Gå til innhold

Halvparten av «smarte» TV-er er ikke på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Samsung 55D8005 Smart tv... Problemet er at den er en slags halvveis gjennomført mediaspiller.

Har hatt den i ca 1/2 år, har ikke kommet noen nye apper til den i "app-butikken". Appene som er der er rimelig kjedelige (youtube og facebook og masse søppel)

Allshare som er mediespilleren er rimelig elendig. Tungvindt å bruke, kan nesten ikke spille noen formater, kan ikke vise tekst og nedskalerer all lyd til stereo på optisk lydutgang.

Ved å kjøre Mezzmo på PCen kan man transkode så den spiller alle formater og man får med tekst...surround derimot er det bare å glemme.

Skjønner godt at ingen bruker smart tv funksjonene. De er rett og slett for umodne=/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil bare ha en god tv med godt bilde og et anselig antall innganger. 3D kan være et pluss hvis jeg kan bruke det til å spille lokal 2player med hvert vårt bilde på skjermen.

 

Viktig er enkel og oversiktlig bytting mellom inputs, gode muligheter for sending av lyd til ekstern receiver etc, og minst mulig annet tull. Helst uten tuner også :p

 

Egentlig bare en god monitor altså.. Men det er visst helt umulig å oppdrive nå om dagen :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Allshare som er mediespilleren er rimelig elendig. Tungvindt å bruke, kan nesten ikke spille noen formater, kan ikke vise tekst og nedskalerer all lyd til stereo på optisk lydutgang.

Får fint DTS lyd der det er tilgjengelig via Allshare til min PS51D8005. Eneste jeg sliter med er teksten, ikke at jeg har prøvd så hardt.

Lenke til kommentar
Allshare som er mediespilleren er rimelig elendig. Tungvindt å bruke, kan nesten ikke spille noen formater, kan ikke vise tekst og nedskalerer all lyd til stereo på optisk lydutgang.
Får fint DTS lyd der det er tilgjengelig via Allshare til min PS51D8005. Eneste jeg sliter med er teksten, ikke at jeg har prøvd så hardt.

 

Får du lyden i DTS-format videre til forsterkeren? Ikke sikker på om tv'n klarer det skjønner du...

 

Men hva skal man med alle de dumme appene på tv'n? Eneste vi trenger er Netflix og Hulu. ViaPlay er en god idé, men den har alvorlige mangler på innholdsregisteret. Har jo omtrent ingen tv-serier, og mangler de nyeste sesongene. Da er det ikke særlig interessant. Gi meg en app som kan sende meg Sopranos når jeg vil, og i 720p eller 1080p med høy bitrate og DTS-lyd, så blir jeg fornøyd. Alt annet kan de slutte å bruke penger på å utvikle.

Lenke til kommentar

Får du lyden i DTS-format videre til forsterkeren? Ikke sikker på om tv'n klarer det skjønner du...

Forsterkeren (HK AVR 255) viser DTS i displayet. Har koblet optisk kabel fra TV til forsterker.

Godt mulig du må endre på noen valg i tv menyen.

 

Mener å ha sett Dolby Digital på noen HD kanaler via den interne satelitt tuneren også.

Lenke til kommentar

Jeg for min del driter i SMART-funksjonene. TVen skal vise bilde, og thats it! Hadde jeg kunne valgt bort alt annet enn selve panelet (bortsett fra elektronikken som må til for at det skal bli bilde, selvfølgelig) hadde jeg gjort det. 3D driter jeg også i.

 

Trenger én HDMI inn, da alt annet styres og kobles til gjennom reciever.

Lenke til kommentar
Egentlig bare en god monitor altså.. Men det er visst helt umulig å oppdrive nå om dagen :/

Vel, helt umulig er det nok ikke, men av en eller annen grunn er det dyrere å kun kjøpe en 40" monitor, enn å kjøpe en 40" tv.. aner jeg noe subsidiering her?

 

ePartner har jeg sett tilbyr større monitorer, men prisene er ganske så stive, faktisk så stive at prosjektor og lerret plutselig ikke er helt uaktuelt lenger..

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
Egentlig bare en god monitor altså.. Men det er visst helt umulig å oppdrive nå om dagen :/
Vel, helt umulig er det nok ikke, men av en eller annen grunn er det dyrere å kun kjøpe en 40" monitor, enn å kjøpe en 40" tv.. aner jeg noe subsidiering her?ePartner har jeg sett tilbyr større monitorer, men prisene er ganske så stive, faktisk så stive at prosjektor og lerret plutselig ikke er helt uaktuelt lenger..

