Gå til innhold

Test: Samsung NX200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal Samsungs toppmodell blant speilløse systemkameraer mangle inngang til elektronisk søker, når forgjengeren hadde dette?

 

At man ikke kan bruke elektronisk søker var faktisk grunnen til at jeg ikke kjøpte dette kameraet, ville heller foretrukket NX100 grunnet det.

 

Hvorfor skal et kamera i denne prisklassen, og i dette segmentet, ha funksjoner som knapt er et billig fjortisskamera verdig?

 

Heldigvis kan man overse unødvendige funksjoner, omtrent alle kameraer har "ubrukelige" funksjoner uansett klasse hvis vi setter det på spissen, så det er bra dere ikke vektlegger det.

Lenke til kommentar
Samsung lanserte i mellomtiden modellen NX5, som var en enklere versjon av NX10. Denne modellen ble imidlertid bare sluppet i England, Tyskland og Sør-Korea.

 

Jeg vil bare si at dette er feil. NX5 var også i salg i Norge, Sverige, Danmark, Finland, etc. Det som skilte denne fra NX10 var mangel på AMOLED-skjerm (NX5 hadde LCD) og støvrensingsfunksjoner.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette kameraet i noen måneder nå og er storfornøyd med det, det at det mangler søker er ikke noe som bryr meg nevneverdig da jeg med de kamera hvor det er mulig bruker liveview når jeg tar bilder.

 

Bruker kameraet for det meste til å ta bilder av sport, natur og andre småting som faller meg inn.

 

Bruker en leica r objektiv på mitt kamera.

Lenke til kommentar

Ser at det bare er Nex-7 som ikke støtter Ja. I 2012 er dette for dårlig. De fleste kamera begynte jo å støtte Ja langt tilbake i 2005.

post-100104-0-97870400-1330890520_thumb.jpg

 

ph34r.gif

Selvfølgelig støtter Nex 7 RAW.

 

NX 200 har for øvrig vanvittig store raw-filer på rundt 50 MB, godt over dobbelt så store som de fleste andre aktører. Akkurat det burde være et enkelt forbedringspunkt.

Lenke til kommentar

Synes "mangel på tredjeparts objektiver" burde telle som et minus: Det er større utvalg for E-mount (Sony NEX) og mFT spesielt, hvilket gjør disse systemene mer interessante. Mistenker Fuji X-Pro1 vil få noe av det samme problemet - hvis det ikke selger i bøtter og spann.

 

Adaptere hjelper noe men det koster ekstra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, dette kameraet er det jeg kommer til å kjøpe i år, men NX-7 har vesentlig bedre detaljgjengivelse. Se testene på imaging-resource.

 

Sony har en større sensor, og det synes. Det er ingenting som slår megapixler,

gitt at de utnytter dem, og det gjør begge disse kameraene, men Sony har flest.

 

Mulig jeg sparer opp noen høvdiner til, og handler inn ett NX-7 tross allt.

 

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...