Gå til innhold

- På lørdag stopper vi Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest av allt elsker jeg kilden http://pastebin.com/NKbnh8q8

 

Mulig at jeg kommer til å sette opp en DNS.

 

hvis de da skulle ta nettet så har jeg ihvertfall adressen til tek.no, som kan videreføre meg til forumet :)

Tviler på at du kan komme inn på forumet ettersom at den linker til en adresse med mindre du har cacha den

Endret av ::TeknoFoben::
Lenke til kommentar

hvis de da skulle ta nettet så har jeg ihvertfall adressen til tek.no, som kan videreføre meg til forumet :)

Tviler på at du kan komme inn på forumet ettersom at den linker til en adresse med mindre du har cacha den

 

Jeg tror han mener IP adressen til forumet og ikke URL-en til forumet. Dersom det er IP-en han snakker om kan han fortsatt besøke forumet selv om DNS ikke fungerer.

Lenke til kommentar

AP's hjemmeside var jo nede i ett døgn (?) når de støtta DLD.

 

Ja? Var det en kommentar på at det innimellom skjer noe? Eller "se, de tok ned AP-siden" som et hint om at de kan klare dette her? I såfall - gå hjem og les leksene dine.

 

Det å ta ned en elendig kodet nettside, er null problem. Selv det å ta ned en eller flere servere hos en host er ofte ikke vanskelig. Det å ta ut DNS, DET er vanskelig. Ikke minst fordi de, selv om de tar ut de 13 store, ikke nødvendigvis tar ut nettet - oppdateringer migrerer med forskjellig hastighet, og DNS-servere rundt om vil ikke automatisk slutte å fungere bare fordi hoveddistributøren går ned. De vil heller ikke oppdatere om de ikke får kontakt med hoveddistributør, kun kjøre med det de har allerede. Så for å ta ned DNS fullstendig, så må de nok gå litt lenger enn kun hovedsentralene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...