 

Jeg tror at det er høyere krav til fargenøyaktighet og billedkvalitet på et produkt som kalles "monitor" og det koster nok mer. Selv om den ikke kommer i profesjonell klasse. Dessuten er nok også salgsvolumet mindre.

Lenke til kommentar

Smarte TV-er er enda for dumme...

 

Ser fordelen av å kunne streame innhold fra NAS'en til tv, for derved å slippe å sette opp en HTPC, men støttes det å bruke fullface tastatur til surfing? Har aldri orket å sjekke.

 

Dessuten burde de alle ha innebygd WIFI, for jeg skaffer meg heller en AppleTV eller en annen mediastreamer fremfor å bruke penger på overpriset wifi-dongle fra tv-produsenten. Ja man kan bruke andre dongler, men er for lat til å sjekke rundt etter hvilke billig-dongler som fungerer mot "min" tv.

 

Med HWprisene som er nå, så kjøper jeg heller et HK/cpu med innebygget grafikkort, liten SSD og lite kabinett, og installerer f.eks. mint, for å ha full fleksibilitet.

Lenke til kommentar

Den beste appen til Samsung smart tv er Plex, Media pc'n min er satt i garasjen etter at tv'n kom inn i huset og jeg fikk plex inn på den.

 

Flott brukergrensesnitt, spiller alt av filmer, 3d i sbs.

Allshare var trasi og dro noe maskin kraft av serveren, mens plex bare daffer på 1% av cpu.

 

Kun ett minus får ikke undertekster det savner jeg litt i fra XBMC.

 

Men alt av lyd går i optisk kabel fra tv'n til recivern.

Og beste av alt når man går inn på tv serien sin, spiller kjenningsmelodien til tv serien.

Lenke til kommentar

Jeg har min samsung tv koblet til nettet, og eneste grunnen er at jeg kan streame film/serier direkte fra pcèn som står et annet stedet. Dette fungerer smertefritt stort sett hele tiden. Jeg har ikke den nyeste med smarttv, men UE46 6705.

Men skal man bruke internett funksjonen på tven, så er den lite brukervennlig. Å bruke fjernkontrollen til å styre dette fungerer veldig dårlig. Synd man rett og slett ikke får implementert å kunne bruke trådløst tastatur/mus. Youtube appen kunne også fungert bra, men da man ikke har noen mulighet til å velge hva slags oppløsning videoen skal vises i, så er det rimelig håpløst. Er jo mye HD materiale på youtube nå og da blir det kjipt å se på dårlig kvalitet :p. Så om noen vet om en løsning på dette hadde man blitt glad.

Lenke til kommentar
Jeg tror at det er høyere krav til fargenøyaktighet og billedkvalitet på et produkt som kalles "monitor" og det koster nok mer. Selv om den ikke kommer i profesjonell klasse. Dessuten er nok også salgsvolumet mindre.

Vel, det er i så fall ikke meg i mot dersom bildepanelet blir bedre på bekostning av en tuner, høyttalere og "smart-tv" funksjonalitet. Mange av monitorene på epartner var usaklig dyre som erstattning for en en stue-tv, men i prissjiktet 10-20k, er det likevel ikke helt uaktuelt.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Har en Samsung 55D8005 Smart tv... Problemet er at den er en slags halvveis gjennomført mediaspiller.Har hatt den i ca 1/2 år, har ikke kommet noen nye apper til den i "app-butikken". Appene som er der er rimelig kjedelige (youtube og facebook og masse søppel)Allshare som er mediespilleren er rimelig elendig. Tungvindt å bruke, kan nesten ikke spille noen formater, kan ikke vise tekst og nedskalerer all lyd til stereo på optisk lydutgang.Ved å kjøre Mezzmo på PCen kan man transkode så den spiller alle formater og man får med tekst...surround derimot er det bare å glemme.Skjønner godt at ingen bruker smart tv funksjonene. De er rett og slett for umodne=/

 

Jeg bruker også mezzmo på min 55D7005 men får surround ut til reciveren min. Både dolby digital og dts. Dette må du aktivere via lydinnstillinger i tv-en. Spdif output .

Lenke til kommentar

Har ADB-dekoderen fra CD, PS3, Apple TV2 og Boxee Box.

 

Har alt jeg måtte trenge av avspillingsmuligheter fra NAS'en min, Spotify, Wimp, YouTube og andre apper som slippes til Boxee Box. TV-en har bare rollen som skjerm.

 

Neste gang jeg skal ha ny TV har jeg kanskje ikke noe særlig valg mtp Smart-TV eller ikke? Den vil i så fall være offline hjemme hos meg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...