ytelse om du bruker mer strøm.

Lenke til kommentar

Syke greier. Nei vent, jeg kan jo bruker PS3 kontroller med eller uten kabel paa Transformer Prime. Konsollene kommer uansett ikke til aa forsvinne f0r paa lenge. Til det har de altfor mange spennende spill kontra alle drittspillene til ios og android. Simple drittspill, rett og slett.

Lenke til kommentar

For meg som har vært en "gamer" siden 1983 er ikke dette gode nyheter. Joda, selv bruker jeg tid på små spillpærler, men jeg synes det er skremmende at disse små spillene etter hvert utkonkurerer de mer forseggjorte, dypere og avanserte titlene.

 

Men jeg må vel bare se realiteten i øynene at det er mer penger i hente på flere kortvarige småspill uten spesiell utviklingsrisiko og mullioner av kunder i causual markedet enn spill laget over den gamle lista :/

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...