Gå til innhold

Leverer 500 helt lydløse watt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, skal man ha en støysvak pc kan det ofte lønne seg å gå for 2 vifter. 1 på prosessor og en i PSU (for å få varm luft ut av kabinettet).

 

Vifteløse PSU'er hadde for min del kun vært aktuelt hvis alt annet er kjølt ned med vann, med lik type vifter.

 

Et annet scenarie kunne vært total passiv maskin. Men da er 500w rimelig overkill..

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Earthwatts Platinum ser ut til å komme i 450, 550 og 650 watt. Prisen for sistnevnte oppgis på Hardwaresecrets til å være USD 130. De bygges over samme lest som FSP Aurum, men ser at Antec kun tilbyr 3 års garanti. Det er minst 2 år slappere enn de fleste andre i denne effektivitetsklassen, inkludert FSP's Aurum.

 

http://www.hardwaresecrets.com/article/Antec-EarthWatts-Platinum-650-W-Power-Supply-Review/1472

Lenke til kommentar

Kan nevne at min Corsair AX850 er lydløs eller tilnærmet lydløs. Dette er en rebranding av Seasonics X-serie såvidt jeg kan huske. Disse er så stille at de langt overgår kravene til htpc eller et stille kontor. Dette ser jeg på som et MYE bedre alternativ enn helt passive, da vifta er der til nød hvis det skulle være en spesielt varm sommerdag el, samt at de har kraft og kvalitet til å tåle massiv belastning over lang tid, om behovet skulle være der.

 

men selvfølgelig, bygger man en HELT passivt kjølt pc, så kan jeg til dels forstå valget ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...