Gå til innhold

Hissig orm herjer på Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en slik PM i går. Kopierte lenken, flyttet den over i en annen nettleser (hvor jeg ikke er authet mot Facebook), limte inn og la et + bak URL-en (Ref: http://security.thejoshmeister.com/2009/04/how-to-preview-shortened-urls-tinyurl.html), fjernet referer-parameteret fra URL-en, åpnet siden og så at det var spam, lukket nettleseren. Udramatisk og ufarlig.

Lenke til kommentar

Det må nok være passord som er stjålet ja. Jeg har vært borte i 2 uker og kun brukt en PC som ikke har facebook autologin.

 

Når jeg landet i går (etter å ha reist i 26 timer og vært like lenge fullstendig uten nett) så fikk jeg meldinger fra venner som lurte på hvorfor jeg hadde sendt dem en rar link.

 

Jeg byttet passord med en gang, men det kan ihvertfall ikke være virus på noen av mine maskiner som gjorde at de meldingene ble sendt fra min konto.

 

 

Lenke til kommentar

Det var visst sendt ut et par meldinger fra min profil også. Når jeg logget inn på facebook nå fikk jeg beskjed om at en "annen side" hadde blitt kompromittert og deres brukerdatabase var hentet ut. Ble derfor anbefalt å bytte passord (noe jeg selvsagt hadde gjort allerede). Skulle likt å visst hvilken side det var.

Lenke til kommentar

Betyr det at facebook gjør brukernes innloggingsdata tilgjengelig for tredjeparter? Eller er det en tredjepart som har hatt innbrudd og noen som kryssjekker navn/mail og bruker informasjonen til å logge seg inn på facebook?

Slik jeg forstod meldingen var det snakk om innbrudd hos en tredjepart og kryssjekking av brukerinfo derfra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...