Gå til innhold

Her er Vertex 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg brukt en OCZ RevoDrive til systemdisk hver dag i ett og et halvt, og to Vertex 3, der den ene står i en maskin som står på kontinuerlig (mediesenter), i snart ett år: Har aldri hatt det minste problem. Alle diskene er like raske som da de var nye (RevoDrive's manglende TRIM-støtte er nok et overdrevet "problem"). Meget mulig jeg satser på Vertex 4 når den kommer, med mindre OCZ kommer med et enda raskere PCIe-kort :p

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk gode erfaringer med OCZ.

Jeg hadde en Vertex 1, og mange vertex 1 som ble solgt hadde vertex turbo hardware i seg.

Jeg fant ut at jeg hadde en Vertex Turbo og flasha den.

Disken døde etter dette. Jeg sende mail til OCZ og fikk hjelp av en veldig villig ansatt som sendte meg to ulike firmwarer, en for "normal" vertex og en for turbo, etter en reflash (men den nye turbo firmwaren seff)var disken back in buisness!

 

Nå er dette tilbake i 2009 eller noe sånnt, men jeg fikk god hjelp!

Lenke til kommentar

Jeg driter i brukererfaringer her på forumet, og ser kun på statistikker. Å syte over at et eksemplar man fikk tok kvelden, og proklamere seg som representant for en hel produksjon, er lite sjarmerende i seg selv.

 

Statistikken derimot er helt enig i dette tilfellet. OCZ Vertex er den mest ustabile SSD'en som finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min Vertex 3 har fungert knirkefritt så fort jeg kom ut av "startgropa", med å finne rett oppsett i BIOS og oppdatere firmware.

Det viste seg vel egentlig at det hele var fordi jeg hadde stilt noe feil i BIOS, som gjorte at harddisken sluttet å svare på tilsynelatende tilfeldige tidspunkt.

 

Men jeg kjøper nok ikke en Vertex 4. Ganske enkelt fordi jeg ikke tar meg råd til å være innom hver eneste generasjon av SSD, den jeg har nå holder i massevis inntil den evt. slutter å virke.

Lenke til kommentar

Har to OCZ SSD'er selv og har ikke hatt noen problemer med dem etter at jeg brukte 10 minutter på å skaffe den nyeste Rapid Store Technology programvaren fra Intel, skrudde på AHCI i BIOS og OS, skrudde av defragmentering, strømsparingsfunksjoner som ikke SSD'er er glad og og prefetch og superfetch.

Skal ikke si at alle som opplever problemer er skyldige men det virker som det er mange som er ganske hjelpeløse uten å i det hele tatt ha prøvd å fikse eventuelle problemer selv.

Vil annta med ganske stor sikkerhet at et overveldende flertall er fornøyd med sine OCZ SSD'er, folk har en tendens til å være flinkere til å gi ris enn ros og om man søker på enhver SSD er det alltid noen som har problemer uansett modell og/eller merke.

Å kjøpe hardware innebærer alltid en risiko, spesielt den som er basert på teknologi som fortsatt er såpass fersk som SSD disker.

Mener som sagt ikke å tråkke på noens erfaringer og meninger men uten å ha sett noen statistikk over hvilke merker og modeller som sliter mest vil jeg anta det er tilfeldig.

Blir uansett spennende å se hvilke forandringer OCZ kan tilby med den nye kontrolleren i havn :)

Lenke til kommentar

Fint at alle klager over eldre Vertex-modeller (Vertex "1" og Vertex 2). Da har de jo fikset på feilene siden Vertex 3 selger som varmt hvetebrød og ikke har disse problemene :)

 

Har selv benchmarket Vertex 3 i mange, mange timer - samme med Agility 3 - uten at jeg har hatt noen issues. Disse virker bunnsolide, og ikke noe dårligere enn de andre, nesten kliss like, alternativene.

Lenke til kommentar

Jeg driter i brukererfaringer her på forumet, og ser kun på statistikker. Å syte over at et eksemplar man fikk tok kvelden, og proklamere seg som representant for en hel produksjon, er lite sjarmerende i seg selv.

 

Statistikken derimot er helt enig i dette tilfellet. OCZ Vertex er den mest ustabile SSD'en som finnes.

Det er sant, og jeg snakket ikke bare utifra egen erfaring. Har også lest om det. Riktignok eldre tall, men disse feilprosentene på SSD har hvertfall blitt publisert tidligere;

 

- Intel 0,59%

- Corsair 2,17%

- Crucial 2,25%

- Kingston 2,39%

- OCZ 2,93%

 

Kilde

Lenke til kommentar

Jeg driter i brukererfaringer her på forumet, og ser kun på statistikker. Å syte over at et eksemplar man fikk tok kvelden, og proklamere seg som representant for en hel produksjon, er lite sjarmerende i seg selv.

 

Statistikken derimot er helt enig i dette tilfellet. OCZ Vertex er den mest ustabile SSD'en som finnes.

Det er sant, og jeg snakket ikke bare utifra egen erfaring. Har også lest om det. Riktignok eldre tall, men disse feilprosentene på SSD har hvertfall blitt publisert tidligere;

 

- Intel 0,59%

- Corsair 2,17%

- Crucial 2,25%

- Kingston 2,39%

- OCZ 2,93%

 

Kilde

 

2010 var en stund siden :p

 

jeg tviler sterkt på at corsair ligger bedre an en crucial nå altså...

Lenke til kommentar

Jeg gjør det enda enklere. Jeg går til Newegg, verdens største nettbutikk for datakomponenter, og ser tilbakemeldingene som er gitt der. Om et produkt sleiver skikkelig ut, så er det grunn til bekymring. Samtidig finnes det unntak der f. eks. jeg kan anbefale en bærbar fra HP fordi jeg har sett at den enkeltmodellen faktisk skiller seg bra ut. Det er dette som er kritisk markedsanalyse, ikke sure miner basert på personlig misnøye. :)

Lenke til kommentar

Har kjørt de gamle vertex turbo i snart 3år har det vel blitt nå.

Uten en eneste feil oppdatert firmware fra 1,4 te 1,6 også uten noe tull.

Er nok litt brukerfeil ute å går også vill jeg tro.

 

Jeg tror nok heller det var en "golden sample" som gikk til deg :p

Endret av olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er på min andre Vertex (1) og den har i følge SSD Life omtrent et halvt år igjen før den tar kvelden.

 

Jeg kjøpte orginalt OCZ Vertex fordi de reklamerte med 10.000 erase cycles før disken tok kvelden. Etter et år eller så nedjusterte de til 5.000 altså i praksis halverte de antall levetid på en slik SSD. Den første disken tok kvelden lenge før det og jeg fikk en ny som nå raskt nærmer seg 5.000 erase cycles :(

 

Så det blir definitift ikke OCZ på med neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...