Gå til innhold

Slik blir Dells nye servere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Buy dell get hell... :no:

 

Aldri hatt problemer med Dell, jeg... ikke etter 2003 når de fikset den "garantien er ute, skjerm og psu kan dø" feilen de hadde på nesten alle laptoppene sine på den tiden...

Men servere og arbeidsstasjoner... aldri hatt en feil som ikke alle andre produsenter like gjerne kunne hatt...

 

Har noe med å sette opp riktig med en gang, vettu ;-)

Lenke til kommentar

Buy dell get hell... :no:

 

Aldri hatt problemer med Dell, jeg... ikke etter 2003 når de fikset den "garantien er ute, skjerm og psu kan dø" feilen de hadde på nesten alle laptoppene sine på den tiden...

Men servere og arbeidsstasjoner... aldri hatt en feil som ikke alle andre produsenter like gjerne kunne hatt...

 

Har noe med å sette opp riktig med en gang, vettu ;-)

 

Kan ikke du forklare meg hvordan man enklest oppdaterer BIOS samt Firmware på alle kontrollerkort og HDD'er på en litt eldre modell da (Poweredge 2950)?

 

Vant til HP og IBM. Dem gjør det rimelig enkelt for en stakkar. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Buy dell get hell... :no:
Aldri hatt problemer med Dell, jeg... ikke etter 2003 når de fikset den "garantien er ute, skjerm og psu kan dø" feilen de hadde på nesten alle laptoppene sine på den tiden... Men servere og arbeidsstasjoner... aldri hatt en feil som ikke alle andre produsenter like gjerne kunne hatt...Har noe med å sette opp riktig med en gang, vettu ;-)
Kan ikke du forklare meg hvordan man enklest oppdaterer BIOS samt Firmware på alle kontrollerkort og HDD'er på en litt eldre modell da (Poweredge 2950)?Vant til HP og IBM. Dem gjør det rimelig enkelt for en stakkar. :thumbdown:

 

Finner så og si kun positiv omtale av(den 5+ år gamle!) servern du påpeker via google.. så du virker å tilhøre minoriteten. Forøvrig har alle leverandører sine styrker og svakheter, og når du holder firmware update på en gammel server imot Dell så kan garantert mange andre holde mye annet mot IBM og HP. Og likeledes har de alle sine fanboys og arge motstandere ;)

 

Personlig heller jeg andre veien; IBM ville jeg ikke tatt i med en rød gløder engang. Og HP, som lanserte siste generasjon servere forleden med brask og bram, skryter voldsomt av funksjoner som Dell allerede hadde på sin FORRIGE generasjon.. siste gen-release fra Dell overgår faktisk alt annet jeg har sett på servermarkedet i det siste, i tillegg til bedre priser og direkte kontakt med leverandør. Det siste teller faktisk mye for meg, å kunne holde leverandøren selv ansvarlig for produktet framfor å måtte jage ATEA el.l. ang. feil på HP hardware...

 

Forøvrig minnes jeg å ha lest noe om automagisk firmware updates fra Dell, men mulig det gjaldt SAN'ene deres og ikke serverne.

 

Men som alltid; smaken er som baken! ;)

 

Mvh

Dell-fanboy

Lenke til kommentar

Om du googler så ser du også at det er flerre enn meg som irriterer seg over kronglete BIOS/FW oppdatering på DELL.

Dette har dem dog gjort noe med på senere modeller, men på eldre har man fremdeles utfordringer.

Sidene til DELL hjelper heller ikke spesielt stort.

 

Så igjen, istedetfor å fortelle hvor flott DELL er... fortell meg heller hvordan dette gjøres enklest mulig? Mener å ha lest "Easy as DELL"?? *lol* :)

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Buy dell get hell... :no:

 

Aldri hatt problemer med Dell, jeg... ikke etter 2003 når de fikset den "garantien er ute, skjerm og psu kan dø" feilen de hadde på nesten alle laptoppene sine på den tiden...

Men servere og arbeidsstasjoner... aldri hatt en feil som ikke alle andre produsenter like gjerne kunne hatt...

 

Har noe med å sette opp riktig med en gang, vettu ;-)

 

Kan ikke du forklare meg hvordan man enklest oppdaterer BIOS samt Firmware på alle kontrollerkort og HDD'er på en litt eldre modell da (Poweredge 2950)?

 

Vant til HP og IBM. Dem gjør det rimelig enkelt for en stakkar. :thumbdown:

 

 

har du prøvd å lese her: http://support.dell.com/support/edocs/software/smdup/dup70/en/index.htm og å kjøre enten EXE fila for oppdatering av bios osv eller bruke update package?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...