Gå til innhold

Tegnebrett for fingrene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"If you see a stylus, they blew it." - RDF propagandamester. :B

 

Interessant.

 

Liker at trådløs er et tilvalg og ikke eget produkt. Men det virker som de har kuttet endel i antall størrelser siden jeg kjøpte Intuos3... Den minste er noe større og de to største størrelsene er kuttet. Og formatet er ikke lenger knyttet opp mot papirstørrelser... widescreen?

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Bare de nyeste versjonene av Bamboo som har hatt touch, såvidt jeg har forstått. Intuos4 er noe eldre og mangler touch på selve tegneområdet. Den har derimot en touch ring på siden til zooming, etc.

 

Men dette er jo grusomt typisk da. Handla meg Intuos4 for en knapp måned siden. Faen.

Lenke til kommentar

"If you see a stylus, they blew it." - RDF propagandamester. :B

Det utsagnet var vel rettet mot mobiltelefoner strengt tatt. Selv om man kan male med fingrene og få gode resultater, er det også godkjent å bruke pensler.

 

Touchtelefon/tablet ≠ tegnerbrett. To forskjellige typer dingser, med forskjellige formål.

Lenke til kommentar

Skrev ut en tegning på S og M, over brettets størrelse og aktive flate ? og det forbauset meg hvor (unødig) stort brettet er med tanke på hvor liten aktiv flate det har.

 

Da blir produktet relativt plasserings-uvennlig for dem som ikke kan eller vil legge tastaturet bort mens brettet er i bruk.

 

Small

320 x 12 x 208 mm, 157 x 98 mm aktiv flate.

 

Medium

380 x 12 x 251 mm, 224 x 140 mm aktiv flate.

Lenke til kommentar

"If you see a stylus, they blew it." - RDF propagandamester. :B

Det utsagnet var vel rettet mot mobiltelefoner strengt tatt. Selv om man kan male med fingrene og få gode resultater, er det også godkjent å bruke pensler.

 

Touchtelefon/tablet ≠ tegnerbrett. To forskjellige typer dingser, med forskjellige formål.

 

Jeg er helt uenig. Utsagnet er like tåpelig og kynisk beregnende markedsvridende uansett i hvilken sammenheng det brukes.

 

Galaxy Note har en stylus, og det er en forbedring, ikke en forringing av produktet. Det samme gjelder min forrige telefon, Nokia N900. Og her er 3 tilfeldig valgte eksempler på noe av det folk har fått til på sin N900:

1:

 

2_Girls___by_Seaedge.jpg

 

 

 

2: Lenke

 

3: Lenke

 

Stylus > Hype.

Lenke til kommentar

Det skal visstnok være et nettbrett i eininga som har støtte for trykkfølsom stylus — av den typen som ikke ser ut som en Clinton-cigar. Det gjør et nettbrett en del mer spennende for de kunstneriske som da kan klare seg uten papirblokka. Stylus som alternativ, med slike egenskaper, er glimrende.

Lenke til kommentar

Jeg er enig... Jeg disponerer en Tab 10.1 gjennom jobben, og en aktiv stylus til Note 10.1 virker som en naturlig men vesentlig forbedring.

 

Men jeg ville aller helst hatt et x86-OS i bunnen for å kunne bruke de "store" grafikkprogrammene. Og det har jeg i grunnen allerede, siden jeg allerede en hundgammel "convertible" TabletPC som kan brukes til sånt. Ganske tung på 1.4 kilo, da.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...