Gå til innhold

Test: HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra test og bra telefon. Men tror dere har vært snille.

 

Hvorfor ikke snakke om manglende meny-tasten? Som er erstattet av en stor stygg stripe nederst på skjermen hver gang man kjører et app som bruker meny-knapp (dvs 90% av alle app idag)

 

Kan ikke se begrunnelsen å fjerne meny knapp og kun ha 3 knapper under skjermen, der ene burde være en del av hjem-knappen (long-press).

 

Ellers mye bra. Og tror at man skulle forvente å få Beats headset på telefon til over 5000 kr... ikke billig søppel som koster 2$ fra kina..

Lenke til kommentar

Bra test og bra telefon. Men tror dere har vært snille. Hvorfor ikke snakke om manglende meny-tasten? Som er erstattet av en stor stygg stripe nederst på skjermen hver gang man kjører et app som bruker meny-knapp (dvs 90% av alle app idag) Kan ikke se begrunnelsen å fjerne meny knapp og kun ha 3 knapper under skjermen, der ene burde være en del av hjem-knappen (long-press).Ellers mye bra. Og tror at man skulle forvente å få Beats headset på telefon til over 5000 kr... ikke billig søppel som koster 2$ fra kina..

 

Det har med grensesnittet i ICS (Android 4.0.x) å gjøre. Menyknappen er innbakt i appen du bruker.

Jeg er mer forundret over at denne telefonen i det hele tatt har knapper, tatt i betraktning at den kjører ICS. Min Galaxy Nexus (savner sammenligning i testen) har ikke "fysiske" taster i bunnen. Tastene ligger på skjermen og endres i forhld til appen/programmet du kjører.

Et designmessig fremskritt, synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere burde skifte ut Quadrant med AnTuTu for benchmark testing da Quadrant er utdatert for et år siden mens AnTuTu fungerer med fire kjærner.

Funket alt på One X nå eller var det fortsatt bugs og ustabilitet å spore?

Litt rart at dere ikke trekker denne for mangelen på mulighet på å skifte batteri da andre blir trukket for det.

Men dette er en rå telefon, ingen tvil om det selv om skjermen er svakere en skjermen på Xperia S og lydkvaliteten er dårligere en hva Xperia S tilbyr. Den mangler også smarte løsninger som egen TV meny og Android Play only tilnærming til spill kveler kreftene og spillpotensialet en del.

Nuvell, skal få kjørt AnTuTu på en One X ila. påska og komme med score her :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det blir denne over Xperia S. Sammenlignet med bildene i testen av Xperia S, syntes jeg HTC ser bedre ut. F2.0 linse og lynrask burst mode (HDR?) og 5 stegs LED blits burde gjøre den overlegen i dunkel belysning og mot bevegelige objekter.

 

Litt høyere PPI på Xperia S, men til gjengjeld mindre skjerm. Pixlene er uansett vanskelig å se.

 

Batteritid på en dag virker å være normalen på tynne og kraftige mobiler med store skjermer. Utskiftbart batteri og minnekort hadde vært vel og bra, men personlig har det ikke alltid vært positive erfaringer med å ha så mange deksler og åpninger på en mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Ser at dere gir trekk for mangel på minnekort. Dette mener jeg man må se på. For min del er minnekort noe jeg ikke trenger lenger. Da jeg brukte SGS2 hadde jeg ca 16 gb, og brukte aldri opp det, med HTC Titan det samme.

 

Poenget mitt er at min erfaring med minnekort gjør mobilen tregere, og når det interne minnet vokser (burde vært 64 gb på alle proffmobiler) er det overflødig spør du meg, selv class 10. Man kan sikkert fylle mobilen med 600 filmer, men for meg er ikke det noe poeng (musikk er løst for lenge siden med Wimp og Spotify) Jeg ser jo at mange kanskje ikke vil streame og ikke har abo til det, så litt bruk for det kan det være, men i fremtiden tror jeg noe så primitivt som minnekort, ikke vil være noe minus mer. I tillegg finnes jo alt online (kontakter lagres vel på W-live, google eller iCloud vil jeg tro?)

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...