Gå til innhold

Blogg: Jeg er en troløs sviker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Nei, jeg er ikke trofast mot maskinen min. Ingen maskin jeg har kjøpt har vært god nok til å overgå mitt instinkt for å finne noe bedre.

 

Derimot har jeg noen korporasjoner som jeg overhode ikke kan tenke meg å senke min moral ned til å handle utstyr fra, så jeg er på en måte omvendt trofast. Overnevnte Sony er naturligvis et av firmaene jeg ikke kunne støttet økonomisk uten å skjemme meg som en hund.

Lenke til kommentar

Finnes ikke trofast, men kjøper gjerne laptop fra Sony. Har siklet på en Vaio Z selv, men vært litt skeptisk mtp ytelse og støy. Tusen takk for at du bekreftet potensialet for støy. (Men, tror det er slik med de fleste laptoper: De kan støye vanvittig mye når de får kjørt seg. Det gjør HP'en min, og det gjør MBP'en min også. (Sannelig ikke sikker på hvem av dem som bråker mest heller))

 

Må nok opp på neste trinn, 14" og ca. 2 kg for å få en laptop med grei ytelse som ikke bråker alt for mye...

Lenke til kommentar

Etter jeg fikk min første Thinkpad har listen blitt for høy for de fleste andre laptoper. Det finnes modeller fra HP, Apple og andre som kan være på høyden på mange måter, men etter totalvurderingen med bildekvalitet, service, deler og betjening ender det opp på Thinkpad.

Nå må det riktignok sies at jeg aldri har kjøpt en ny Thinkpad, til det er de for dyre, og litt av sjarmen er å kunne oppgradere og modifisere maskinene litt.

 

I daglig bruk har jeg en T60p med 15" 1600x1200 IPS-skjerm, med oppgradert CPU/SSD/RAM.

Når jeg har behov høyere oppløsning har jeg en modifisert T60 med 15" 2048x1576 IPS-skjerm, og en T61 med 15,4" 1920x1200 TN-skjerm.

For å reise lett har jeg en X61s med SSD, denne er i ferd med å bli modifisert med en 12" 1400x1050 IPS skjerm.

Før sommeren vil min T60 ende opp med T61 hovedkort og T9300 CPU, men beholde 15" IPS-skjerm som en Frankenpad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den beste laptopen jeg har hatt, er den jeg fortsatt har. En Acer Aspire 1810TZ. Herlig maskin. Det er ikke én ting jeg har å klage på, etter å ha brukt den daglig i to år. Fremdeles 6-7 timers batteritid, fremdeles rask. 100% støttet av Ubuntu rett ut av esken. Alt er stramt og fint. Selv sånt som strømkontakten er gjennomtenkt.

 

Første Acer-maskinen jeg har eid. Hvis det er representativt, så blir det helt klart ikke den siste.

Lenke til kommentar

Første Acer-maskinen jeg har eid. Hvis det er representativt, så blir det helt klart ikke den siste.

 

Det er nok ikke representativt for Acer som brand name. Min gamle Acer tabletPC lider (betydelig) av dårlig materialvalg, og da jeg hadde en Acer stasjonær på jobb, var det vel strengt tatt ingenting med den som ikke røyk eller hadde problemer. Acers low end går ordentlig lavt: de er gjerne billigst i forhold til ytelse/funksjonalitet. Det betyr ikke at de ikke kan ha gode produkter i høyere prisklasser.

Lenke til kommentar
Første Acer-maskinen jeg har eid. Hvis det er representativt, så blir det helt klart ikke den siste.
Det er nok ikke representativt for Acer som brand name. Min gamle Acer tabletPC lider (betydelig) av dårlig materialvalg, og da jeg hadde en Acer stasjonær på jobb, var det vel strengt tatt ingenting med den som ikke røyk eller hadde problemer. Acers low end går ordentlig lavt: de er gjerne billigst i forhold til ytelse/funksjonalitet. Det betyr ikke at de ikke kan ha gode produkter i høyere prisklasser.

 

Eg også.

 

Den bærbare eg har no var min første Acer-maskin. Det vert definitivt den siste.

 

Alt er gale med han, og supporten til Acer må vera den verste i heile verda uansett sjanger.

Lenke til kommentar

Min relativt nye ThinkPad T420s er rett og slett ganske herlig! Kommer nok til å sitte med denne i relativt lang tid. Og det må jeg jo nesten også med tanke på prisen^^

 

Størrelse og vekt gjør at jeg tar den med overalt, Ultrabay med ekstra batteri gjør dagen god og jammen sparker den ikke fra seg også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...