Gå til innhold

Bli med på bytur med kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at ikke "alle" kan delta i slike eventer! Kan jo selvsagt koste på seg en reise fra provinsen og inn til en av byene i "sentrale strøk", men tungvindt det da!

Og en landsdekkende bok med bilder fra kun "sentrale strøk" var jo "interessant"! ;)

Lykke til for alle som er så heldig å bo på de "rette" stedene! :)

Lenke til kommentar

Dessverre ser det ut til at jeg ikke er ledig den 12 mai. Skulle svært gjerne vært hjemme med kamera i hånden, for det er sjeldent at noe slikt går av stabelen i min by, men jeg får håpe at slike arrangementer vil avholdes senere også. Flott initiativ, og en flott måte å øke interessen for foto.

 

Ser frem til mer informasjon med tidspunkt på denne byturen :)

Lenke til kommentar

Hei forumfolk og potensielle deltagere!

 

Vi kommer med mer detaljer over påske. Det er fortsatt en del ting som må klarlegges lokalt, men vi hadde nå kommet så langt i planleggingen at vi ville gi dere god tid til å krysse av i kalenderen, og slipper nyheten før påske.

 

I det ganske ambisiøse navnet "Nasjonal fotovandring" ligger også et ønske om å vokse til neste år. Vi starter i 8 byer i år, men ønsker å øke dette antallet i 2013. Se heller ikke bort i fra at vi vurderer muligheten for å arrangere i byer hvor vi pr i dag ikke har butikker - Ingen ting er umulig!

 

Vi gleder oss veldig, og vil holde dere orientert.

 

Mvh Morten, koordinator JP

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hmmm, 29 minutt med tog så er eg i hovustaden.Er det noko tidsbegrensing på denne ruta? Kan ein ta seg god tid? Og, hadde det gått greit med gamle filmbaserte fotoapparat?
Heldig du da! Kanskje en 35 SP ut på tur? ;)

 

Ja, det hadde vore veldig kjekt :) Skal på "tjuefiretimarstur" til Oslo med fotoklubben ved UMB snart, så det skal nok få kjørt seg uansett ;)

Lenke til kommentar

Kjempeflott initiativ, men det burde også vært en eller annen mulighet til å delta utenfor de 8 plassene. En kategori for resten av landet eller noe sånt. Personlig synes jeg det blir alt for langt med 1144 km til nærmeste arrangement. Det tar rundt 20 timer å kjøre eller 2 timer med fly, hver vei.

Lenke til kommentar

Hei døgnvill og simen1,

 

Som Morten saa, dette er det aller første gang at vi prøver oss med ett såpass stort event og derfor måtte vi begynner hvor vi føler oss "mest trygg" og det er omkring våre butikker. Men siden vi samarbeider med både, akam med sine aktive forum grupper som organiserer allerede fototreff i ulike byer og lokale fotoklubber så er det helt klart å etablere dette også i mange andre byer - bare gir oss denne prøve år først :-)

 

Det blir også organisert fotovandring i de svenske byene hvor vi er aktive i år, men først prøver vi seperat for å får kompleksiteten ned, Så kan vi muligens kjører begge land sammen neste år med en tema som passer både, lokalt, nasjonalt og skandinavisk. Men igjen, først ting først, hvis vi gjør det alt for dårlig i første omgang, så kommer ingen igjen til neste år...

 

God helg!

 

Stephan

Lenke til kommentar

Kjempeflott initiativ, men det burde også vært en eller annen mulighet til å delta utenfor de 8 plassene. En kategori for resten av landet eller noe sånt. Personlig synes jeg det blir alt for langt med 1144 km til nærmeste arrangement. Det tar rundt 20 timer å kjøre eller 2 timer med fly, hver vei.

God ide! Skulle vel være mulig å bli litt mer inkluderende.?..En underkategori for "resten av landet", det brukes jo utrykket "nasjonal" , så da så...... ! :hmm:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Dette er jo egentlig helt fantastisk, og jeg kunne veldig godt tenkt meg å deltatt.

