Gå til innhold

- Steve Jobs hadde aldri godkjent det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må gratulere artikkelforfatteren med at han faktisk vet hvilket kjønn "design" har. Av en eller annen grunn virker det som om 90 % av iallfall alle nettaviser tror det heter "et design". :)

 

Og for å ta et sitat fra den kjente, romerske senatoren Cato den eldre:

 

Ceterum censeo Appleinem esse delendam

 

(For øvrig mener jeg at Apple bør ødelegges). Eller var det Kartago han snakket om? ;)

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Jeg må gratulere artikkelforfatteren med at han faktisk vet hvilket kjønn "design" har. Av en eller annen grunn virker det som om 90 % av iallfall alle nettaviser tror det heter "et design". :)Og for å ta et sitat fra den kjente, romerske senatoren Cato den eldre:Ceterum censeo Appleinem esse delendam(For øvrig mener jeg at Apple bør ødelegges). Eller var det Kartago han snakket om? ;)

 

"et design" er det riktige...

Lenke til kommentar

Pineapplemoonshine, kanskje greit å sjekke fakta først, før man begynner å leke bedreviter? :nei:

 

http://www.nob-ordbo...&ordbok=bokmaal

 

design m1 (utt desai&--#62;n; gj eng. fra fr, opph lat., av de- og signum 'tegn') formgivning, særlig av industrivarer og brukskunst; modelltegning møbler med ny d- / tekanne med god d- / norsk d-

 

Og siden du tydeligvis ikke bruker Norges eneste offisielle ordbok på nett (for da ville du visst at du tok feil og hatt vett til å holde tett), kan jeg opplyse om at m1 står for hankjønn. Du hører tydeligvis heller ikke på NRKs utmerkede program Språkteigen, der tidligere språkdirektør Sylfest Lomheim tok opp nettopp dette ordet for noen uker siden.

 

Eller for å si det kortere og enklere: Det er bedre å holde kjeft og la folk tro man er en idiot enn å åpne kjeften (i dette tilfellet trykke på tastaturet) og fjerne enhver tvil!

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...