Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 7.7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No har jeg ikke lest artikkelen.

 

Men burde et brett som kommer ut no, men Honeycomb istedenfor ICS få terningskast 6?

 

Sier ikke at Honeycomb er dårlig og at ICS er så mye bedre, for det har ikke jeg så mye erfaring med. Men er jo prinsipp sak.

 

Jeg hadde ALDRI gitt en PC terningskast 6, vist den hadde kommet levert med Windows Vista og sær hardware så en hadde ikke hatt mulighet til å oppdatert til Windows 7.

Lenke til kommentar

Super sak, men: Alt for dyr, ikke ICS. Terningkast 6 for denne er litt over the top spør du meg. Halve prisen og ICS og 6 er velfortjent.

 

Men ikke for det, har du pengene, så er dette det beste brettet uten tvil. Sånn sett er 6 fortjent.

 

Venter på Google/Asus til sommeren. Etter det blir det vel Nokia med Windows8 brett forhåpentligvis.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne en stund og blir bare mer og mer glad i den :love:

 

De tingene jeg liker best er at den bare veier halvparten av en iPad, at den har en knall skjerm og den uendelige batteritiden.

 

Å se film på den er helt enormt, særlig i filmer med mye mørke scener slutter den aldri å imponere meg, kontrasten er absolutt, her er det ingen 1:10000 eller 1:10000000000000000

 

Kjøpte forøvrig et noepren etui som egentlig hørte til den første Tab'en på salg til en femtilapp forleden, passet helt fint, et kupp! :thumbup:

post-15715-0-51274400-1331370817_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4500 kroner for denne? wow, og folk klager på apple priser. får jo ipad 2 nå til 2990.

 

haha, og uten ics, men samtidig med touchwiz. Uff, samtidig har den lav oppløsning, og minner alt for mye om en forminsket ipad. Nei uff, dette ville jeg ikke vurdert å kjøpe når det kommer bedre android tablets om uker/måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4500 kroner for denne? wow, og folk klager på apple priser. får jo ipad 2 nå til 2990.

 

haha, og uten ics, men samtidig med touchwiz. Uff, samtidig har den lav oppløsning, og minner alt for mye om en forminsket ipad. Nei uff, dette ville jeg ikke vurdert å kjøpe når det kommer bedre android tablets om uker/måneder.

Joda, men nå har jo ikke den iPad'en du sikter til 3G til den prisen du nevner. Dessuten har ikke noen av iPad'ene OLED skjerm, de bruker billige gammeldagse bak-belyste LCD skjermer.

 

ISC kommer jo uansett til 7.7 før mars er omme, og kanskje den ligner litt på en iPad og hva så? egentlig vil jeg ikke si den ligner i det hele tatt for iPad veier jo dobbelt så mye som 7.7

 

Jeg ga forøvrig ikke mer enn 2900kr. for min Tab 7.7, og det var inkludert frakt ;)

Endret av ArcticOC
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I forhold til alt annet så er ikke denne dyr...

 

Siden det er en ren mobiltelefon så ligger prisingen i Mobilsegmentet...

 

Galaxy Tab 7.7 = 4300kr

Galaxy S2 = 4000kr

Galaxy Note = 4800kr

iphone 4S = 5200kr

ipad2 3G 16Gb = 4300kr (som sist jeg sjekket ikke er en mobil)

 

Det som overasker meg prismessig er at Note er så dyr...

Skulle jeg først kjøpt en Overzized Mobiltelefon så er billigere Tab 7.7 et reelt alternativ.

Her snakker man jo ikke med Taben mot ansiktet, man bruker bluetooth...

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

4500 kroner for denne? wow, og folk klager på apple priser. får jo ipad 2 nå til 2990.

 

haha, og uten ics, men samtidig med touchwiz. Uff, samtidig har den lav oppløsning, og minner alt for mye om en forminsket ipad. Nei uff, dette ville jeg ikke vurdert å kjøpe når det kommer bedre android tablets om uker/måneder.

 

Får du en ipad2 med 3g til under tretusen? Det er mulig den har lav oppløsning, men den har høyere oppløsning en ipad2, så da er jo ipad2 helt uaktuelt å kjøpe. Den får helt sikkert ics i løpet av kort tid.

 

Det som er dårlig med 7.7 er at en kun får den med 16gb i Norge.

Lenke til kommentar

Dessuten har ikke noen av iPad'ene OLED skjerm, de bruker billige gammeldagse bak-belyste LCD skjermer.

 

 

 

Jeg regner med at du sitter med produksjonskostnadene for Samsung sin egen produksjon av AMOLED-panler, og Apple sine innkjøpspriser på IPS-paneler siden du så elegant kan si med sikkerhet at Apple sine IPS-paneler er det på den billige enden av skalaen og Samsung sine egne AMOLED-paneler er på den dyrere enden av skalaen?

 

Det er jo på ingen måte sånn at IPS-paneler av høy kvalitet er håpløst dårlig sammenlignet med diverse AMOLED-paneler. Hver sin teknologi har sine fordeler og ulemper, men det er liten tvil om at Galaxy Tab 7.7 overgår en iPad 2 på skjermkvaliteten men hvorvidt den vil trumfe iPad 3 utelukkende på grunn av vi snakker AMOLED mot IPS vil jeg ikke satset pengene mine på.

 

 

Nå bruker nok ikke Apple svindyre, pro-kalibrerte IPS-paneler i iPad, men det å automatisk tro at IPS nødvendigvis er billig skvip iforhold til Samsung sin AMOLED er nok feil og her kan nok Eizo fint tilby deg endel løsninger som koster deg endel mer enn hva Samsung for øyeblikket har av AMOLED og som samtidig overgår AMOLED når det kommer til autentiske og korrekte farger og fargespektrum.

 

 

EDIT:

 

Minner meg egentlig litt om alle som går rundt og sier de må ha LED skjermer og ikke LCD (CCFL) skjermer fordi førstnevnte er nyere og "bedre". Det eneste positive med LED kontra CCFL sånn som jeg ser det (så fremt til det ikke er full local dimming) er at skjermene kan bli tynnere og lettere, når det kommer til bildekvalitet og baklys blødning så er jo stort sett LED verre enn CCFL på samtlige skjermer jeg har sett.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, nå har ikke du brukt nettbrett med OLED så dine uttalelser baserer seg på synsing og tall på papirer. Jeg er ikke i tvil på hva jeg vil ha på mitt neste nettbrett og det er ikke LCD teknologi!

 

Ta deg en tur i butikken når 7.7 blir mer tilgjengelig og post gjerne i denne tråden å fortell hvor dårlig OLED er etterpå ;)

 

Eneste grunnen til at apple enda ikke bruker OLED i det nye nettbrettet er produksjonskostnader og at de ikke kan få tak i store nok volum om de i det hele tatt ville

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...