Gå til innhold

Del internett via mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. På WINPHONE ligger navnet på mobilen inne som default som navn på nettverket. Det er like enkelt her som på iPhone. Og på Android vil jeg vel påstå det samme (på S2 ihvertfall).

 

Har vel aldri forholdt meg til noen avansert konfigurasjonsmeny for å dele nettet på noen mobil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal tippe utifra måten artikkelen er skrevet på så er Kurt Lekanger en iPhone bruker ;)

 

Jeg bruker telefoner av alle mulige merker og modeller, hver eneste dag. Windows Phone, Android, iOS om hverandre (tvilling-SIM er kjekt å ha). Men det er jo ikke til å komme bort i fra at innstillingene for å sette opp mobil hotspot er ganske godt bortgjemt på mange Android-telefoner, i forhold til på iPhone og Windows Phone. Heldigvis har mange produsenter av Android-mobiler lagt opp ting litt enklere enn f.eks. på Motorola Atrix, som eksempelet i artikkelen var hentet fra. Galaxy S II f.eks. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er selv en IT-mann, dermed kommer mange til meg når de har spørsmål. Har enda til overs å trøkke på en Android telefon hvor det er vanskelig å sette opp deling. Men jeg skal ikke skryte på meg at jeg har prøvd meg på alle telefonene. Hjalp min søster med deling på iPhone, vi fant til slutt ut at ho ikke hadde tilstrekkelig ny versjon av IOS. Så på samme måte som du nevner at Windows Phone må ha minimum versjon 7.5 så må IOS brukere også sørge for å ha oppdatert telefon.

Lenke til kommentar

Hjalp min søster med deling på iPhone, vi fant til slutt ut at ho ikke hadde tilstrekkelig ny versjon av IOS.

Dette stemmer, men man har kunnet dele internett fra iPhone via blåtann og USB siden iOS 3.0 (lansert i juni 2009), og via trådløst nett, såkalt Personal Hotspot, siden iOS 4.3 (lansert mars 2011). Det er tydeligvis noen som aldri oppdaterer telefonen sin.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Samsung Galaxy S2:

Programmer - Innstillinger - Mer... - Internettdeling og portabelt Wi-Fi-hotspot

 

Det kunne vært enklere å finne. Jeg kom ikke på å lete under Innstillinger, og deretter trykke på Mer...

 

Da telefonen var helt ny, virket det heller ikke skikkelig. Man kunne kun bruke den krypteringskoden som var forvalgt. Prøvde man å endre krypteringskoden, eller velge at nettverket skal være åpent, klikket det bare.

Det ble løst i en Android-oppdatering, så det virket perfekt etter kort tid.

 

 

Dette er, som noen nevnte tidligere, ikke en ny funksjon.

Jeg har testet det med en steinaldertelefon fra Motorola, siden den faktisk hadde standard Mini-USB-kontakt. Det virket utmerket, selv om telefonen er så gammel at den ikke hadde 3G, fargeskjerm eller muligheten til å kjøre programmer.

Dette var med USB-kabel.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke mobilt bredbånd nei, men flere mobiler leverer klarer ikke levere samme hastighet som flere av de mobile bredbånds løsningene. Her avhenger alt selvfølgelig hva man selv foretrekker.

 

Selv brukte jeg mobilen som ruter før, men det gikk såpass sent at jeg byttet til en egen tråløs ruter + abb fra telenor. EN helt annen hastighet.

 

Er også viktig å egge merke til at flere av operatørene struper ned hasigheten når man når et visst nivå.

 

 

 

Ellers er det også forsjell på forskjellige mobilte bredbånd abb over hvor stor hastighet de gir deg. Hos telenor f.eks er det de dyre abb som gir deg større hastighet enn de billigste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...