Gå til innhold

Guide: Nettverk for nolduser ? del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kast ut orginal FW og inn med dd-wrt/open-wrt/tomato. Problem fixed.

Jeg gjorde det, og da får jeg både problem og ikke problem. Problemet er at jeg ikke får noe som helst kontakt med routeren. Jeg finner default gateway via cmd --&--#62; ipconfig. Men det skjer ingenting når jeg prøver å gå inn på den adressen i nettleseren. Ikke-problemet er at alt fungerer.

 

Default gateway er 10.0.42.1

 

Greit med slike artikler som forklarer, men når det ikke funker her så hjelper det ingenting.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Er det mulig å throttle hastigheten på torrents?

Vi er flere i et kollektiv som bruker ZyxXel-en fra telenor, og jeg tror noen forsyner seg litt vel mye av hastigheten til tider. Kunne vært ok å sette limits på hver bruker f.eks. Eller f.eks at torrents = max 50% av båndbredden.

Lenke til kommentar

Når skal Hardware klare å produserer artikler som holder samme kvalitet som f. eks anand, og samtidig faktisk være rettet mot målgruppen deres?

 

Nå skal du vite at i mediehuset tek så er det pengene som rår og da skriver man ikke artikler for annet enn mainstream. Det er det som er målgruppen, ikke de som har kunnskaper i feltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er det mulig å throttle hastigheten på torrents?

Vi er flere i et kollektiv som bruker ZyxXel-en fra telenor, og jeg tror noen forsyner seg litt vel mye av hastigheten til tider. Kunne vært ok å sette limits på hver bruker f.eks. Eller f.eks at torrents = max 50% av båndbredden.

Start en egen tråd med det spørsmålet, men du vil få til svae "nei det går ikke an med den routeren".

Lenke til kommentar

Vegard, supert initiativ. Meeen, hvis du ikke vet hvordan du sjekker IP i linux foreslår jeg at du spør noen neste gang. Fra terminal kan det sjekkes med kommandoen ifconfig, flott om du legger det inn i artikkelen. Ellers stiller jeg meg bak de som håper på litt mer teknisk innhold etterhvert. Tredjeparts firmware er en viktig del av bildet.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Helt feil målgruppe for denne artikkelen, denne kunne dere heller ha solgt til Dagbladet sin "IT side" eller lignende.

Problemet er at de som kommer hit til HW.no er ikke amøber på PC som aldri har rørt en PC eller en ruter.

De som kommer hit er vant med å røske en PC ifra hverandre som oftest og er de som oftest blir TILKALT når en ruter skal settes opp. (Har ett pent brev lagret som tar for seg dette)

 

Rådet mitt til dere er å steppe opp, mer om 3 parts firmware og tester i forhold til dette.

Selv gutta bak Edda Media vil inn i K Computer for alle verdenen så er det ikke der HW.no sine røtter ligger, forumet gir dere da tillatelse til å kjøre DBAN på samtlige maskiner som eies av disse som støtter denne filosofien innad Edda Media, for kort og greit, de er IKKE ønsket.

Eneste som oppnås ved å presse slikt igjennom er at de med kunnskap pakker sammen og flagger ut til utlandske sider og da sitter derer med skjegget i postkassen og har tapt en viktig ressurs.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...