Gå til innhold

? Om ti år kan du flytte hjernen din til en robot og leve evig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, fikk en idé: Dersom jeg kan lage en digital klon av meg selv, altså en kopi på en maskin. Tenk å lage menge av dem, å få de til å jobbe for meg, komme på gode idéer, utvikle dem, programmere etc. Bare håper jeg kan omprogrammere dem til å ikke være så late som jeg er, hehe. Morsom tankegang, men mistenker at eta på dette her må utsettes noen ganger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, fikk en idé: Dersom jeg kan lage en digital klon av meg selv, altså en kopi på en maskin. Tenk å lage menge av dem, å få de til å jobbe for meg, komme på gode idéer, utvikle dem, programmere etc. Bare håper jeg kan omprogrammere dem til å ikke være så late som jeg er, hehe. Morsom tankegang, men mistenker at eta på dette her må utsettes noen ganger...

 

Hvorfor skulle du lage en kon av deg selv? De er jo omtrent som deg, og gidder følgelig ikke å gjøre drittarbeid for deg.

 

Elelrs er jo tidsperpektivet på det som skisserers her helt vilt, og det jeg oppfater som svært lite sannsynlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm, fikk en idé: Dersom jeg kan lage en digital klon av meg selv, altså en kopi på en maskin. Tenk å lage menge av dem, å få de til å jobbe for meg, komme på gode idéer, utvikle dem, programmere etc. Bare håper jeg kan omprogrammere dem til å ikke være så late som jeg er, hehe. Morsom tankegang, men mistenker at eta på dette her må utsettes noen ganger...

Hvorfor skulle du lage en kon av deg selv? De er jo omtrent som deg, og gidder følgelig ikke å gjøre drittarbeid for deg.

 

AtW

Kall det et samarbeid. Tror ikke digitale meg har så mye annet å finne på, også kan jeg heller belønne han/de med det de måtte ønske seg. Tror ingen andre gidder å være slaven min, hehe...

Lenke til kommentar

Hva i huleste? Mener han at du skal kunne overføre bevistheten din til et hologram? Det er jo bare kødd. Et hologram er i praksis en refleksjon av lys som går til øynene dine, og kan ikke betraktes som noe som har noen form for egen eksistens - det er bare reflektert lys. Det går ikke an å overføre bevisstheten til noe sånt.

Jeg tror denne mannen må ha drukket litt for mye vodka, for han ser ikke ut til å innse at den moderne vitenskapen forteller oss noe om hva som faktisk er mulig her i verden. I hans verden er det vel bare fantasien som setter grenser.

Og hvordan i alle dager mener han at en lysrefleksjon fra en overflate, skal bevege seg gjennom massive vegger?!? For ikke å snakke om å gjennomføre de kompliserte reaksjonene som må til for å simulere menneskehjernen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i huleste? Mener han at du skal kunne overføre bevistheten din til et hologram? Det er jo bare kødd. Et hologram er i praksis en refleksjon av lys som går til øynene dine, og kan ikke betraktes som noe som har noen form for egen eksistens - det er bare reflektert lys. Det går ikke an å overføre bevisstheten til noe sånt.

Jeg tror denne mannen må ha drukket litt for mye vodka, for han ser ikke ut til å innse at den moderne vitenskapen forteller oss noe om hva som faktisk er mulig her i verden. I hans verden er det vel bare fantasien som setter grenser.

Og hvordan i alle dager mener han at en lysrefleksjon fra en overflate, skal bevege seg gjennom massive vegger?!? For ikke å snakke om å gjennomføre de kompliserte reaksjonene som må til for å simulere menneskehjernen?

 

Jeg er ikke sikker på hva han mener. Men en tolkning er jo at han mener at en maskin kan 1) håndtere eller 2) erstatte hjernen - altså "bevisstheten" overføres til en datamaskin - mens hologrammet bare er for innsamling av inndata/presentasjon av utdata. Det burde i såfall være teknisk mulig... Spesielt dersom man godtar påstanden om at en hjerne kan forstås og funksjonaliteten i den kan emuleres.

Lenke til kommentar

7 milliarder hjerner krever nok mindre næring enn 7 milliarder kropper... Bare maskiner for å drive ting rundt. Slutt på behov for reproduksjon. Så når hjernene etter laang tid gir opp er menneskene borte.

 

Synes heller dagens store hjerner burde se på hvordan vi kan begrense antall mennesker på jorden uten at folk føler at de blir "utryddet" eller utsatt for urimelige forhold. Kina hadde jo sin regel om ett barn, og den var jo effektiv. Kunne vi få til noe slikt i en mer human form på global basis har vi kanskje en sjanse. Befolkningsveksten slik den er nå vil jo ta livet av alt liv på jordkloden i løpet av få generasjoner, med mindre vi går tilbake til gammel livsstil med gårdsdrift og utedo.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...