Gå til innhold

Her er en voksen kjøleløsning for deg som liker luft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har selv arctic cooling til mitt gtx 580, og det stemmer det de sier, min holder seg under 60 grader load, før holdt den seg 82 grader load, idle temp på 36 frader og nå under 30 grader idle, og stille er den også, bruker arctic cooling accelero extreme plus II

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske idiotisk å reklamere med temperatur på gtx680 når den engang ikke passer.. Når custom pcb korta kommer har vel disse egen kjøler uansett..

 

Hva så? Nesten alle skjermkort som selges er custom, uten at det fjerner behovet for bedre eller stillere kjøling.

 

Personlig synes jeg det er synd vidtene som følger meg ikke går lavere enn 900 rpm

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er dritt med denne type kjøleløsning til skjermkort er liminga av mini heatsinks på ram-brikkene, Hvorfor kan de ikke lage en brakett som legger seg på riktig plass over ram brikkene så du bare kan ha på lim/kjølepasta. Ofte så er det termiske limet som er på de heatsinka så utrolig dårlig, og ett helvete å erstatte med eget lim. Det er i allefall mine erfaringer med skjermkortkjølere. Men nå har jeg bare hatt 2 stk, så kan hende jeg har vært uheldig

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ganske idiotisk å reklamere med temperatur på gtx680 når den engang ikke passer.. Når custom pcb korta kommer har vel disse egen kjøler uansett..

 

Hva så? Nesten alle skjermkort som selges er custom, uten at det fjerner behovet for bedre eller stillere kjøling.

 

Personlig synes jeg det er synd vidtene som følger meg ikke går lavere enn 900 rpm

 

AtW

Så spørs det da hvor mye bedre denne er enn eksempelvis DCUII/TwinFrozrIII.. Trodde disse konkurrerte meget bra i markedet.

Lenke til kommentar

Flott, fantastisk, bare et problem. Hva er vitsen med å lage en kjøler som ikke passe referansekortet? :p For min skyld gjør det ikke noe da jeg skal ha custom-kort dog. For en gangs skyld er de relativt tidlig ute - får bare håpe tilgjengeligheten blir bedre.

 

har selv arctic cooling til mitt gtx 580, og det stemmer det de sier, min holder seg under 60 grader load, før holdt den seg 82 grader load, idle temp på 36 frader og nå under 30 grader idle, og stille er den også, bruker arctic cooling accelero extreme plus II

Mitt Arctic Cooling Accelero Xtreme GTX PRO holder mitt overklokkede GTX 280 på 40 grader under load, mer enn halvparten av hva det var før. Viften er på auto og jeg hører ingenting. Disse kjølerene har jeg respekt for!

 

 

Hva så? Nesten alle skjermkort som selges er custom, uten at det fjerner behovet for bedre eller stillere kjøling.

 

Personlig synes jeg det er synd vidtene som følger meg ikke går lavere enn 900 rpm

 

AtW

Men for de som bare vil ha litt ekstra kjøling blir det dobbelt opp hvis de kjøper custom-versjoner, da kan man egentlig bare la være å kjøpe denne ekstra kjøleren... EDIT: Poenget er, muligheten burde være der, muligheten til å forbedre et referansekort. Dette kan være nyttig i mange situasjoner.

 

Hvorfor skal de gå lavere enn 900 rpm? Du hører dem ikke på 50 % som tilsvarer rundt 1,5 krpm, det kan jeg skrive under på. På full guffe (noe som stort sett er unødvendig), hører du dem, men det er bare på høy hastighet. Har du den på auto er den praktisk talt lydløs, og du kan fortsatt skru hastigeten opp uten at du hører noe. :)

 

 

Det som er dritt med denne type kjøleløsning til skjermkort er liminga av mini heatsinks på ram-brikkene, Hvorfor kan de ikke lage en brakett som legger seg på riktig plass over ram brikkene så du bare kan ha på lim/kjølepasta. Ofte så er det termiske limet som er på de heatsinka så utrolig dårlig, og ett helvete å erstatte med eget lim. Det er i allefall mine erfaringer med skjermkortkjølere. Men nå har jeg bare hatt 2 stk, så kan hende jeg har vært uheldig

:hmm: Hmm, er nok du som er uheldig. Jeg har aldri hatt problemer med dem, selv med flytting av maskinen. Det gjelder å få presset dem godt på, også må du rense chip-ene før du setter på kjøleribbene. Etter min erfaring er limen ganske sterk. :)

 

 

 

Så spørs det da hvor mye bedre denne er enn eksempelvis DCUII/TwinFrozrIII.. Trodde disse konkurrerte meget bra i markedet.

Er nok en god del bedre, samtidig som den er mer stillegående.

 

 

 

skulle hatt en bedre kjøler til mitt gtx580 kort fra Zotac. Passer en gtx580 kjøler på alle gtx580 kort eller må jeg være obs på noe her?

