Gå til innhold

Mozilla i strupen på Android og iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de får dette til å slå ann blir det mye lettere å utvikle for alle ikke bare en platform

 

Med flere plattformer, har en utvikler flere ben å stå på, og større muligheter for gjennomslag med sin spesielle greie. At det skal være en fordel med en eneste plattform for utviklere tror jeg er tull.

 

Men at det *muligens* kommer en plattform som er fri og ulåst, er kjempebra. Vi trenger et alternativ når alt bare blir mer og mer nedlåst.

Lenke til kommentar

Dette er et fantastisk initiativ som jeg virkelig har troen på, men interessen for BTG blir nok ikke den største de første par årene er jeg redd, men heller forbeholdt de virkelig teknologiske disponerte (xda osv). Jeg klarer knapt å få min mor til å laste ned apps som det er...

Lenke til kommentar

Med flere plattformer, har en utvikler flere ben å stå på, og større muligheter for gjennomslag med sin spesielle greie. At det skal være en fordel med en eneste plattform for utviklere tror jeg er tull.

 

Men at det *muligens* kommer en plattform som er fri og ulåst, er kjempebra. Vi trenger et alternativ når alt bare blir mer og mer nedlåst.

Vi husker vel alle hvilken kjempefordel det var da internett var så IE6-sentrert at brukere av alle alternative nettlesere nærmest måtte sloss for å kunne surfe på en behagelig måte.

 

Kjøper ikke helt teorien at det er bedre for utviklerne å utvikle samme produkt flere ganger for forskjellige plattformer enn å ha én versjon som man når ut til alle brukerne med.

 

Vil dette kreve konstant nettilkobling? I såfall blir det jo en del problemer.

Nei, HTML5 har mulighet offline funksjon.

Lenke til kommentar
Kjøper ikke helt teorien at det er bedre for utviklerne å utvikle samme produkt flere ganger for forskjellige plattformer enn å ha én versjon som man når ut til alle brukerne med.
Her er jeg helt enig, det skaper heller flere problemer. Men selve intensjonen her er jo å slippe nettopp det, utvikle for Mozilla-plattformen og du trenger ikke gjøre det andre sted. Dette er nok like reelt bra som kommunisme, god idé, men feiler i praksis. Ingen kommer til å droppe sjansen til å legge ut programmet sitt på AppStore hvis det er Å få en felles standard har blitt prøvet uendelig mange ganger både i IT-bransjen og ellers, men hvor ofte har det blitt gjennomført? De ble jo knapt enig om miniUSB :p
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...