Gå til innhold

- Steve Jobs hadde aldri godkjent det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Relevant:

 

Margolis clarifies what he meant to TheNextWeb:

The new UI shouldn’t come as a surprise to anyone. There is a clear effort at Apple to make everything match the look and feel of their popular iOS products – starting with Lion and increasing momentum with Mountain Lion.

To be clear – he didn’t like the original grid. This was before the iPhone was popular and before the iPad even existed.

Given that the iPad is far more successful than the AppleTV, migrating the AppleTV to look more like the iPad was probably a very smart move – even if some of the users of the old UI don’t prefer the new one.

 

TechCrunch posts a longer response from Margolis who seems to be downplaying his previous tweet:

Steve rejecting a design five years ago isn’t a huge deal. Steve was well known for rejecting ideas, tweaking them, and turning them into something even better. And that’s a very good thing. One of my favorite parts of working at Apple was knowing that SJ said “no” to most everything initially, even if he later came to like it, advocate for it, and eventually proudly present it on stage. This helped the company stay focused and drove people to constantly improve, iterate, and turn the proverbial knob to 11 on everything.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har på følelsen av at Apples enorme vekst snart vil stoppe opp. De vil nok ha boost noen få år forover med lansering av Flat tv, nye macbooks, Imac's samt Iphone 5. Men på de neste etter der igjen er jeg redd innovasjonen vil begynne og avta kraftig samt at produktene vil bli overfyllt med funksjoner alla Android og Windows. Og tilslutt vil de bare være nok et merke med omtrent det samme som alle andre.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig. Jeg synes ikke dette ligner noe særlig på Apples vanlige design. Det er nesten som de amatør-designene som alltid dukker opp før lanseringer av produkter.

 

Steve Jobs var et moteikon, mens Tim Cook tydeligvis ikke er det.

jeg er helt enig, grensesnittet er rotete og presenterer ikke media nok. Nå likte ikke jeg det forrige grensesnittet til AppleTV heller, spesielt fremvisningen i home og episode-view. Grunnet ATVs begrensede maskinvare skjønner jeg at det må gjøres kompromiss på GUIet, men det finnes eksempler i feks XBMC på nydelige skins lette nok til at ATV kjører de.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...