Gå til innhold

Sjekk ut dette kabinettet til Raspberry Pi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke muligheter har man gjennom etablert comunity/app miljø? Veldig intersant sak så lenge man ikke må lage alt selv.

 

Tenkte i starten på noe slik for å styre en Online UPS med en gammel propritær seriell pinout men det krever at jeg lager en overgang til pinout + at jeg får en usb-rs232 til dette igjen så det blir i overkant komplisert bare den biten og i tillegg så finnes det nok ikke kontrollersoftware til den 10 år gamle 3000VA UPSen som kan kjøre på en slik plattform så da må ant. det også lages selv. Hmm, det er en nydelig sak men man trenger nok litt innspill fra et comunity til bruksområder. (med unntak av linux daemons av ymse slag).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg driver en del med MAME-kabinettbygging og lurte bare på om denne kan kjøre WinXP. Sikkert dumt spørsmål, men størrelsen på Pi´en er bare helt perfekt for meg!

 

Det finnes også MAME emulator til Linux som jo Raspberryn kjører. Nå vet jeg ikke om alle programmene enten må programmeres fra bunnen av for å kunne kjøres spesielt på ARM, eller om de bare må kompileres på nytt evt.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet blir vel at du mangler slotten for skjermkort.

(Evnt kan du gjerne slippa unna med en usb->pci adapter siden såpass lav datamengde)

 

Jeg kjører et mini-itx kort med en strippet xp som booter rett i maximus arcade(min favoritt frontend) som ligger på et compact flash kort, så 4x2,5" raid10 med 200gig spilldata (roms/previews/snaps etc)

Arcadevga kort for og drive skjermen i 15,7khz.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Merker det er en del som poster i denne tråden og ikke har giddet lese om de faktiske produktene. Ganske søtt. :whistle:

 

Kabinettet som er beskrevet i artikkelen, vil kunne hentes ned fra nettet og kan skrives ut på en 3d-printer a la ultimaker eller printrbot. Da blir prisen rimelig lav. Hvis man ikke tar med prisen på 3d-printeren i summen, selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...