Gå til innhold

- Apple overdriver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening så burde Apple få all respekt. Det er jo de som tross alt har forandret verden.

 

har dette noe med saken og gjøre?

det er snakk om misinformasjon som er strengt ulovlig innen markedsføring, har ingen ting med "respekt" og gjøre.

 

loven skal være lik alle selv apple

Endret av BonBattery
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overdrive? Er vel heller ren løgn.

 

Skulle akkurat til å kommentere det. Lurer på om overskriften hadde vært like vennlig om det hadde vært, f.eks Sony som hadde løyet for sine kunder? Neppe, men vi vet jo at det er pengene som rår, og Apple er vel de som har mest penger, så da kan man vel ikke kritisere dem for hardt. Slik har det alltid vært på disse nettstedene. Det er pengene som rår, de med mye, får mye positivitet, de med lite, får mye negativ omtale.

Lenke til kommentar

Apple setter jo bare klistremerket sitt på sakene, Intel fortjener all skryten og æren.

 

Hvorfor det? Er det Intel som har utviklet den nyeste iPad-modellen, både maskin- og programvaremessig?

Tenker spesielt på lanseringen av Macbook Air, Apple gikk hardt ut som vanlig med skryt om hvordan de sto bak teknologien og konseptet.

 

Men saken er at det var Intel som stod bak teknologien og initiativet som muligjør ultrabook konseptet. Det var Intel som utviklet chipsettet og ULV prosessoren i Macbook Air, og det var også Intel som stod bak alle spesifikasjonene til hovedkortet og systemet i sin helhet. Apple puttet bare "klistremerket" sitt på boksen og innstallerte et allerede lansert operativsystem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apple blir stadig tatt med buksene nede, men så lenge de har sin menighet, og de sitter på enorme summer de kan "bestikke" enhver journalist med, vil vi nok i fremtiden også bli tutet ørene og øynene fulle med Apples fortreffelige evne til å utvikle ny teknologi. Vi som ikke har latt oss forlede, ser jo galskapen. Vi ser også galskapen med Jehovas Vitner, men det er umulig å nå igjennom. Hadde Jehovas Vitne hatt like mye penger som Apple, hadde nok media omtalt dem på samme måte som de nå omtaler Apple.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde Jehovas Vitne hatt like mye penger som Apple, hadde nok media omtalt dem på samme måte som de nå omtaler Apple.

 

Scientology har enorme mengder penger. Blir de omtalt på samme måte som Apple av media?

 

De har ikke så mye som apple. Når det er sagt, så er det vel neppe tilfelle at de hadde blitt omtalt på samme måte selv om de hadde hatt det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Uansett markedsføringsmetode......løgn eller overdrivelse. Apple gjør noe rett, for de selger i bøtter og spann til fornøyde kunder. Jeg for min del shiter i hvordan de markedsfører ting. Jeg liker iOS og kjøper produktene av den grunn. Jeg vet hva jeg har og vet hva jeg får. Enkelt, stabilt og veldig god støtte til et hav av andre produkter og apps.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenker spesielt på lanseringen av Macbook Air, Apple gikk hardt ut som vanlig med skryt om hvordan de sto bak teknologien og konseptet.

 

Men saken er at det var Intel som stod bak teknologien og initiativet som muligjør ultrabook konseptet. Det var Intel som utviklet chipsettet og ULV prosessoren i Macbook Air, og det var også Intel som stod bak alle spesifikasjonene til hovedkortet og systemet i sin helhet. Apple puttet bare "klistremerket" sitt på boksen og innstallerte et allerede lansert operativsystem.

Nå tuller du fælt. Intel utvikler prosessorer og chipset, ja - det er liksom det Intel driver med. Ut over det har Intel ingen rolle i utviklingen av den opprinnelige MacBook Air, som kom på markedet tidlig i 2008.

Apple ga i sin tid Intel i oppdrag å lage en spesiell CPU etter Apples spesifikasjoner, utelukkende for MacBook Air. Det var for øvrig ikke en ULV-prosessor.

Videre var det selvsagt Apple som stod for design av hovedkortet og systemet i sin helhet, slik Apple hadde drevet med i mer enn 30 år. Så, etter at Apple utviklet konseptet og bygde opp markedet for denne typen maskiner siden 2008, da kom Intel diltende etter i 2011 og kopierte Apples konsept gjennom "Ultrabook"-spesifiksjonene, som rett og slett er oppskriften på en blåkopi av MacBook Air. Ikke nok med det, Intel måtte trå til med markedssubsidier på et par milliarder kroner, for at disse stakkars PC-produsentene skal klare å få ut "Ultrabooks" som kan konkurrere mot Apple.

For øvrig kan jeg ikke se at noen av de som har lansert "Ultrabooks" har gjort noe annet enn å installere et allerede lansert operativsystem, men forskjellen ift. Apple er selvsagt at disse produsentene ikke utvikler sine egne OS men er prisgitt Microsoft.

Sist, men ikke minst, morsomt at du nevner klistremerker - du har sikkert lang erfaring med PC-produsenter som klistrer maskinene sine fulle av glorete klistremerker. For min del synes jeg stadig merkene er smakløse og latterlige, og setter pris på at Apple har mer respekt for sitt eget design og sparer meg for jobben med å fjerne faenskapen. ;)

 

ub1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, la oss ikke overdrive. Du ser at det handler om "Ultrabook", som er alt annet enn en vilkårlig betegnelse. Tvert imot, det er helt konkrete spesifikasjoner som må følges for å kunne bruke Ultrabook-varemerket, som Intel eier. Det er videre liten tvil om at Apples design og suksessoppskrift med MacBook Air er den direkte inspirasjonen til Intel.

At maskiner med den noe vilkårlige betegnelsen "ultraportable" eksisterte før 2008 gjør ikke Intel til noe mindre rævadilter, med sin massive markedsføring av gammelt nytt gjennom "Ultabook"-konseptet fra 2011.

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...