Gå til innhold

– Overlevelsesgrøss blir for smalt (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke resident evil serien har bydd på godt grøss siden den første, og med nr.2 i rekken har det bare vært action og ammo telling.

 

Jeg vil ha et spill som gjør det samme slik Silent hill 1 og 2 gjorde (Spiller litt på homecoming og den virker god hittil).

 

Veldig få spill er grøsser spill, mange er skrekk spill (noe dukker på skjermen og du skvetter), men ikke grøss. Hvor man får en følelse av at noe bygger seg sakte opp, noe horribelt, du vet ikke hva det er, men det kommer sakte frem.

 

Tror Cthulhu Dark Corners of the Earth gjorde det veldig bra (må si at jeg sliter fremdeles med å ikke komme meg forbi attack of the fishman scenen selv etter å hatt spillet i seks år...).

 

Meh, Har ikke likt et eneste res spill etter nr.2..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må nok klassifiseres som godt over snitt fan av denne serien. Personlige favoritt til dags dato er fortsatt remake av det første til GameCube, men RE4 har jeg også lagt mange morsomme timer i. Dette er første spillet i serien jeg kan huske at alle venner som var innom hadde lyst til å prøve. RE2 er kanskje det jeg har spilt mest bare for å få være en Tofu-blokk med kniv :)

Jeg likte faktisk RE5 også, men ikke før det kom til PC. Her egner kontrollene seg ypperlig, men synes det ble mas på konsoll. Har kjøpt med Gold ed. i ettertid for å teste med Move.

Code Veronica var et veldig bra kapittel utenom og kjøpte meg en Dreamcast da dette skulle være "ekslusivt". Har i senere tid kjøpt X-utgaven til GC for å spille på Wii, men aldri kommet så langt.

For min del hadde det ikke gjort noe å ta serien tilbake til røttene da jeg synes det er greit at ikke alle spill skal infrie ønskene til bredest mulig marked, men jeg er positv til det Capcom måtte komme med. Får da endelig bare håpe det ikke flopper som Operation Racoon City ;).........

Lenke til kommentar

Gikk ikke så bra med siste resident evil som var rent actionspill. Ren slakt på gametrailers.com og andre sider.

 

Skremmende at dem ser på salgstall til Call of Duty og mener dem bør gå ren action :o Call of Duty selger bra pga det ikke er noe annet bra å spille. Selv hvor crappy call of duty virkelig er så er det fortsatt en av de beste vi har, dessverre!

Lenke til kommentar

Er jeg overtrøtt, eller klarte idioten å sammenligne Resident Evil med Call og Duty? Det er to helt forskjellige spill til to helt forskjellige målgrupper. Hva blir det neste? "Fifa selger enormt, så i RE6 får du spille fotball." :p Greit nok ble RE4 og 5 actionspill, men RE: Revelations ble langt mer Resident Evil enn de to til sammen. Riktignok er det en del action i Revelations, men det var det i alle de andre også, inkludert Resi 1. Men Revelations er svært bra fordi det klarer å fange hele følelsen av at du sitter og spiller et Resident Evil. Der feilet RE4 og 5 totalt. Og hva med Code Veronica når vi først er i gang? Hvorfor har det ikke fått et nummer ennå?

 

Sorry, dette ble litt rotete, men jeg ganske trøtt etter å ha våket for ca. to minutter siden. :p Poenget er at han sier spillene med nummer holdet seg til røttene, mens resten kan gjøre litt forskjellig. Det er helt feil. Hvis selv han idioten der ikke aner hva han snakker om lover det ikke bra...

Lenke til kommentar

Lurt å satse på action ? Jeg rett ut hater at de skal begynne å ødelegge Resident Evil sitt navn og rykte med å begynne å lage 3rd person shooter slik som operation raccooncity nå. jeg vil at de skal fortsette å lage spillene slik som de var før som resident evil : zero . vil heller at de skal slutte å lage RE spill enn at de skal lage RE spill som operation raccoon city som etter min mening ødelegger resident evil serien.

