Gå til innhold

PC på en pinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge produsenten skal den kjøre HD film knirkefritt.

Trådløst tastatur med styrepinne fra sofaen og film på TV i HD med filmlyd.

Ja det er nesten ikke småtterier alt hva denne pinne-pc skal fikse.

Artikkel fra digi.

 

Blir spennende å se tester av den. Hadde det ikke vært årsavgift og forsikring og andre utrivelige regninger skulle jeg glatt bestilt straks.

Er imponert og tanken på htpc uten masse ledninger, støyende vifter og stygge kabinetter er tiltalende. Pluss at en kan oppdatere fb, poste på forum og alt mens dama løper på do - når hun er tilbake starter man filmen og slipper å ha laptoper som fyller halve stuebordet.

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar

Ser muligheter med denne til professionell bruk. Kursledere som tar med en slik i steden for en laptop o.l. Et presentasjonsverktøy. Til privat bruk hjemme ser jeg ikke noen nyttig formål. Det finnes mere praktiske løsninger for HD streaming av filmer o.l. i hvert fall hvis man tar med prisen i betraktning.

 

Sammenliknet med raspi er fxi sin løsning en 'ferdig' pakke. Totalt forskjellige målgrupper.

 

Og ja raspi spiller HD. Den er billig, men kommer ikke som en plug and play løsning. Det blir mer en hobbysak som man må knote med for å få ting til å funke (ment for å undervise slikt på skoler). Ja de kan levere en bootable linux os, men derfra må du ordne alt selv. Det er ikke bare dra en ledning til tv'n og se film. hvermansen er som regel ikke så komfortabel med å kompilere en nettverkstack og sette opp fildeling i hjemmenettet fra commandolinje i linux. Det gjenstår å se hvor langt de har kommet med fedora for raspi, men jeg er skeptisk. Jeg skal selvfølgelig ha en raspi, men kommer sannsynligvis til å kjøre RiscOS på den. Det er der røttene til raspi ligger.

Lenke til kommentar

De priser seg helt ut. Det blir Raspberry Pi på meg etter hvert.

 

Men jeg liker konseptet. Bare å plugge den inn som "minnepinne" i HDMI-porten til TV-en og koble til en USB forlengerkabel fra TV-ens USB-kontakt til "minnepinnen" så har man en hel PC koblet til TV-en. Da gjenstår det bare trådløst tastatur og mus. Finnes det noe innebygget mottaker i den eller må man bruke mini-USB-porten med adapter til trådløs tastatur/mus-mottaker?

 

Hardware: Kan jeg ønske meg en brukertest av denne vs Raspberry Pi? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De priser seg helt ut. Det blir Raspberry Pi på meg etter hvert.

 

Men jeg liker konseptet. Bare å plugge den inn som "minnepinne" i HDMI-porten til TV-en og koble til en USB forlengerkabel fra TV-ens USB-kontakt til "minnepinnen" så har man en hel PC koblet til TV-en. Da gjenstår det bare trådløst tastatur og mus. Finnes det noe innebygget mottaker i den eller må man bruke mini-USB-porten med adapter til trådløs tastatur/mus-mottaker?

 

Hardware: Kan jeg ønske meg en brukertest av denne vs Raspberry Pi? :)

 

FXI Cotton Candy har innebygget Bluetooth, WLAN, HDMI, USB og SD kortplass.

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar

Raspberry Pi er noe helt annet. Du kan ikke kjøre HD video fra Raspberry.

Synes prisen er helt grei jeg.

 

Neivel, så det er altså for ingenting at Raspberry Pi har en HDMI plugg og en egen XBMC versjon da?

 

Beklager det hadde jeg ikke fått med meg.

Likevel er det jo milevis av avstand mellom produktene. Den ene kan du plugge direkte i TV og ha både pc og film med surround lyd uten skjemmende ledninger tytende ut - og det helt direkte ut av esken. Ikke noe mikkmakk.

 

Den andre kommer som byggesett der en må finne egnet kabinett og what not og samtidig snekre til en Linux løsning helt selv og jeg tror nesten man må kompilere kjernen og what not. Sikkert greit for de som kan tekniske duppeditter og har lang erfaring med å bygge radiobiler men selv skjønner jeg ikke engang hvordan man kompilerer noe i Linux.

 

Ja den ene er dyrere men den andre er halvferdig og det i seg selv tilsier jo lavere pris.

 

Jeg vet hvem jeg vil gå for.

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar

Er det ikke litt drittsekk å selge den for 1199NOK pluss moms når de tar $199 for samme produkt til øvrige land? Nok en gang må "velstående" nordmenn finansiere/subsidiere andres morro...

 

Eller er det $199 eks. mva for andre og 1199kr inkl. mva for nordmenn? Isåfall er prisen ganske lik

 

Priser er som du er inne på uten moms når det oppgies i dollar, prisen er nesten lik.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...