Gå til innhold

Kabinett med helsetrøye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes én måte for å (i teorien) unngå å få støv inn i PCen, og det er å ha overtrykk, kombinert med fullfiltrerte inntak.

Da vil alle små sprekker lekke ørlite grann luft ut, og således hindre støvet i å komme inn.

 

Skorsteinseffekten, som det snakkes om i artikkelen, vil altså dra luft inn igjennom et totalt ufiltrert gitter (i praksis; alt fra CPU og andre kraftige varmekilder og nedover), og det påstår de at ikke skal føre til støv inni PCen? Jeg tror det ikke før jeg ser det.

Lenke til kommentar

jeg kunne gjerne tatt ett slik et uten front panelet, for så å modde det slik at kablene går ut bak og slitt sånn, og fikse støvfilter rundt på hele greia...

 

den burde da ikke koste så mye, er jo omtrent bare hull hele greia, man kjøper sannsynligvis mer luft enn metall :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg liker tanken - men gitteret måtte være mye mer finmasket for å være noe poeng i (altså lite nok til å stanse de litt større støvpartiklene fra å drive inn i kabinettet av egen kraft). Det hadde sikkert vært mulig å produsere.

 

Løsningen for å koble til kontakter til hovedkortet virker også passelig idiotisk. hvorfor kan ikke den delen være helt lik som på et vanlig kabinett? Det er jo ikke som man ville mistet voldsomt mye overflateareal på de få områdene der hovedkortet er i direkte kontakt med kabinettets utside (deler av baksiden).

 

Som sagt en interessant idè - men utføringen virker dårlig gjennomført.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

var en arti idè, men de når kabinettet blir laget for at du ikke skal ha vifter i det. Det faller ikke helt i smak. Desuten kan du når du har "lukket" kabinnet lage luft strømmer som sørger for at det altid kommer kald luft inn og da er det bare 2-3 støv filter som skal till lof og lage en støv fri PC....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...