 

Men er det ikke typisk at den ene helga i året hvor jeg faktisk skal dra bort, så skjer det noe spennende i hjembyen min.

Skal på foto/vintur til Bologna, så jeg skal jo få tatt noen bilder. Men det hadde jo vært morsomt og fått i pose og sekk likevel :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Flott tiltak.

 

Men jeg er ikke facebook-bruker og ønsker heller ikke å bli det. Dermed ønsker jeg heller ikke at mine bilder skal på facebook.

 

Så da er jo spørsmålet om man kan være med på den lokale og nasjonale konkurransen, men reservere seg mot facebook-konkurransen.

 

I den forbindelsen, så er det vel ikke lov, rent juridisk å ha en slik facebook-konkurranse der bildene leveres over disk? Ut ifra Facebooks sine terms & condition så kan man jo kun poste bilder man selv eier - andre kan kun linke til de.

Lenke til kommentar

Flott tiltak.

 

Men jeg er ikke facebook-bruker og ønsker heller ikke å bli det. Dermed ønsker jeg heller ikke at mine bilder skal på facebook.

 

Så da er jo spørsmålet om man kan være med på den lokale og nasjonale konkurransen, men reservere seg mot facebook-konkurransen.

 

I den forbindelsen, så er det vel ikke lov, rent juridisk å ha en slik facebook-konkurranse der bildene leveres over disk? Ut ifra Facebooks sine terms & condition så kan man jo kun poste bilder man selv eier - andre kan kun linke til de.

 

Absolutt en relevant problemstilling. Jeg skal høre med Japan Photo hvordan de tenker seg dette.

Lenke til kommentar

Flott tiltak.

 

Men jeg er ikke facebook-bruker og ønsker heller ikke å bli det. Dermed ønsker jeg heller ikke at mine bilder skal på facebook.

 

Så da er jo spørsmålet om man kan være med på den lokale og nasjonale konkurransen, men reservere seg mot facebook-konkurransen.

 

I den forbindelsen, så er det vel ikke lov, rent juridisk å ha en slik facebook-konkurranse der bildene leveres over disk? Ut ifra Facebooks sine terms & condition så kan man jo kun poste bilder man selv eier - andre kan kun linke til de.

 

Her er svar fra japan photo ang dette:

 

Ved å delta i konkurransen, aksepterer man at innsendte bilder vil kunne bli brukt i byens bildebok, den nasjonale boken og vist på akam.no og eventuelt i lokale media som er med som samarbeidspartnere.

Det går en egen del av konkurransen på facebook, en såkalt publikumspris eller folkets favoritt. Her er det en egen premie, og for denne delen av konkurransen må man benytte seg av facebook. Det er selvsagt frivillig om man vil delta på denne delen, man kan godt være med bare på fotovandringen og hovedkonkurransen.

I hovedkonkurransen har vi ikke satt som noen betingelse at vi kan publisere på facebook, og skulle vi ønske dette, vil dette skje etter nærmere avtale med fotografen.

Håper dette var oppklarende!

Lenke til kommentar

Her er svar fra japan photo ang dette:

 

Ved å delta i konkurransen, aksepterer man at innsendte bilder vil kunne bli brukt i byens bildebok, den nasjonale boken og vist på akam.no og eventuelt i lokale media som er med som samarbeidspartnere.

Det går en egen del av konkurransen på facebook, en såkalt publikumspris eller folkets favoritt. Her er det en egen premie, og for denne delen av konkurransen må man benytte seg av facebook. Det er selvsagt frivillig om man vil delta på denne delen, man kan godt være med bare på fotovandringen og hovedkonkurransen.

I hovedkonkurransen har vi ikke satt som noen betingelse at vi kan publisere på facebook, og skulle vi ønske dette, vil dette skje etter nærmere avtale med fotografen.

Håper dette var oppklarende!

Ypperlig - det er akkurat slik det skal gjøres.

 

Da sees vi i Oslo den 12. (Ok, noen av oss ihvertfall)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...