Gå til innhold

Sniktitt: Apple iPad (3. gen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at det kommer til å øke bruken så veldig mye. Det blir fort litt upraktisk å bruke en såpass stor fjøl som kamera, i tillegg til at det ser ganske tåpelig ut.

 

Den nye skjermen kommer til å gi lesere av e-bøker en ny hverdag.

 

Det tror jeg på. Er dette som er hovedgrunnen til at jeg oppgraderer til den nye modellen så snart muligheten byr seg, siden det i stor grad er eboklesing og surfing jeg bruker iPad 2 til per i dag. Veldig mye lesing av tekst rett og slett.

 

Merker jo at skjermen på iPad 2 er litt slitsom å lese på i lengden, pga den "lave" oppløsningen som gjør at teksten blir seende litt smågrumsete ut sammenliknet med hvordan den ser ut på f.eks. iPhone 4S.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Hadde vært fint om man også kunne teste responstid på panelet, noe som vil være viktig om man har tenkt å ta notater eller skrible noe kjapt.

Lenke til kommentar
Den nye skjermen kommer til å gi lesere av e-bøker en ny hverdag.

Merker jo at skjermen på iPad 2 er litt slitsom å lese på i lengden, pga den "lave" oppløsningen som gjør at teksten blir seende litt smågrumsete ut sammenliknet med hvordan den ser ut på f.eks. iPhone 4S.

 

Ikke rart man blir sliten i øynene av å stirre på en lyskilde i lengden. Anbefaler lesere av e-bøker å gå til anskaffelse av en dedikert dings med e-ink-skjerm til slikt. Så sparer man noen tusenlapper og hodepiner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vet ikke om folk her har blitt oppmerksom på det men Ipad "3" har allerede et par problemer.

 

1. Skjermen er ekstremt gul, noe som kan føre til en del irritasjon og slikt om du bruker den mye til og lese bøker.

 

499x374px-LL-3a507fc1_third-gen_ipad_yellow_tinted_display_2.jpeg

 

2. Den blir også veldig varm i den nedre venstre hjørnet, vet personlig at om jeg skulle holdt den over lengere tid mens jeg leste, surfet etc så ville det irritert meg og vært ubehagelig.

 

BTW: Ja jeg er så imot Apple som det nesten går ann og bli (se avatar) men det hindrer meg fortsatt ikke i og kunne ha en sakelig diskusjon vedrørende Apple, ja de har mange gode produkter og stort sett alt som pushes ut med et eple på selger som F så noe gjør de riktig.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

vil alltid være er knippe personer som har problemer. dessverre vil det alltid være noe feil under produksjon. xbox. galaxy s2. ps3 etc hadde mange batces med feil.

 

dog hvis du vet litt om teknologi. så vet du at en skjerm vil være litt yellow i starten. før det går over. hadde det samme den første uka med min ipad 2 før den ble perfekt. og hvis du skal poste negative ting. vær sakelig. a little warm er ikke veldig varm ;)

 

min galaxy s2. blir også varm når jeg spiller. er ikke rart ipaden blir det og. men den blir ikke akkurat varm av å surfe. dog merkes det bedre på en ipad. da alu leder varme bort fra komponenter. som egentlig er en god ting. er det et problem. så ikke kjøp den:)

 

det er ihvertfall ikke like som transformer prime som ble solgt med features som ikke engang fungerte. har allerede blitr solgt over 4 millioner av den nye ipaden. helt ekstremt

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dog hvis du vet litt om teknologi. så vet du at en skjerm vil være litt yellow i starten. før det går over. hadde det samme den første uka med min ipad 2 før den ble perfekt.

 

Vet mer enn nok om teknologi, og vet også at en del Iphone 4 hadde samme problemet og der gikk det bort, men vet også at en del iMacs hadde det problemet og der var det permanent.

 

Har de siste årene hatt ca 15 håndholdte devices (Galaxy tabs, Asus transformer, Smart phones etc etc) og har ikke opplevd gulskjær på NOEN av de, så er tydligvis ikke slik alle skjermer funker..

