Gå til innhold

– Elder Scrolls Online annonseres i mai (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elder Scrolls begynner å bli et temmelig sterkt varemerke nå, så det kom ikke som en bombe for meg at det er en viss sansynlighet for at det blir annonsert en mmorpg-variant av serien snart.

 

Men jeg er skeptisk; klarer ikke helt å se for meg Elder Scrolls fungere bra i et mmorpg-sceneario.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Eneste som kan gjøre det interessant for min del, er hvis vi får grafikken fra skyrim,

 

Så kan man kose seg med flott grafikk i et par timer før Elder Scrolls-gameplayet tar knekken på interessen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Så sant. Så sant.. Har fortsatt til gode å spille ferdig skyrim

Det klarte faktisk jeg, jeg fortaper meg lett i Elder Scrolls-spillene, men det er jo i all hovedsak en sandbox som man fjaser rundt i og modder.

Modding spesielt forsvinner i et MMO, og da er vitsen på sett og vis borte.

 

Lenke til kommentar
Så sant. Så sant.. Har fortsatt til gode å spille ferdig skyrim
Det klarte faktisk jeg, jeg fortaper meg lett i Elder Scrolls-spillene, men det er jo i all hovedsak en sandbox som man fjaser rundt i og modder. Modding spesielt forsvinner i et MMO, og da er vitsen på sett og vis borte.

 

Dette oppsummerer meg veldig fint. Grunnen til at jeg spilte Oblivion i 400 timer og Fallout 3 i 300 var kun mods. Uten dem hadde jeg nok ikke holdt mer enn 100 timer i hver. Skyrim har jeg enda kun 24 timer på, fordi jeg ikke greier sette meg like mye inn i det som jeg klarte med f.eks. Morrowind eller Oblivion.

 

En MMO ville drepe denne serien helt.

Lenke til kommentar

Kan bli tidenes kuleste spill hvis dem klarer å beholde gameplayet. Problemet med MMO er at dem må dumme ned gameplayet og innholdet. Så jeg er skeptisk om dem kan få det til. Hvis dem lager en SWTOR/WoW type spill satt i Elder Scrolls universet kommer det til å bli ignorert fra min side ihvertfall.

Lenke til kommentar

Elder Scrolls begynner å bli et temmelig sterkt varemerke nå, så det kom ikke som en bombe for meg at det er en viss sansynlighet for at det blir annonsert en mmorpg-variant av serien snart.Men jeg er skeptisk; klarer ikke helt å se for meg Elder Scrolls fungere bra i et mmorpg-sceneario.

 

Hva mener du, det er ingen spesielle moments i spillet hvor du faktisk gjør en forskjell.

Kun når questene er skjer det noe, du får aldri noe parade eller velkomst tale etter at du er ferdig med spillet.

 

Spillet oppfører seg akkurat som et mmo, så ser liksom ikke forskjellen

Lenke til kommentar

Elder Scrolls begynner å bli et temmelig sterkt varemerke nå, så det kom ikke som en bombe for meg at det er en viss sansynlighet for at det blir annonsert en mmorpg-variant av serien snart.Men jeg er skeptisk; klarer ikke helt å se for meg Elder Scrolls fungere bra i et mmorpg-sceneario.

 

Hva mener du, det er ingen spesielle moments i spillet hvor du faktisk gjør en forskjell.

Kun når questene er skjer det noe, du får aldri noe parade eller velkomst tale etter at du er ferdig med spillet.

 

Spillet oppfører seg akkurat som et mmo, så ser liksom ikke forskjellen

 

Rar formulering, questene er jo uendelige, og man utgjør en forskjell ved å gjøre de. Man utgjør en forskjell uannsett om man ikke gjør quester, for imotsetning til et MMO kan f.eks i "prinsippet" alle som dør i Elder Scrolls ikke bli gjennopplivet, et hus og en arbeidsplass vil stå tomt.

 

Selvom spillet har flere likheter med et MMO er det så enorme forskjeller at det er ikke i nærheten av å "oppføre seg som et MMO".

 

Dette vel å merke MMO's som eksisterer i dag, "alle" følger jo den samme kjedelige oppskriften, hvis dette spillet kan komme med noe nytt er jo det bra, men av en eller annen grunn har jeg vanskeligheter for å tro at det skjer.

 

Prinsippet og ideen om å lage et Elder Scrolls MMO er fantastisk, men sannsynligheten er større for at det heller tilfredsstiller World Of Warcraft sine kjerneverdier, og ikke Elder Scrolls sine.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...