Gå til innhold

- Dette er verdens raskeste minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og mere om dette kan man se her :D

 

http://www.coolaler....;-IMC-DDR3-2800 :new_woot:

 

Kan også fortelle at Team Xtreem har så og si samme brikkene, og de har vært på lager allerede!

 

16GB Team Xtreem DDR3 PC3-20800 2600MHz (10-12-12-31) Quad Channel kit 4x4GB

 

Dette koster ca 330€, så i Norge vil det nok bli litt dyrere pga norske avgifter. G.skill settet koster nok minst det samme som Team sitt. Altså 3 ganger så mye som et "mainstream" sett med lik størrelse.

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Litt kjapp regning :

DDR3 2600 MHz leverer jo 2600 millioner sykler pr.sekund, mens 1300 leverer 1300.

cas10 bruker 10 sykler og cas5 bruker 5.

Altså vil 2600 cas10 vare i 10/2600=0,0038sek - mens 1300 cas5 varer i 5/1300=0.0038sek.

Samme tidsforbruk hvis du altaå kan finne 1300MHz RAM som har cas=5 da :)

Men vil det yte likt selv om du har regnet ut at det har samme forsinkelse? Tror båndbredden blir høyere med høyere mhz, og vil derfor yte bedre. Men jeg har tatt feil før.

 

 

Hva er vitsen med høyere mhz, hvis lav mhz med lav cas hadde gjort samme jobben.........

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke, såvidt jeg vet er timingene oppgitt relativt til klokkehastigheten. Dette betyr f.eks at dine brikker på 1333Mhz med CL8, ville hatt CL 16 hvis de kjørte på dobbel hastighet dvs 2666Mhz

I så fall var det jo ikke så fælt, men jeg foretrekker likevel lave timinger.

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke, såvidt jeg vet er timingene oppgitt relativt til klokkehastigheten. Dette betyr f.eks at dine brikker på 1333Mhz med CL8, ville hatt CL 16 hvis de kjørte på dobbel hastighet dvs 2666Mhz

I så fall var det jo ikke så fælt, men jeg foretrekker likevel lave timinger.

Jeg liker det beste av begge verdner, derfor har jeg minne som kjører 2100mhz @ cl 6-9-6-24 Selvfølgelig G.Skill :mrgreen:

 

 

 

Lenke til kommentar

Og mere om dette kan man se her :Dhttp://www.coolaler....;-IMC-DDR3-2800 :new_woot:Kan også fortelle at Team Xtreem har så og si samme brikkene, og de har vært på lager allerede!16GB Team Xtreem DDR3 PC3-20800 2600MHz (10-12-12-31) Quad Channel kit 4x4GBDette koster ca 330€, så i Norge vil det nok bli litt dyrere pga norske avgifter. G.skill settet koster nok minst det samme som Team sitt. Altså 3 ganger så mye som et "mainstream" sett med lik størrelse.

 

Er det en ivy bridge prosessor på bildet oget det lansert i China?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...