Gå til innhold

Test: Corsair Carbide 300R


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Corsair er flinke med kabinettene sine, leste nylig en test av 550D hos Anandtech og det er tydelig at selskapet utvikler konseptene sine videre.

Jeg har selv et 500R og er fornøyd med det , noen småting som har kunnet vært gjort litt bedre (savner flere hull rundt hovedkortet for å dra kablene igjennom ) men generelt deilig å jobbe med.

Manualen burde dog ha vært litt bedre he he, men det er jo om å bruke hodet.

 

Jeg savner personlig at det blir tatt noen kjappe tester i form av en video.

Lenke til kommentar

Liker ikke at dere har så bastante påstander uten å kunne backe dem opp:

"300R setter standarden for klassen"

 

Hva med fractal design Core 3000 f.eks?

 

Litt billigere, viftekontroll for 3 vifter, 3 vifter istede for 2 (derav 2 140mm vifter), 6 harddisk plasser (derav 3 fjernbare).

300R har derimot 2 usb 3 porter i front, det har ikke Core 3000

Utover det så er dem ganske like. Gi Core 3000 usb3 i front så vil jeg påstå at det eren klar seier til Core 3000 over 300R

 

Nå skal det sier at jeg vil putte begge disse helt i toppen i dette prissjiktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke at dere har så bastante påstander uten å kunne backe dem opp:

"300R setter standarden for klassen"

Har du ikke fulgt med i timen? Hw.no er kjøpt og betalt av Corsair :)

 

Sier ikke at Corsair lager dårlige produkter, langt derifra, men HW.no ser ut til å mangle kritisk sans når de anmelder Corsair-produkter.

Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke slike bastante påstander. Kan du backe opp din påstand?

Jeg er ikke den eneste som har påpekt dette.

 

http://www.hardware.no/sok/?query=corsair

 

10 tester på første siden.

 

Åtte får "anbefalt av hw.no". Kun et jalla headset til 200kr og en gammel versjon av vannkjølingen dems er utelatt anbefaling.

 

Og disse 8 er dårlige produkter? Er ikke akkurat markedsundersøkelse med et stort utvalg som tester hvert produkt, men det kan være at det faktisk er bra produkter som blir testet?

Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke slike bastante påstander. Kan du backe opp din påstand?

Jeg er ikke den eneste som har påpekt dette.

 

http://www.hardware..../?query=corsair

 

10 tester på første siden.

 

Åtte får "anbefalt av hw.no". Kun et jalla headset til 200kr og en gammel versjon av vannkjølingen dems er utelatt anbefaling.

 

Så hvis mange nok sier at jorda går under i desember i år så er det sant?

Som Knutgrus insinuerer så er ikke dem produktene du linker til direkte dårlige, så hvorfor mener du at dem ikke skulle hvert anbefalt?

Nvm, det er egentlig ikke poenget her, du har fremdels tilgode å komme med NOE som kan hentyde at HW.no er kjøpt og betalt av corsair...

Lenke til kommentar

 

Jeg liker heller ikke slike bastante påstander. Kan du backe opp din påstand?

Jeg er ikke den eneste som har påpekt dette.

 

http://www.hardware..../?query=corsair

 

10 tester på første siden.

 

Åtte får "anbefalt av hw.no". Kun et jalla headset til 200kr og en gammel versjon av vannkjølingen dems er utelatt anbefaling.

 

 

Så hvis mange nok sier at jorda går under i desember i år så er det sant?

Som Knutgrus insinuerer så er ikke dem produktene du linker til direkte dårlige, så hvorfor mener du at dem ikke skulle hvert anbefalt?

Nvm, det er egentlig ikke poenget her, du har fremdels tilgode å komme med NOE som kan hentyde at HW.no er kjøpt og betalt av corsair...

 

Vel, vi får spørre redaksjonen og høre hva de svarer, da....... >.<

 

http://bf3blog.com/2011/10/ea-tries-to-manipulate-battlefield-3-scores-in-norway/

 

Kan det tenkes at noe lignende skjer innen hardware-verdenen?

 

http://www.hardware.no/artikler/jeg-kjopt-og-betalt/107921

 

I ovennevnte artikkel står det ikke eksplisitt at de er kjøpt og betalt hva tester angår, men leser man litt mellom linjene, og ser at corsair selv står bak leveransen av produkter til testing, kan man jo begynne å lure.

 

Å tro at vi noen gang får et ærlig svar fra hw.no eller corsair om dette er som å tro på julenissen. Å tro at journalister har journalistisk integritet i disse dager er også som å tro på julenissen. Så, kan man trekke konklusjoner? Både ja og nei. Du får tro hva du vil, og tror det jeg vil.

 

Jeg trekker tilbake min påstand når hw.no trekker tilbake sin påstand.

Lenke til kommentar

Konspirasjonsteorier bør man holde til de riktige trådene takk!

Med mindre MDx*** kommer med noe dokumentasjon på at det faktisk foregår slik triksing her på Hardware.no så ser jeg på det som en alvorlig påstand som ikke kan bevises.

 

-Veileder off.

 

Det finnes selvsagt andre gode alternativer til Corsair, men et nettsted kan bare få testet såpass mange produkter og er også avhengig av at produsentene sender produkter til testing, skjer ikke dette så er det mindre sannsynlig

at man har ressursene og økonomien på plass for å få gjort dette grundig nok. Vi må nok ha litt forståelse for dette. Da er isåfall brukertester det nærmeste vi kan komme informasjon fra andre enn produsenten (om det ikke er andre som har testet dette) og det kan være problematisk om det er fanboyisme inn i bildet (typiske skjermkorttester)...

 

Uansett så synes jeg at Corsair har kommet med gode løsninger og at dette fungerer faktisk bra, en anbefalning er nok på plass med dette produktet, men sannsynligvis så har det nok vært bedre med et annet testsystem sånn at man har fått en % score som er realistisk å oppnå. Jonnyguru har jo en grei måte å løse dette på synes jeg , selv om det er litt bias inn i bildet innimellom.

Lenke til kommentar

For all del, Corsair har gode produkter. Har selv eid mye fra dem opp gjennom åra, og kommer garantert til å kjøpe mer.

 

Men tilbake til denne påstanden om at 300R setter standarden i klassen. Er det ikke dumt å komme med en slik påstand, helt ukritisk, med tanke på nevnte Core 3000 fra FD?

Lenke til kommentar

Noe som kansje er litt irriterende, eller ikke irriterende, men veit ikke helt hva jeg skal kalle det.

Uansett, greit at innsiden er svart, men så når man putter inn skjermkort/lydkort etc, så er de brakettene man skal skru fast blanke så de lyser mot deg, må vel gå an å lage de svarte også uten å måtte f.eks fikse det selv?

Hvorfor er de skinnende blanke alle som en?

Lenke til kommentar

Uten å ha prøvd eller ha særlig peiling, så kan du jo se det øverste feste hullet til hk er jo nesten helt oppi taket så om man tar radiatoren på innsiden og viftene på utsiden, altså toppen så går det kansje, om du er heldig, men det er bare slik jeg ser det på bilde.

Det kan jo hende man kan trekke radiatoren litt mot selve døra, men det ser trangt ut eller ikke mulig.

 

Det er rimelig tight fit i ett 600T også, men i 650D har de jo løst det greit ved å heve taket i kabinettet selvom 650D egentlig bare er en 600T i litt anna utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...