Jepp, skal gå uten problemer. :) Men ville isåfall kjøpt denne, omtrent like bra som denne nye. Prisen er imidlertid litt stiv, men du kommer ikke til å bli skuffet. Hvis du ikke elsker denne kjøleren er det noe galt med deg! :p Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

 

Men for de som bare vil ha litt ekstra kjøling blir det dobbelt opp hvis de kjøper custom-.versjoner, da kan man egentlig bare la være å kjøpe kjøleren...

 

Hvorfor skal de gå lavere enn 900 rpm? Du hører dem ikke på 50 % som tilsvarer rundt 1,5 krpm, det kan jeg skrive under på. På full guffe (noe som stort sett er unødvendig), hører du dem, men det er bare på høy hastighet. Har du den på auto er den praktisk talt lydløs, og du kan fortsatt skru hastigeten opp uten at du hører noe. :)

 

De blir ikke noe mer dobbelt opp enn med referansekjøleren, enn så lenge man ikke får kjøpt kort uten kjøler, så blir det alltid sånn, og custom-varianter har omtrent samme pris som med stock-kjøler. Slike kjølere gjør en bedre jobb enn de som følger med kortet i nesten alle tifeller, uansett om det er en custom-varaint. Så det er ikke bare å la være å kjøpe.

 

Jeg hører fint 92mm vifter på 1500 rpm. Jeg karakteriserer ikke det som praktisk talt lydløst.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De blir ikke noe mer dobbelt opp enn med referansekjøleren, enn så lenge man ikke får kjøpt kort uten kjøler, så blir det alltid sånn, og custom-varianter har omtrent samme pris som med stock-kjøler. Slike kjølere gjør en bedre jobb enn de som følger med kortet i nesten alle tifeller, uansett om det er en custom-varaint. Så det er ikke bare å la være å kjøpe.

 

Jeg hører fint 92mm vifter på 1500 rpm. Jeg karakteriserer ikke det som praktisk talt lydløst.

 

AtW

Hvis du tenker pris så blir det dèt, og mange vil ikke betale mer enn "nødvendig" (da custom-kort ikke er nødvendig for alle). Som regel sparer du litt ved å kjøpe referansekort på slike kort som dette. Poenget er, muligheten burde være der, muligheten til å forbedre et referansekort. Dette kan være nyttig i mange situasjoner. Men utvalget på custom-versjoner skal bli et hakk bedre, så vi får se.

 

Har du prøvd disse kjølerene? Å gå under 900 rpm er helt meningsløst. ;) Du hører deg selv tenke før du hører viftene!

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
De blir ikke noe mer dobbelt opp enn med referansekjøleren, enn så lenge man ikke får kjøpt kort uten kjøler, så blir det alltid sånn, og custom-varianter har omtrent samme pris som med stock-kjøler. Slike kjølere gjør en bedre jobb enn de som følger med kortet i nesten alle tifeller, uansett om det er en custom-varaint. Så det er ikke bare å la være å kjøpe.

 

Jeg hører fint 92mm vifter på 1500 rpm. Jeg karakteriserer ikke det som praktisk talt lydløst.

 

AtW

Hvis du tenker pris så blir det dèt, og mange vil ikke betale mer enn "nødvendig" (da custom-kort ikke er nødvendig for alle). Som regel sparer du litt ved å kjøpe referansekort på slike kort som dette. Poenget er, muligheten burde være der, muligheten til å forbedre et referansekort. Dette kan være nyttig i mange situasjoner. Men utvalget på custom-versjoner skal bli et hakk bedre, så vi får se.

 

Har du prøvd disse kjølerene? Å gå under 900 rpm er helt meningsløst. ;) Du hører deg selv tenke før du hører viftene!

 

Selvfølgelig hadde det vært fint om det støttet refransekort, men det hindrer ikke:

 

1. At det er nyttig å bytte ut kjøleren på custom-kort

2. At prisforskjellen er liten

3. At de aller aller fleste kort har custom kjøler.

 

Jeg har prøvd mange slike kjølere, det er ikke meningsløst å gå under 900 rpm. Det er kanskje det for deg, men jeg operer med svært stillegående PCer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, men det skaper fortsatt problem for dem som kjøpte referansekort og senere bestemmer seg for å endre kjøleløsningen.

Nettopp. Men det går kanskje i dette eksempelet (680) å ta en avbiter tang å fjerne en liten bit av kjøleren? Ikke optimalt, men det er ikke mye av kjøleren som blir borte hvis jeg tolker div bilder rett.

Lenke til kommentar

Accelero Xtreme III er navnet og er utviklet for bruk på ULIKE skjermkort.

det er ikke nødvendigvis laget for 680 (men det passer så lenge kortet ikke har de 2 6-pinsa oppå hverandre)

se linken for og se hvem kort den passer på...

Var det noen som ikke visste dette??

Lenke til kommentar

Det er ofte greit men en bedre kjøler en referansekortet men nå skal det sies at noen produsenter faktisk lager sabla gode kjølere som faktisk gjør jobben sin bra.

Da blir det nesten som å kaste penger ut av vinduet for kanskje toppers 1-2 graders forskjell og litt reduksjon i støynivået (om det ikke er motsatt).

 

Skal en slik kjøler ha livets rett må prisen være lav nok (Hvis ikke blir det et nisjeprodukt).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...