Endret av evenlk95
Lenke til kommentar

Dette beviser min mistanke om at alle toppledere i spillselskaper / hos utgiverene er store idioter.

 

Call of Duty 4: Modern Warfare var det FØRSTE spillbare orginale/ikke-portede multiplayer-spillet satt i moderne krigføringsscenario.

 

Det var lenge det eneste spillet som minnet om counter-strike, og det appellerte til menneskene som synes Halo var barnslig og dem som kom fra Battlefield 2 på PC som bare hadde hatt Halo og Perfect Dark Zero på konsollene.

 

Spillet hadde en stor multiplayer-del.

 

Hvis bare Resident Evil-serien hadde unnlatt å gi ut Resident Evil 4-porten og laget et godt og orginalt spill til 360 og PS3, så ville det gitt serien et godt rykte.

Så ville neste utgivelse solgt millioner.

 

Singleplayer-spill selger uansett dårligere enn multiplayer.

 

Gikk ikke så bra med siste resident evil som var rent actionspill. Ren slakt på gametrailers.com og andre sider.

 

Skremmende at dem ser på salgstall til Call of Duty og mener dem bør gå ren action :o Call of Duty selger bra pga det ikke er noe annet bra å spille. Selv hvor crappy call of duty virkelig er så er det fortsatt en av de beste vi har, dessverre!

 

Dette.

 

Bortsett fra Counter-Strike, så FINNES det ikke "moderne skytespill" som ikke suger balle som har kommet ut de siste årene, bortsett fra call of duty, som bare suger.

 

Balanse er den enkleste tingen i verden.

 

1: 1+1 = 2, 59+21=80. Balanse er ikke rakettforskning.

NÅR et våpen har høy skade, så må det være lite treffsikkert ELLER ha lavere skuddtakt enn andre våpen med lignende statistikk. (FAMAS og AUG i Black Ops, MP40 på konsoller i WaW)

Våpen som krever EVNE for å treffe kan drepe på en treff. Våpen som dreper på ett treff kan ikke være et våpen som er lett å bruke og har mye ammunisjon. (Eksplosiver i MW2)

 

Men likevel feiler mange spill MER enn CoD:

Medal of Honor:

Semi-automatisk våpen: 3 treff for å drepe, 4 på avstand, mens helautomatiske våpen med mindre rekyl og høy skuddtakt trenger 4 treff for å drepe og 5 på avstand, mens en semi-automatisk sniper trenger 2 treff for å drepe og 3 på avstand.

Battlefield 3: Tregt helautomatisk våpen med høy rekyl: 4 treff for å drepe på kloss hold og 5 på lang avstand

Hurtig helautomatisk våpen med lav rekyl: 4 treff for å drepe på kloss hold og 6 på lang avstand.

 

 

2: Satser ikke på multiplayer / slipper ballen / driter i multiplayer

Operation flashpoint:

Lager ingen multiplayer, og overlater mesteparten av kodingen til østblokkland.

Bruker manglende salgstall som argument for å drite i Operation Flashpoint serien.

 

Rainbow Six, bruker tredjeperson cover og og syvende-sans system, og fjerner seg fullstendig fra first person shooter-bransjen.

Multiplayer-kodingen var elendig.

 

Jeg gir snart opp.

 

BARN laget counter-strike.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke resident evil serien har bydd på godt grøss siden den første, og med nr.2 i rekken har det bare vært action og ammo telling.Jeg vil ha et spill som gjør det samme slik Silent hill 1 og 2 gjorde (Spiller litt på homecoming og den virker god hittil).Veldig få spill er grøsser spill, mange er skrekk spill (noe dukker på skjermen og du skvetter), men ikke grøss. Hvor man får en følelse av at noe bygger seg sakte opp, noe horribelt, du vet ikke hva det er, men det kommer sakte frem.Tror Cthulhu Dark Corners of the Earth gjorde det veldig bra (må si at jeg sliter fremdeles med å ikke komme meg forbi attack of the fishman scenen selv etter å hatt spillet i seks år...). Meh, Har ikke likt et eneste res spill etter nr.2..

