Gå til innhold

– Bruktsalget dreper bransjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Senk prisene på spillene, så mannen i gata har råd til å unne seg andre titler enn bare de "store" titlene.

Da vil gamestop bare senke prisene på bruktspill, og så er man like langt. Den eneste løsnigen jeg ser, bortsett fra å gjøre det veldig kjipt for kjøperne, er å legge press på spillkjedene. Kutte ut pre-order-premier osv.

 

Lenke til kommentar

Senk prisene på spillene, så mannen i gata har råd til å unne seg andre titler enn bare de "store" titlene.

Da vil gamestop bare senke prisene på bruktspill, og så er man like langt. Den eneste løsnigen jeg ser, bortsett fra å gjøre det veldig kjipt for kjøperne, er å legge press på spillkjedene. Kutte ut pre-order-premier osv.

det som skremte meg en gang, var at et spill brukt kostet mere enn et nytt.
Lenke til kommentar
Senk prisene på spillene, så mannen i gata har råd til å unne seg andre titler enn bare de "store" titlene.
Da vil gamestop bare senke prisene på bruktspill, og så er man like langt. Den eneste løsnigen jeg ser, bortsett fra å gjøre det veldig kjipt for kjøperne, er å legge press på spillkjedene. Kutte ut pre-order-premier osv.

 

Eller gjør det med attraktivt å kjøpe spill digitalt, for eksempel med å selge nedlastbare spill billigere enn de koster i butikken. Eller kun selg dem som nedlastbare, og dropp butikkene fullstendig.

Lenke til kommentar

... eller kanskje flere vil bruke profesjonelle pakker. Og man ikke koster på seg å lage egne spillmotorer.

 

Kanskje vi får 30 spill i året med unreal engine 5, og ett eget lydstudio som snekrer lyd og tar betalt for det for 10 forskjellige utviklingsstudioer, osv osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her må man tenke litt smart!

 

1 : Sørg for at kundene beholder spillet lenger! Noe dlc bør bli tilgjengelig etter noen måneder gratis og man bør få poeng for å fortsatt eie spill senere. Jo lengre man eier spillet jo mer innhold åpnes opp (såkalt dlc selvsagt).

2 : Jo flere spill man eier fra produsenten over lengre tid, jo mer bør man få som takk! Mer dlc , innhold og tilgang på pre-release og demoer!

3 : Lås flerspillerdelen fra bruktspillene. Den bør kunne åpnes for en sum mellom 50 og 100 kr.

 

Noen spill bør kanskje også ha oppdateringer over lengre perioder for de som eier spillene, behøver ikke å være noe spesielt men kan være bakgrunner , screensavers og mye annet.

Lenke til kommentar

Hvem sa at alle må lage nestegenerasjonsspill med syke budsjetter? Det er jo faktisk ikke det eneste folk vil ha. I dag har vi rimelig god teknologi, men salg av indiespill øker og gamle klassikere blir pussa litt på og utgitt på nytt. Jeg tror ikke det vil endre seg bare fordi det kommer en ny generasjon med konsoller. Det er helt valgfritt om du vil utnytte teknologien til det maksimale, så jeg tror "mellomutviklere" fint kan overleve side om side med store utviklere og deres enorme budsjetter.

 

Og jeg kjøper faktisk flest spill hos Platekompaniet fordi det er ofte billigere enn å kjøpe brukt på Gamestop.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om du først velger å vente med å kjøpe et spill, hvorfor ikke kjøpe det til nedsatt pris i butikk? Skjønner ikke hvorfor mange føler så sterkt for å ødelegge for oss som faktisk kjøper spill fra legitime kilder.

 

Ødelegger???

Du ødelegger for oss som bryr oss idet du gir penger til idiotfirma som Ubisoft, EA, Silikon Knights, Sony. De kommer med horrible løsninger for å tjene mer penger, du gir de penger blindt. Dermed pøser de på med fler svindelforsøk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Senk prisene på spillene, så mannen i gata har råd til å unne seg andre titler enn bare de "store" titlene.
Da vil gamestop bare senke prisene på bruktspill, og så er man like langt. Den eneste løsnigen jeg ser, bortsett fra å gjøre det veldig kjipt for kjøperne, er å legge press på spillkjedene. Kutte ut pre-order-premier osv.
Eller gjør det med attraktivt å kjøpe spill digitalt, for eksempel med å selge nedlastbare spill billigere enn de koster i butikken. Eller kun selg dem som nedlastbare, og dropp butikkene fullstendig.

Tja, men da kan man ikke byttelåne spill, noe som er viktig for meg. Dessuten liker jeg å ha et fysisk cover. Hadde de gjort som gog.com gjør, og selge spill uten DRM, så kanskje.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...