Gå til innhold

Yahoo! saksøker Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Løsningen er grei for USAerne, lag en ny domstol som kalles patent domstolen som alle patentsaksøkinger sendes til.

Og hovedregelen er, tullepatenter (Ideer til programvare og brukergrensesnitt osv) blir automatisk avvist og alle kostnadene går til selskapet som startet saksøkingen pluss litt ekstra skatter og avgifter.

 

Først da får vi stoppet denne "patent trollingen" de holder på med.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske hw.no redaksjonen ville gå mer inn på hva som er grunnlaget for søksmålet og hva de 10 patentbruddene er. Akkurat nå vet vi ingenting og alt er spekulasjonsmateriale. Kanskje yahoo har en legitim grunn til å saksøke facebook for alt vi vet?

 

Edit:

 

Takk til theverge for at de har ansatt journalister og ikke google translate aper:

http://www.theverge.com/2012/3/13/2866108/yahoo-patent-case-against-facebook

Endret av Blåbær
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er litt forvirra.

 

Hvis en bryter patent, åssen skal man da kode annerledes?

Hvis du og jeg har laget et sak som f.eks registrerer antall klikk.

For så sammenligner koden opp mot hverandre så minner de om hverandre.

Er det å bryte patent?

 

Eller mener de at facebook bryter patent fordi de rett og slett har "kopiert" koden?

 

Mulig jeg er en smule lite informativt angående patent, kanskje noen kunne forklare meg hva er det de bryter? er det ide'en ?

Lenke til kommentar

Jeg er litt forvirra.Hvis en bryter patent, åssen skal man da kode annerledes?Hvis du og jeg har laget et sak som f.eks registrerer antall klikk.For så sammenligner koden opp mot hverandre så minner de om hverandre.Er det å bryte patent?Eller mener de at facebook bryter patent fordi de rett og slett har "kopiert" koden?Mulig jeg er en smule lite informativt angående patent, kanskje noen kunne forklare meg hva er det de bryter? er det ide'en ?

Som du selv er inne på, er det forskjell på ide og implementasjon. Kode er dekket av åndsverkslover, og har ingenting med patenter å gjøre. Patenter dekker konsepter, som "En liste med nyhetsoverskrifter med linker til hele artikler". Hvordan du faktisk implementerer dette har ingenting å si i forhold til om du bryter patenten eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...