 

Amnesia er nå ett av disse få spillene som jeg vet om som faktisk får deg til og grue deg til og gå rundt neste hjørne, og jeg elsker det samtidig som jeg hater det!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1ern og 2ern var grøss. Resten har ikke helt nådd målet. Hvis de skal prøve å måle seg med call of duty, og lager spillet til enda ett forbanna FPS spill og pumper det ut på markede kommer de raskt til å se at folk ikke liker det.

 

med nok et resident evil spill som har nådd bunn nivå. så må de vel begynne å se at dette med action ikke fungerer...

Lenke til kommentar

Hva massene vil ha? er han helt idiot? er jo greit nok at folk liker spill som dette, men vi får jo denne type spill i bøtter og spann. Forskjellige sjangere såklart, så jeg vet ikke hva den tullebukken prøvde å oppnå. Lurer på om det er sjefen som ikke har noe i hodet eller om det gjelder hele gjengen. Kan ikke bare slakte sånne serier på den måten og så forvente noe godt.

Lenke til kommentar

Kan ikke vi som ikke ønsker generiske cod spill få lov til å ha våre få survivor horrors i fred. Både Silent Hill og Resident Evil blir bare dårligere og dårligere for hvert spill de lager. Jeg synes RE 4 hadde en okay miks av survivor horror og action, men RE 5 tok helt overhånd. Hvorfor gikk de vekk fra formelen da de lagde remakes av Resident Evil 1 og 0 på Gamecube. Det var geniale spill med herlig grafikk. Det blir utgitt uttalige FPS/ACTION spill for junkfood gamere, så det er veldig trist at de gode spillene man vokste opp med som yngre faller i samme trend.

:(

Lenke til kommentar

Myagos, har du prøvd RE: Revelations på 3DS? Jeg er en stor fan av Resident Evil og mener likevel det er ett av de beste i serien. Solgte bra gjorde det også, så hvor det Call of Duty-tullet til han idioten kommer fra aner jeg ikke. Bare lag Revelations 2, og gjerne på en større konsoll som PS3 og XB360, så skal han nok få se at sånne spill selger.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke resident evil serien har bydd på godt grøss siden den første, og med nr.2 i rekken har det bare vært action og ammo telling.

 

Jeg vil ha et spill som gjør det samme slik Silent hill 1 og 2 gjorde (Spiller litt på homecoming og den virker god hittil).

 

Veldig få spill er grøsser spill, mange er skrekk spill (noe dukker på skjermen og du skvetter), men ikke grøss. Hvor man får en følelse av at noe bygger seg sakte opp, noe horribelt, du vet ikke hva det er, men det kommer sakte frem.

 

Tror Cthulhu Dark Corners of the Earth gjorde det veldig bra (må si at jeg sliter fremdeles med å ikke komme meg forbi attack of the fishman scenen selv etter å hatt spillet i seks år...).

 

Meh, Har ikke likt et eneste res spill etter nr.2..

 

Jeg kan anbefale Code Veronica, Resident Evil 0 og remaken til Resident Evil 1 hvis du ønsker Resident Evil spill i samme sjarm som 1+2.

Lenke til kommentar

Myagos, har du prøvd RE: Revelations på 3DS? Jeg er en stor fan av Resident Evil og mener likevel det er ett av de beste i serien. Solgte bra gjorde det også, så hvor det Call of Duty-tullet til han idioten kommer fra aner jeg ikke. Bare lag Revelations 2, og gjerne på en større konsoll som PS3 og XB360, så skal han nok få se at sånne spill selger.

 

Nei jeg har ikke konsollen, og har ingen planer om å kjøpe en. Synes ikke et spill som resident evil skal spilles på en 3'' skjerm heller. Synd det ikke ble laget til andre konsoller.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...