Gå til innhold

Endelig er 5D Mark III her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Skal bli interessant å lese tester hvor man sammenligner det med nye D800.

 

I utgangspunktet frister det lite å bytte ut alle objektivene

Lenke til kommentar

..Og 5D ble dermed en fullframe 7D og ikke lenger "bare" en fullframe 50D/60D.

 

Har selv ingen planer om å oppgradere - min mkII er like fin som før. :)

 

Fine oppgraderinger som vil være nyttig for mange.

Går ut fra at det er spesielt mange video-relaterte finesser - sikkert bedre piksel-binning...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

..Og 5D ble dermed en fullframe 7D og ikke lenger "bare" en fullframe 50D/60D.

 

 

Dermed blir spørmålet om 7D er en engangsforeteelsene eller om den får en erstatter, Mk3 er fristende men jeg skulle heller foretrukket et cropkamera hvis/når jeg skal erstatte mitt 7D.

Lenke til kommentar

Ser jo veldig bra ut på papiret dette, men er enig i at det er en veldig stiv pris.. Litt forundret over prispolitikken til Canon om dagen. De øket jo veil.pris på 1Dx i Norge Sa først 49.000, så ble det til 55.000

 

Tror nok ikke jeg vil betale 30.000 for en 5DIII...

Lenke til kommentar

..Og 5D ble dermed en fullframe 7D og ikke lenger "bare" en fullframe 50D/60D.

 

 

Dermed blir spørmålet om 7D er en engangsforeteelsene eller om den får en erstatter, Mk3 er fristende men jeg skulle heller foretrukket et cropkamera hvis/når jeg skal erstatte mitt 7D.

 

Ser ut som en krysning melom 7D og 5D Mk II ja, veldig bra spec. Men prisen virker helt urealistisk i forhold til D800. Og lukkeren kan slites ut med 9 litt lange serier hvis man holder seg til JPG. Nok et argument for RAW!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har et sammendrag av exposure bracketing/in-camera HDR funksjonene?

 

Ble vel akkurat som forventet. Økt hastighet og bedre AF er vel nettopp ting som mange 5Dmk2-eiere har ønsket seg. Jeg frykter at DR ved iso100 for raw-filer ikke blir så veldig mye bedre, og at evt økt kvalitet ved høy iso bare sees på jpeg (mao støyfjerning). Med forbehold om grundige tester av bildekvalitet: får litt følelsen av at Canon lener seg litt vel mye tilbake.

 

-k

Lenke til kommentar

Dermed blir spørmålet om 7D er en engangsforeteelsene eller om den får en erstatter, Mk3 er fristende men jeg skulle heller foretrukket et cropkamera hvis/når jeg skal erstatte mitt 7D.

Gitt veiledende-pris for 5Dmk3 på 30.000,- så tror jeg fremdeles at det er plass til et relativt "high-end" crop-kamera. Spørsmålet er om en evt 7Dmk2 blir et subset av 5Dmk3, eller om man tar hastighet og AF enda et skritt videre.

 

-k

Lenke til kommentar

Dermed blir spørmålet om 7D er en engangsforeteelsene eller om den får en erstatter, Mk3 er fristende men jeg skulle heller foretrukket et cropkamera hvis/når jeg skal erstatte mitt 7D.

Gitt veiledende-pris for 5Dmk3 på 30.000,- så tror jeg fremdeles at det er plass til et relativt "high-end" crop-kamera. Spørsmålet er om en evt 7Dmk2 blir et subset av 5Dmk3, eller om man tar hastighet og AF enda et skritt videre.

 

-k

 

Prisen kommer nok under 20K etterhvert, spørsmålet er om et forbedret 7D vil spise av andre kamera-segmenter. Tror heller at det blir et 70D som legger seg en plass imellom 60D og 7D.

 

Men denne påstanden kan vi vel stole på som vanlig :p

 

Improved durability & water and dust resistance
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elsker FF-7d-5den :D

Mon tro hvorfor den ikke kommer i "kit" med nye 24-70, framfor 24-105?

 

Tror at omtrent alle som kjøper et kit er i klassen "poin/shoot" og for de er masse zoom viktigst, de seriøse kjøperene har nok allerede en grei objektivpark og handler bare et hus.

Lenke til kommentar

At linser holder seg i pris er en ting, men kamerahus er som annen elektronikk.

Når ting ikke er oppgradert på 3-4 år, regner man med bedre egenskaper til samme pris eller lavere.

Blir veldig overrasket om ikke 5D Mark III selges for rundt 20 000 kroner på sensommeren.

 

Konkurransen fra D800 blir for hard til å holde prisene så høyt som de ligger nå.

Lenke til kommentar

At linser holder seg i pris er en ting, men kamerahus er som annen elektronikk.

Når ting ikke er oppgradert på 3-4 år, regner man med bedre egenskaper til samme pris eller lavere.

Blir veldig overrasket om ikke 5D Mark III selges for rundt 20 000 kroner på sensommeren.

 

Konkurransen fra D800 blir for hard til å holde prisene så høyt som de ligger nå.

Tradisjonelt faller Canon prisene rimelig brutalt, ser ingen grunn til at det skal forandre seg denne gang med mindre de har problem med å produsere nok. Så jeg har stor tro på at du har rett at prisnivået vil droppe til 20.000 rimelig raskt. God nyhet for de som ikke har hastverk med å få 5DmkIII umiddelbart.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...