Gå til innhold

Dette er de essensielle Android-appene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har en hel liste med spill UTEN "Where's my water"?! DET går ikke an. Swampy hører hjemme over "Angry Birds" i lista.

 

Postens Sporingsapp er ubrukelig. Man må selv sjekke manuelt om det har skjedd endringer! Helt latterlig dårlig. Nei, bruk heller Packetracer (NB: Støtter ikke oppdatering automatisk på ICS) eller Package Tracker Pro. De støtter i tillegg en rekke andre speditører i tillegg til Posten, som UPS og DHL.

 

Gule Sider-appen er også dårlig, den krasjer ofte og gir dårlige treff på søk. 1881 er betydelig bedre, men altfor dyr.

Endret av thklinge
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dere har en hel liste med spill UTEN "Where's my water"?! DET går ikke an. Swampy hører hjemme over "Angry Birds" i lista.

 

Postens Sporingsapp er ubrukelig. Man må selv sjekke manuelt om det har skjedd endringer! Helt latterlig dårlig. Nei, bruk heller Packetracer (NB: Støtter ikke oppdatering automatisk på ICS) eller Package Tracker Pro. De støtter i tillegg en rekke andre speditører i tillegg til Posten, som UPS og DHL.

 

Gule Sider-appen er også dårlig, den krasjer ofte og gir dårlige treff på søk. 1881 er betydelig bedre, men altfor dyr.

 

Til pakkesporing anbefaler jeg TrackChecker. Gratis, enkelt, har "alle" speditører i verden og funker uten problemer på ICS.

Lenke til kommentar

;ultimedia:

Spotify? Fysj, det er jo helt ELENDIG på Android.

 

Ogå har dere helt glemt Deezer, årets så langt beste nyhet på musikkfronten i Norge. Google Music og Spotify i ett (i en app som FUNGERER.)

 

I tillegg tror jeg andre kan ha nytte av (alle gratis):

 

-> Headset profiler. Kan skru ned de ulike volumene (alarm, ringetonge osv.) til et foråndsdefinert nivå når man plugger inn øreplugger/handsfree. Dette trengs, fordi du med noen bedre plugger enn de til 25 fra Nille blir DØV om alarmen/ringetonen går av på høyste volum mens du hører på musikk.

->JAYS Headset-kontroll. Lar deg utføre over syv forskjellig funksjoner med et headset med EN knapp. Volum opp/ned, play/pause, /forrige neste/ ta telefonen/legge på, valgfrie muligheter i tillegg. Fungerer med alle headset, tror jeg. Ihvertfal ikke bare Jays.

-> XBMC. Lar deg spille av alle videoer (-flash på nettsider) på htpc-en med et trykk. Dukker opp som et valg når du velger hvilken app en videofil skal åpnes i. Kan også fjernstyre htp-cen m.m. Htpc-en må selvfølgelig kjøre XBMC, men det bør den jo gjøre uansett. ;)

 

Kanskje jeg kommer med noe på andre kategorier senere. :)

Lenke til kommentar

Syntes det er litt rart at det ukritisk anbelafles Apper, uten å nevne at man kanskje bør sjekke hva Appen krever for å innstalleres. Har selv hatt lyst til å teste Angry Birds, men når jeg ser alt den krever tilgang til i fra min telefon så er det uaktuelt. Den har ingenting inne i mine telefonlister osv å gjøre.

 

Det er vel nesten som en trojaner, henter ut info man ikke ønsker. Spillet er sikkert morosomt det, men å dele sjela mi med utvikler osv greier jeg meg fint uten. Greier meg lenge med Ludo :)

Lenke til kommentar

Sleep as Android er suveren som vekkerklokke av én grunn: Den kan stilles inn slik at man må scanne en bestemt (selvvalgt) QR-kode for å slå av alarmen når den ringer. Heng QR-koden et sted langt unna sengen (badet f.eks.) og du kommer deg opp morgenen!

 

 

 

Alarm Clock pluss er også genial.

 

 

Her kan stille inn slik at man må løse et lite (eller stort) regnestykke før man kan få slått av alarmen.

 

Her er det fra LETT til VANSKELIG, type man _MÅ_ ha kalkulator for å løse dem... Denne kalkulatoren kan legges LAAAANGt unna senga...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...