Gå til innhold

Vil få fart på salget igjen (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Samaritan at 3G virker helt unødvendig på en underholdningsmaskin som Vita. Med mindre man har et abonnement med tilnærmet ubegrenset Datatrafikk går det nesten ikke an å bruke 3G til noe særlig annet enn å surfe litt og bruke andre mindre datakrevende internettfunksjoner. Nettet er uansett, med utgangspunkt i mine erfaringer fra Norge, heller ikke stabilt nok til å få en fullverdig internettopplevelse (selv ikke i byene), men kan godt hende andre land har bedre utbygde nett.

 

Tanken må være at Vita også til en viss grad skal kunne erstatte smart telefonen, men det er i såfall ganske fånyttes tror jeg.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt en slik med 3G, men det hjelper lite når Telenor ikke vil levere ut så mange datasimkort. Har et normalt simkort i mobilen, har ett datakort i bærbar, skulle gjerne hatt et i en tablet. Men Telenor vil ikke gi ut mer enn ett datakort. Så da faller et eget 3G-kort på denne dingsbomsen veldig langt ned på lista.

Lenke til kommentar

De får hele 140kr tilbake? Og hvor mye måtte de betale i første omgang? Høres ut som Sony begynner å bli desperate. Det de burde ha gjort var å inngå en avtale med et eller annet mobilselskap, så PSVita-brukere kunne fått bruke 3Den gratis. Ikke snakk om at jeg betaler tellerskritt for å være på nettet.

 

...som Amazon Kindle! Hvorfor klarte ikke Sony dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tanken må være at Vita også til en viss grad skal kunne erstatte smart telefonen, men det er i såfall ganske fånyttes tror jeg.

Dette argumentet fatter jeg aldri. Har noen virkelig lyst å ringe med en spillkonsoll? Analogstikkene gnikker mot øret mens man snakker?

 

Det er nok ikke ringefunksjonen det er mest naturlig å erstatte, men snarere internett og media funksjonene, som sagt "til en viss grad erstatte smartelefonen". Hovedgrunnen til å legge til 3G er jo for å ha tilgang til nett hele tiden. Men som sagt, jeg tror det er nokså fånyttes uansett, smartelefonen vil alltid være et bedre alternativ.

 

Nå kan det såklart tenkes at 3G situasjonen i f.eks. Japan er mye bedre, og at det ikke er noe problem å spille og ha en fullstendig surfeopplevelse over 3G nettet. Men hvis det er som i Norge der en knapt nok kan gjøre litt enkel surfing uten at nettet går i kjellern, så ser jeg ikke noen grunn til å ha 3G på en maskin som først og fremst brukes til spilling, og som derfor trenger et relativt raskt, stabilt nett.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...