 

min galaxy s2. blir også varm når jeg spiller. er ikke rart ipaden blir det og. men den blir ikke akkurat varm av å surfe. dog merkes det bedre på en ipad. da alu leder varme bort fra komponenter. som egentlig er en god ting. er det et problem. så ikke kjøp den:)

 

Joda selvfølgelig er det en bra ting og lede varmen bort fra komponentene, men når det går ut over komforten så er det i mine øyne en design feil, og en ganske stor en også. Nå sier jeg ikke at det er en feil her, kan godt være at de som har rapportert om det har hypet det veldig opp, men jeg ville absolutt holdt et øye på hva som skjer vedrørende dette om jeg skulle ha kjøpt en.

 

Og nei det er ikke det som gjør at jeg ikke kjøper den, har utallige grunner til at jeg konsekvent velger andre merker forran Apple og at jeg ALDRI kommer til og betale for et produkt med eple logoen på, Om jeg så i 2030 må gå rundt med en S2 fra 2011 fordi Apple på en eller annen måte har utkonkurert alt annet..

 

og hvis du skal poste negative ting. vær sakelig. a little warm er ikke veldig varm ;)

 

Er så sakelig som jeg klarer og være rundt "fanboys", og vis vi skal være sakelige så quoter vi ikke bare delen som sier "a little warm", men vi quoter også delen som sier " some are reporting that their tablet becomes too uncomfortable" og vi kan også quote noen av de som har kommenter under ang temp på deres Ipad "3". Dette er de jeg fant fra de første 50 kommentarene.

 

 

 

"i have some heating up on that corner, its not to hot to hold, but is that something that could cause issues with it down the line?"

 

"No issues with mine. The bottom left corner (when held in portrait orientation with the camera at the top) does get warm but not to a point that I'm worried about."

 

"yep! most of the time it is ok, but when I was downloading my Zinio magazines, it got REALLY hot..."

 

"I measured the back cover temperature after 30 min of playing Infinity Blade and it was 120F (49C)....that is ridiculous for an area where the device is going to be held. i cant wait for summer....I will have to play in 10 min intervals.... :( I taking it back...."

 

"Mine gets a little warm, but doesn't get anywhere near hot, even when playing games like Mass Effect Infiltrator."

 

"It does run quite a bit warmer than the iPad 2 ever did doing just everyday tasks. Hopefully it's nothing that all be an issue down the line."

 

"My iPad does not really get hot hot hot - but it is a substantial amount of warm area just by using it; gaming, www browsing, calendar, reading - does not matter what I do it simply HEATS UP! And, yes my left hand is sweaty at all times while in portrait, and right hand while in landscape position..."

 

"Mine is fine, It gets warm not hot even if I'm gaming"

 

"Mine is getting pretty hot too! Way more than the iPad2 ever did."

 

 

 

Han ene har også tatt en temp måling og etter 30 min med spilling så var det 49c i det området der det er ment at man skal holde, det høres litt mer ut enn "a little warm" gjør det ikke?

Endret av EggMan88
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Den nye skjermen gjør iPad utmerket til høyoppløste spill og film" sitert fra bildeteksten på hovebildet.

Joda, fin oppløsning. Men langt fra "utmerket" til film med sitt 4:3-format. Man kjøper jo en skjerm som blir benyttet til å lage svære svarte kanter...

Endret av gammalerik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

dog hvis du vet litt om teknologi. så vet du at en skjerm vil være litt yellow i starten. før det går over. hadde det samme den første uka med min ipad 2 før den ble perfekt. og hvis du skal poste negative ting. vær sakelig. a little warm er ikke veldig varm ;)

 

OK? Hva er det med LCD-teknologi som gir den gulskjær i starten av levetiden?

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har iPad (1 16gb) .

Kom hjem i natt fra Manchester og kjøpte en 32gb iPad "3",

Må si at jeg ikke var noe voldsomt imponert, slenger nok min ut på finn og beholder iPad 1 i stedenfor. Ikke bruker jeg kamera og ikke nerder jeg med spill.

 

Bøker synes jeg ser bra nok ut på første generasjons iPad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...