Gå til innhold

Nå kan du følge med på din egen googling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei fysj! Relevant og målrettet reklame istedenfor alt mulig intetsigende, irrelevant L'Oreal-tull jeg ikke bryr meg om?

Og hva får jeg ut av det? Mulighet til å fortsette å bruke geniale online gratistjenester sier du? Nei, takke seg til...

 

Sarkasme til side: Kan ikke "consumer rights"-foreninger vennligst få fingern ut av brunauget og slutte å forutinnta bedrifter og tjenester bare fordi de tilsynelatende er på kanten med hva som er ideelt mht. privacy?

Realiteten er nok at dette er en betydelig forbedring for både Google og brukere, og for de av oss som er skikkelig paranoide har Google dessuten inkludert mulighet for deaktivering...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vell, denne fancy bobble og mer søk tingen Google kjører nå er forkastelig.

Årsaken er rett og slett at når jeg søker etter info eller løsningen på ett problem, så driter jeg en lang marsj i om det ligger på en side som inneholder informasjon som er imot mitt politiske ståsted eller lignende.

Og det er dette Google vil fram med, for å vise flere ads som stemmer med hva du vil ha antakelig.

Lenke til kommentar

Google har fått full pott med at alle med Android mobil tvinges til å registrere seg for å bruke mobilen fult ut.

Dermed vil tilpasset reklame eksplodere på mobilmarkedet, fordi Google der har full oversikt over dine surfevaner og hvor du beveger deg (ip adresser og telemaster).

Utfordringen fremover er vel mer hvor pågående og aggressiv reklamen blir på telefonen.

 

Google søkemotor på mobilen i tillegg til å lese hvem du ringer, hvor du er m.m. vil over tid gi et ganske samlet bilde av dine vaner.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Siden jeg ble oppmerksom på Dashboard, og det viste at det hadde blitt lagret over 11.000 Google-søk, så har jeg gått over den lista og krympa den ned til 3500. Tar meg en session nå og da og tar vekk gamle søk, og tar vare på det jeg vil som bokmerker.

 

Jeg har gått over til å bruke DuckDuckGo som følge av dette, og installert HTTPS Everywhere (og bruker https-versjonen av DDG).

 

Den mest søkte termen for meg var "ufc news", som jeg ofte gjorde etter en PPV f.eks. Men det ligger mye annet snacks der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...