Gå til innhold

Philips' nye PC-skjerm heter Blade 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av tilkoblinger har Blade 2 D-Sub og to HDMI-innganger. Dermed kan du koble Blu-ray-spilleren eller spillkonsollen til skjermen.

(mine uthevinger)

Er det virkelig nødvendig å fortelle IT-interesserte hva inngangene på en skjerm kan brukes til 0o ?

Endret av dabear
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne skjermen er da merkelig lik min Samsung syncmaster 226b fra 2006. At design på pc-skjermer ikke har kommet lengre, og specs er så å si de samme (dårligere vil jeg si, iom at den har 6ms gtg, mot 2ms gtg på samsungs gamle, og 1000:1 mot 3000:1 dynamisk) sier meg at det enda ikke er på tide å bytte pc-skjerm. At 120hz ikke er på plass er også merkelig i disse 3d-tider.

 

Nei det holder ikke lenger å slenge på full-hd og LED for å få folk til å åpne lommeboka. At den er tynn spiller da vel ingen rolle for en som sitter foran skjermen?

 

I artikkelen på HW's forside om LG-s nye tv-skjermer kan vi se hvor langt de har kommet design og funksjonsmessig på den fronten, 120hz er de også og har sikkert bedre responstid enn 6ms. Til og med OLED er nevn. Nei Phillips dette holder ikke. Hvor er Moth-filteret, Bakgrunsbelyst LED-matrise og Ambilight? Dette var jo bare sugent når dere sitter på så mange patenter.

Lenke til kommentar

At design på pc-skjermer ikke har kommet lengre, og specs er så å si de samme (dårligere vil jeg si...

 

Enig. Problemet er vel at det nok ikke er penger nok å hente i PC skjerm markedet. Folk i dag kjøper bærbare, eller tar den skjermen de får på jobben. De få som kjøper stasjonære PCer hjemme er spillere, og de driter i utseende virker det som. Eller de som krever mer av skjermen, men den delen av markedet er meget lite. Og man tar det man finner.

 

Liker også LG skjermen som har kommet/kommer.

 

Men håper det er en produsent som snart skjønner at de kan tjene MYE penger ved å gjøre side rammene så små som mulig, for da å få mye fra de som ønsker dobbelt skjermer eller mer. Bruker det litt på jobben, og liker det. Men hjemme så hadde det vært moro med spilling, men med 3-3.5 cm sort område 2 stedet på bildet så blir det ikke helt bra.

 

Samt det er enda vanskeligere å finne billig og bra IPS skjerm. Det er derfor jeg nok kjøper en av denne, og tester med litt demontering og se om man kan lage noe selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...