Gå til innhold

Tjener 100.000 dagen på Wordfeud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja slutt å syte og være sjalu, endelig har vi en norsk nerd som har klart å skape et levebrød av programmering. Det minner meg om slike "bedroom coders" på 80-tallet som satt og lagde spill helt alene hjemme til hjemmedatamaskiner, og solgte dem via postordre.

 

WF er ikke noe nytt konsept, men det er vel første gangen vi har hatt et scrabble-spill på mobil i Norge. Folk liker ord.

Lenke til kommentar

Det er litt typisk da, hver gang noen har suksess med noe så enkelt at det er genialt, kommer alle jantelov-folkene og sier "Pøh, det er jo så enkelt at jeg kunne gjort det selv, er da ingenting å skryte av".

 

Men dere gjorde det ikke selv.

 

"Skrillex er jo bare å trykke på en knapp på en synth"..suuuuuure. Sikkert derfor vi ikke har en million skrillexer der ute også.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja slutt å syte og være sjalu, endelig har vi en norsk nerd som har klart å skape et levebrød av programmering. Det minner meg om slike "bedroom coders" på 80-tallet som satt og lagde spill helt alene hjemme til hjemmedatamaskiner, og solgte dem via postordre.

Og selv om 100 000 i måneden høres jækla mye ut så er jo ikke fyren garantert dette i evigheter. Apps og spill går i bølger. Han får mye penger NÅ. Om et år kanskje han får 10 000. Det er ikke like mye å leve av. Så alt jeg har å si er "Kudos!" og "Gratulerer!".
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Software-bransjen på 80-tallet kunne være ganske eventyrlig også. Hvis en soveroms-koder klarte å lage et spill som slo an i magasiner og fikk gode reviews, kunne de fort sitte på titusenvis av pund innen noen måneder. Ser noe lignende med apps på mobilmarkedet. Mobilspill er ofte en enkel sylskarp ide med bra gameplay på bare den tingen. Det er jo slik 70 og 80-talls konsollspill var også. Ikke gigantiske epic skytespill med 200000 millioner i budsjett. Det var sånn spillbransjen startet, med enkle små spill som fanget folk sin oppmerksomhet og fantasi. Sier seg selv at en enkelt fyr ikke kan lage Gear Of War 4.

 

Og det er jo ikke sånn at disse koderne bare tar pengene og stikker til bahamas og ler av de som kjøpte det. De bruker stort sett pengene til å utvikle nye og større ting, eller starte et firma og ansette flere folk til å lage enda bedre spill.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt typisk da, hver gang noen har suksess med noe så enkelt at det er genialt, kommer alle jantelov-folkene og sier "Pøh, det er jo så enkelt at jeg kunne gjort det selv, er da ingenting å skryte av".

 

Men dere gjorde det ikke selv.

 

"Skrillex er jo bare å trykke på en knapp på en synth"..suuuuuure. Sikkert derfor vi ikke har en million skrillexer der ute også.

 

Var den ment mot meg? I så fall har du misforstått meg.

Jeg er bare sjalu.

Lenke til kommentar

Ja slutt å syte og være sjalu, endelig har vi en norsk nerd som har klart å skape et levebrød av programmering. Det minner meg om slike "bedroom coders" på 80-tallet som satt og lagde spill helt alene hjemme til hjemmedatamaskiner, og solgte dem via postordre.

Og selv om 100 000 i måneden høres jækla mye ut så er jo ikke fyren garantert dette i evigheter. Apps og spill går i bølger. Han får mye penger NÅ. Om et år kanskje han får 10 000. Det er ikke like mye å leve av. Så alt jeg har å si er "Kudos!" og "Gratulerer!".

 

10.000kr dagen? Jeg hadde fint klart å levd på det. harhar.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...