Gå til innhold

Mount & Blade får oppfølger (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oooooh. Trenger ikke at TLD blir portet til Warband da, de kan hoppe rett over til M&B2. :p

 

(Den er jo eneste grunn til at jeg har standard M&B innstallert akkurat nå. Ellers går det i Warband.)

 

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!?!?!?!?! Hvordan i helsike har dette gått meg hus forbi? TLD fantes under beta-perioden til det originale M&B. Men så sluttet de å oppdatere modden rundt *.7xx. Jeg trodde de hadde "gitt opp" helt. Likevel sjekket jeg fra tid til annen. Og nå er det plutselig ute? :O

Lenke til kommentar

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!?!?!?!?! Hvordan i helsike har dette gått meg hus forbi? TLD fantes under beta-perioden til det originale M&B. Men så sluttet de å oppdatere modden rundt *.7xx. Jeg trodde de hadde "gitt opp" helt. Likevel sjekket jeg fra tid til annen. Og nå er det plutselig ute? :O

 

Ikke spør meg! Er flere måneder siden 3.0 kom ut nå. :p

 

Det er en hotfix til 3.1 oppdateringen også.

Endret av Godsaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker at jeg kjøpte Mount & Blade tilbake i versjon 0.6 til 0.7 et sted. Den gangen kostet det vel kun litt under hundrelappen, men herre så mye man fikk for pengene. Mount & Blade var vel et av de første spillene hvor man fikk sloss fra hesteryggen og hadde et mer avansert/virkelighetsnært kampsystem med ordentlig blokking og retningsbaserte angrep.

 

Det var to ting jeg hadde å utsette på eneren, mangel på dybde i gameplay og veldig middelmådig grafikk. Oppdragene var veldig generiske og hadde kun minimale forskjeller (navn på person du må redde fra utpressere, hvilken konge eller "lord" du skal levere brev til, hvilken borg du skal ta over osv). Strategiaspektet var også litt i enkleste laget. Men kampsystemet hadde de virkelig på plass, så det hjalp veldig på!

 

For neste spill i serien håper jeg på enda dypere "gameplay". Litt mer avanserte strategi-elementer hadde ikke vært å forakte. Med det mener jeg litt flere muligheter for diplomati og forhandlinger. En mer levende verden hadde også vært fint. Optimalt sett burde oversiktskartet være litt mer levende (flere agenter og mer random ting enn bare borger og byer). En burde også ha mulighet til å sette opp egne handelsruter (altså slippe å frakte rundt varer med eget kompani, men la slikt skje automatisk).

 

Penere grafikk på alle områder er jo selvfølgelig ønsket, ikke da minst "art style". Menyene så veldig kjedelige ut, og miljøene var veldig "sterile". Flere ulike typer gjenstander i omgivelsene som steiner, blomster, busker, trær (av ulike typer) ol ville gjort mye for at omgivelsene hadde blitt mer spennende. Det som hadde vært temmelig rått hadde vært støtte for Wiimote Plus i spillet. Innlevelsen i kampene hadde blitt svært høy da.

 

Men det blir spennende å se hva de får til med toeren. Det kan absolutt bli et bra spill. Det er også gledelig at det fortsatt finnes utviklere som satser på PC. Men det hadde jo ikke akkurat vært utenkelig at et slikt spill kunne fungert på f. eks Wii U (med Wiimote).

Lenke til kommentar

Snorre, heldigvis finnes det mange modder til M&B warband som forbedrer mye av det du snakket om. Diplomacy mod, som er åpen og er inkludert I veldig mange mods, gir deg mange mer muligheter for diplomati.

 

For mer realistisk terreng, prøv Polished Landscapes http://forums.taleworlds.com/index.php?topic=122423.0

 

Det er også lagd mods som legger til formasjoner for slagene osv

Endret av Oz370
Lenke til kommentar

Snorre, heldigvis finnes det mange modder til M&B warband som forbedrer mye av det du snakket om. Diplomacy mod, som er åpen og er inkludert I veldig mange mods, gir deg mange mer muligheter for diplomati.

 

For mer realistisk terreng, prøv Polished Landscapes http://forums.taleworlds.com/index.php?topic=122423.0

 

Det er også lagd mods som legger til formasjoner for slagene osv

Kommer definitivt til å sjekke de ut. Har faktisk aldri tatt meg til å spille Mount&Blade: Warband (mer enn fem minutter). Kjøpte M&B + M&B:WB på Steam en gang ifjor, men ble aldri til at jeg spilte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...